Gå til innhold

Erstatte smør med olje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å lage denne en gang i helgen:

Visit My Website

Men jeg har lyst til å bruke olje i steden for smøe. Er det noen som vet hvor mye olje jeg må bruke da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Du kan bruke like mye. Jeg ville brukt litt mindre - jeg tviler på at det trengs så mye fett som det står i oppskriften for å steke disse grønnsakene.

Skrevet

Enig der, jeg får sjokk når jeg ser hvor mye kokker på TV osv heller i gryta og hvor mye oppskrifter sier. Jeg bruker knapt noenting, men jeg fordeler det godt. Føler du at du trenger mer fett, ha i mer, men start heller med mindre enn å ha altfor mye i fra starten!

Skrevet

Kokker bruker mye smør for smakens skyld. Og sopp trekker jo til seg mye væske når den stekes, så trengs litt mer da.

Gjest Ludovie
Skrevet
Kokker bruker mye smør for smakens skyld. Og sopp trekker jo til seg mye væske når den stekes, så trengs litt mer da.

Jeg er helt enig i at smør bidrar med mye smak, og dessuten at smørstekt sopp smaker bedre enn sopp stekt i olje. Men jeg er uenig i at sopp trenger så fryktelig mye fett - i hvertfall om man bruker en stekepanne med slippbelegg. :)

Skrevet

Tror jeg bruker ca 2ss fett tilsammen når jeg steker sopp, men det er kanskje litt i overkant når man skal steke 2-3 dl sopp som i oppskriften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...