Gå til innhold

Min første dag på Suppe "dietten"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Selma_*
Skrevet

Hei jeg har startet på suppe dietten som har vært mye omtalt tidligere , jeg ønsker å bruke den som en utrensende kur slik at jeg kan bli enda mer motivert til å legge om til en sunn livsstil....

Jeg lurer litt på om det er noen som har klart å holde vekten etter de har gått på denne kuren? altså at man selfølgelig legger om til en sunn livsstil når man er ferdig med dietten og at man fortsetter med jevnlig mosjon..

er det noen her inne som har klart hele 7 dager på denne? det er 1 dagen min og jeg syntes allerede det er vanskelig :tristbla: har lyst på all slags junk food som pizza bbq kylling mc donalds osv osv huff :sjenert: ...

Videoannonse
Annonse
Gjest ELIN_2009
Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne suppekuren du snakker om,og jeg tror heller ikke jeg hadde holdt ut.Du vil nok gå ned i vekt,men dette er allikevel bare væske.

Blås i hele kuren,legg om livsstilen for godt og vær aktiv.da vil du automatisk gå ned i vekt uten at det er en slankekur(noe som burte vært utryddet :) Tror kun på varig livsstilsendring,sundt kosthold og aktivitet.Ikke såkalte kurer av noe slag.Ta det fra en som tidligere har prøvd utallige kurer :)

Lykke til :)

Skrevet
Jeg har ikke prøvd denne suppekuren du snakker om,og jeg tror heller ikke jeg hadde holdt ut.Du vil nok gå ned i vekt,men dette er allikevel bare væske.

Blås i hele kuren,legg om livsstilen for godt og vær aktiv.da vil du automatisk gå ned i vekt uten at det er en slankekur(noe som burte vært utryddet :) Tror kun på varig livsstilsendring,sundt kosthold og aktivitet.Ikke såkalte kurer av noe slag.Ta det fra en som tidligere har prøvd utallige kurer :)

Lykke til :)

Gode tips...

Gjest Purple Haze
Skrevet

Denne kuren er noe av det verste og dummeste jeg har prøvd i hele mitt liv! Og jeg har prøvd det meste...

Etter kun en dag på denne kuren, ble jeg kjempesyk. Har aldri hatt slik hodepine noen gang, og jeg spydde som en gris første kvelden.

Som flere andre sier, dette er humbug, og du vil legge på deg igjen like fort som du går ned.

Men lykke til.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Kan du ikke bare starte med en sunnere livsstil med en gang i stedet for aa pine deg gjennom en tullete kur?

Skrevet

Tror dette er meget, meget lite lurt.

Supper (de fleste) inneholder jo da lite kalorier, så viss du absolutt må ha en lett måte å gå ned i vekt på kan du jo for eksempel erstatte ETT av dagens måltider med den ETT PAR ganger i uka eller noe, og i tillegg spise sundt ellers.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Denne kuren er noe av det verste og dummeste jeg har prøvd i hele mitt liv! Og jeg har prøvd det meste...

Etter kun en dag på denne kuren, ble jeg kjempesyk. Har aldri hatt slik hodepine noen gang, og jeg spydde som en gris første kvelden.

Dette sier vel kun noe om hvilke mengder giftstoffer du har lagret i kroppen. Tankevekkende.

Gjest Bolledeig
Skrevet

For noe tull. Giftstoffer vil ikke få deg til å spy. Giftstoffer i kroppen ligger lagret i fettcellene våre (derfor anbefaler de ikke ammende å slanke seg alt for hardt fordi disse giftstoffene da kan gå over i morsmelk) og det er nyrer og lever som renser kroppen, begge er helt upåvirket av en suppediett.

Gjest Rubens Rikskringkasting
Skrevet

Guud... Når skal folk begynne å fatte at alt dette med giftstoffer og rensekur bare er tull?? Mulig man har noen stoffter i kroppen som ikke er der naturlig, men RENSEKURER FUNGERER IKKE. Og det er ikke noe jeg sier fordi jeg har prøvd noen og ikke merker forskjell, men det er noe som er blitt bevist flere ganger av forskere.

Men for all del - kast bort tid på den myten om dere blir i bedre humør av det:)

Og mens jeg er så godt i gang så kan jeg også nevne en annen ting jeg irriterer meg grønn over: Man MÅ ikke drikke 2-3 liter vann om dagen. Man trenger bare å drikke når man blir tørst. Kroppen får i seg mesteparten av vannet gjennom mat og annen væske. Det eneste gode som kommer ut av å drikke unormalt mye er den trimmen man får av å renne på do hele tiden.. ^^

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

ER også ferdig med første dag av denne kuren.. Foreløpig så føles det som om det skal gå greit... Synes suppen er god og har spist masse deilig frukt i dag.

Er i utgangspunktet veldig skuffet, men har sett varige resultater hos flere veninner og kolegaer så gir det en sjanse, er jo bare en uke uansett.. Går ikke på den med kål, men en som ligner...

Skrevet

En av de verste tullediettene jeg vet om.

Har selv hatt perioder hvor jeg ofte har spist grønnsaksuppe som en del av en strategi for å holde vekta under kontroll, men det var dog på en ganske annen måte -- man kan koke opp en svær kjele med suppe, og bruke den som basis for mange mettende og relativt kalorifattige måltider, for å spare tid. Man kan slenge oppi litt av ymse andre ingredienser hver gang man varmer en porsjon -- litt pastaskruer, forskjellige typer kjøtt, osv., for å få variasjon.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg og mannen min testet denne dietten for 3 år siden og vi gikk ikke ned noe, bare bortkastet for vår del.

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Da er dag 5 straks over... Har gått veldig greit, mistet 3 kg så langt og føler meg mye bedre. Fra å ha konstane magesmerter, vært oppblås og hatt diare flere ganger om dagen til å ikke være oppblåst, bæsje vanlig en gang om dagen og ikke magesmerter!!

Gjest Gjest
Skrevet
Da er dag 5 straks over... Har gått veldig greit, mistet 3 kg så langt og føler meg mye bedre. Fra å ha konstane magesmerter, vært oppblås og hatt diare flere ganger om dagen til å ikke være oppblåst, bæsje vanlig en gang om dagen og ikke magesmerter!!

Fint, men du kommer til å få tilbake de kgene du gikk ned, pluss kanskje litt ekstra, bare så du er klar over det. Er du fornuftig så gir du deg nå, før du gjør vondt verre.

Hvorfor er du så sta når så mange sier at det kommer til å få følger? Det er så mange som fraråder denne dietten, og du vil GARANTERT gå opp alt igjen, gjør kroppen din en tjeneste, stopp!

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Hvordan kan du være så sikker på at jeg går opp alt igjen??? om jeg har sagt før så er/var jeg VELDIG skeptisk til denne kuren. Men er så mange jeg kjenner som har tatt den og ingen av de har gått opp igjen, og da har det gått en god stund. Dessuten har det gitt meg en aha opplevelse i forhold til fordølyelsessystemet mitt som jeg har slitt med i mange år, og jeg har funnet ut endel ting jeg burde endre*:-)

Gjest Frosk
Skrevet

Aner ikke hva denne suppen inneholder (og som de andre sier: sånne såkalte "kick-starter" er bare tull) - men hvis du ved hjelp av en grønnsakssuppe har gått fra å ha "konstante magesmerter, vært oppblåst og hatt diaré" til et normalt fungerende fordøyelsessystem så er vel det et rimelig klart tegn på at du har spist alt for lite grønt / fiber tidligere, skulle man tro. At grønnsaker er sunt og noe de fleste burde spise mye mer av vet vel alle, men man trenger jo ikke gå på en "suppediett" for å spise mer grønt eller for å ha en vegetarisk dag (eller fem...eller syv ;)) i uken. Varige endringer, ikke bare en uke med "diett".

Skrevet
Hvordan kan du være så sikker på at jeg går opp alt igjen??? om jeg har sagt før så er/var jeg VELDIG skeptisk til denne kuren. Men er så mange jeg kjenner som har tatt den og ingen av de har gått opp igjen, og da har det gått en god stund. Dessuten har det gitt meg en aha opplevelse i forhold til fordølyelsessystemet mitt som jeg har slitt med i mange år, og jeg har funnet ut endel ting jeg burde endre*:-)

Fordi det du har mistet er mest vann som kroppen har bindt seg til når du har spist "normal" mat. Når man spiser middag, pålegg, alt mulig, inneholder salt f.eks, så binder dette vann til kroppen, og på en slik kur er det ikke fett som går først. Når du først da spiser vanlig mat igjen uka etter, selv om du velger sunnere, så vil vann også gå tilbake. Du kan jo trene 24/7 f.eks for å holde deg der du er.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
Fordi det du har mistet er mest vann som kroppen har bindt seg til når du har spist "normal" mat. Når man spiser middag, pålegg, alt mulig, inneholder salt f.eks, så binder dette vann til kroppen, og på en slik kur er det ikke fett som går først. Når du først da spiser vanlig mat igjen uka etter, selv om du velger sunnere, så vil vann også gå tilbake. Du kan jo trene 24/7 f.eks for å holde deg der du er.

Morro å lese når folk som gjerne vil ha peiling uttaler seg om ting de ikke har peiling på.

Suppe-dietten er en kur som også brukes på forskjellige hospitaler for f. eks å få folk med alvorlig høy BMI til å gå ned i vekt før eventuelle hjerteoperasjoner e.l.

Det er en såkalt "fettdrepende" kur som gjør at du mister alt fra 3-8 kg iløpet av den perioden kuren går over. dette er såklart veldig individuelt, siden alle mennesker fungerer forskjellig.

Det ideelle ville kanskje vært å måle fettprosenten sin før man starter, også sjekke den igjen etterpå, så ser man hva man faktisk har gått ned i fettprosent. (siden mange av dere er så opptatt av dette med vann i kroppen så kan det være en fin måte å måle prosenten,istede for kg)

På det treningssenteret jeg jobber bruker også PT'ene denne kuren som en "kick-start" (ja det ER faktisk noe som heter kickstart!) før f eks. de skal inn i en krevende treningsperiode hvor de skal ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

Vekta vil holde seg nede når kuren er avsluttet om man selv går inn for det. ingen får noen ting gratis, og vekt og kosthold handler om planlegging og jevnlig samt effektiv mosjon.

men JA, kuren fungerer om man følger oppskriften. den er ikke helseskadelig for oppegående , friske mennesker ettersom at den foregår over et såpass kort tidsrom.

Skrevet
Suppe-dietten er en kur som også brukes på forskjellige hospitaler

Nei.

På det treningssenteret jeg jobber bruker også PT'ene denne kuren som en "kick-start"

Inkompetanse er dessverre nokså utbredt blant PT'er.

Skrevet

Jeg har gått på denne kuren en gang - opplevde det som Vimsa skriver, nemlig diare og dårlig mage de første dagene, for så å bli stabil og fin i magen og føle meg energisk.

Det er ikke noen sultekur dette her - man spiser jo så mye suppe man bare gidder og den er full av næring (grønnsaker i haugevis og tomater). Årsaken til at mange gjør totalopprør er selvsagt at dette er utrolig fiberrikt og setter tarmene på skikkelig overtidsjobb :ler:

Jeg gikk ned fem kilo på den og har ikke gått opp igjen de kiloene etterpå, men når det er sagt så var det fem kilo jeg hadde lagt på meg i løpet av vinteren og som antagelig ikke satt så hardt heller. Jeg har ikke prøvd den igjen, for jeg tok den som en slags "rens" i januar og har mer tro på mye aktivitet og en større endring for å gå mer ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...