Katja81 Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 har fått noen gode tips på kylling middager her. har dere tips på fiskeretter også. torsk! jeg er ikke så glad i det, og må derfor ha noe der torskesmaken skules litt:) torskegryte eller noe...?
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har ikke noen oppskrifter til deg, men hollandaise-saus er nyyyydelig til all slags fisk. *mmm*
Veronica88 Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Man må jo ikke spise torsk om man ikke liker det, greit at det er sunt og alt det der, men det er jo heller bedre at du spiser MASSE av noe du liker, enn bittelitt torsk. Jeg hater torsk selv, men LAKS, ååh jeg spiser det minst en gang i uka. Nå minte du meg på at jeg er tom for laks! Jeg har med hell hatt laksebiter (kjøper sånne fryste fileter, og deler dem i mindre biter når de er ferdig stekt), sammen med pastasaus og pasta. Tomat og laks var faktisk ganske så godt sammen! Hmm det må jeg ha en dag igjen Så da sier jeg det samme som i kyllingtråden: prøv fiskebiter i favorittmaten din! Men da blir det ikke HELT som kjøttdeig eller kyllingbiter, f eks smuldre fisk og kalle det taco blir jo litt vanskelig. Men jeg har hatt en halv sånn liten filet i en tortilla med saus og salat, og pakket inn. Så det går jo om man er litt kreativ!
Katja81 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2009 Man må jo ikke spise torsk om man ikke liker det, greit at det er sunt og alt det der, men det er jo heller bedre at du spiser MASSE av noe du liker, enn bittelitt torsk. Jeg hater torsk selv, men LAKS, ååh jeg spiser det minst en gang i uka. Nå minte du meg på at jeg er tom for laks! Jeg har med hell hatt laksebiter (kjøper sånne fryste fileter, og deler dem i mindre biter når de er ferdig stekt), sammen med pastasaus og pasta. Tomat og laks var faktisk ganske så godt sammen! Hmm det må jeg ha en dag igjen Så da sier jeg det samme som i kyllingtråden: prøv fiskebiter i favorittmaten din! Men da blir det ikke HELT som kjøttdeig eller kyllingbiter, f eks smuldre fisk og kalle det taco blir jo litt vanskelig. Men jeg har hatt en halv sånn liten filet i en tortilla med saus og salat, og pakket inn. Så det går jo om man er litt kreativ! thanks;)
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Rød fiskesuppe er veldig godt, og smaker ikke utpreget fisk. En annen god torskerett: Legg tinte torskefileter i en ildfast form Ha over rikelig med creme fraiche blandet med salt og sitronpepper (smak til før du har på fisken!) Ha over rikelig med grovhakkete mandler Putt i stekeovnen, ca 200 grader i omtrentlig 20 minutter Denne smaker heller ikke kraftig av fisk, creme fraichen og mandlene stjeler showet Du kan også lage fiskesaus (fra pose om du vil), helle over torskefilet i ildfast form, ha ost over, og gratinere i ovnen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå