Katja81 Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 noen som kan gi meg oppskrift på gode kyllingretter? takk:)
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Dette er kanskje ikke det mest originale forslaget, men det er veeeldig godt. Jeg woker oppskåret kyllingfilet (krydre myyye - pepper, piffi osv.) og en pose wokblanding. Etterpå hiver jeg oppi kokte nudler og blander inn diverse sauser f.eks. søt-sur eller chop suey. Vips! så er middagen klar. Du kan jo selvsagt woke hva som helst egentlig, men dette tar null tid noe som er kjempeherlig etter en lang dag på jobb.
Brunhilde Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg er glad i kylling til mange ting, og en greit rett er å brune kyllingfilet i pannen, lage en soppsaus (enten fra scratch eller fra pose) som ikke er for tynn og ha den i ildfast fom sammen med kyllingen. Ost på toppen og inn i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter. Server med ris eller poteter og grønnsaker etter smak.
Veronica88 Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Her i huset spiser vi ofte hver vår middag pga min mage ikke alltid vil ha den maten som han kan spise, så det er igrunn enklest.. og han er også litt mer kresen.. Så jeg driver ofte å eksperimenterer med ulike ting, og en av de kjøttproduktene jeg bruker oftest er billig kyllingfilet (både first price og coop x-tra er helt akseptable! jeg har tømt 3-4 poser snart..). Har faktisk klart å lokke i Herr Kresen kyllingtaco, så vi prøver jo iblant å spise det samme da! Kutt kyllingen i småbiter (dette kan du godt gjøre når den tines, da er detn fastere og lettere å dele, så steker du den på svak varme sånn at den tiner også fortere i småbiter, når den ser ganske ting ut, så skrur du opp). Så har du i tacokrydder og hva enn mer du vil ha i, og lager taco! Jeg har litt lyst å lage kylling-lasagne, men den må jeg sikkert ete alene.. funderer litt på å lage en liten en selv fra bunn til nettopp den grunnen. Så vet du hva du gjør, du går en tur i butikken, jeg får mye inspirasjon sånn!, se på gryteretter (om du ikke bruker posene, bruk ingrediensene ihvertfall! finn kombinasjoner du liker og lag fra bunn!), der du ville hatt kjøtt før. Siden jeg stort sett har kylling i frysen, så har jeg ofte hatt alternativet å ta en f eks pastagryte med kylling, eller å gå ut i snøvær bare for en pakke kjøttdeig. Og vet du, det fungerte veldig fint med kylling i småbiter også! Så bare tenk på kyllingbiter som litt større klumper kjøttdeig, og bruk dem på samme måte! (jeg vil ikke anbefale kyllingkjøttdeig fordi jeg synes den både lukter og smaker helt groteskt, og da eter jeg kyllingfileter (eller lår!) mange ganger i uka!) Ta rett og slett og let litt på nett også, ser du noe godt som enten er vegetarisk eller med kjøttdeig, ha i kylling! Masse gryter osv som dette kan gå i, bare husk at kyllingen vel ikke skal koke like lenge som kjøtt? Stek/varm den først og ha i på slutten heller, så blir ingenting overkokt!
Katja81 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2009 takk for tipset. Supert! nå vet jeg ihvertfall hva jeg skal ha til middag i dag:)
FoxyFish Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Bank kyllingfilléter flate og legg på spekeskinke og krydderost (eller noe annet for den saks skyld!). Rull dem sammen og brun kyllingrullene i stekepannen. Deretter skal kyllingene godgjøre seg litt ovnen mens man for eksempel tibereder salat, saus, ris e.l. Kjempegodt!!
Katja81 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2009 Bank kyllingfilléter flate og legg på spekeskinke og krydderost (eller noe annet for den saks skyld!). Rull dem sammen og brun kyllingrullene i stekepannen. Deretter skal kyllingene godgjøre seg litt ovnen mens man for eksempel tibereder salat, saus, ris e.l. Kjempegodt!! jammi!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 - Kok opp ca 100 gram makaroni - Brun kyllingfileter oppskjært i terninger, og legg til side - Stek bacon oppskjært i terninger - Skjær opp squash, sopp, gulrot og løk, og fres sammen med baconet. Bland sammen alt sammen med et beger creme fraiche (gjerne lettversjonen). Krydre med salt/pepper. Ha i en ildfast form, stø ost over, og ha i stekeovnen i ca 15 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå