Gå til innhold

London, åpent på søndager?


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Skal til london og ankommer byen tidlig søndags morgen. Vi skal få med oss Oxford street og alle butikkene, madame tussaud, og dette pariserhjulet i byen.... Er det åpent på søndager? Er det noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller meste er åpent på søndager i London. :)

(Og jeg vet du ikke spurte, men Madame Tussaud's er ikke spesielt spennende, med mindre du er ekstremt opptatt av voksdukker. ;) Det finnes så utrolig mange mer spennende ting å ta seg til i London!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kun er Norge som holder stengt på søndagene. Utrolig kjipt og kjedelig for oss som bor her og turister.

På tide å innse at Norge ikke er så kristent lenger at vi trenger å ha alt stengt på søndagene.

I London er det bare å kose seg på søndagene. Stenger litt tidligere, men det aller meste er åpent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kun er Norge som holder stengt på søndagene. Utrolig kjipt og kjedelig for oss som bor her og turister.

På tide å innse at Norge ikke er så kristent lenger at vi trenger å ha alt stengt på søndagene.

I London er det bare å kose seg på søndagene. Stenger litt tidligere, men det aller meste er åpent :)

Vel, i Tyskland er det mye værre enn i Norge. Der har de ikke kiosker eller noe som er åpent på søndager. Og bensinstasjonene selger kun bensin, snop og sprit. Jeg kom dit en lørdag kveld, mistet bagasjen på veien. Og siden mandagen i tillegg var en fridag så fikk jeg ikke tak i tannkost og en truse engang før tirsdag morgen :(

Men i London (hvertfall i Oxford street) er det meste åpent. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes, skal ikke dra til Tyskland da på weekendtur. Trodde ikke noen var verre enn Norge, men det skal jo sies at å bo i Oslo i Norge delvis går bra, siden det finnes søndagsåpne butikker og cafeer og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kun er Norge som holder stengt på søndagene. Utrolig kjipt og kjedelig for oss som bor her og turister.

På tide å innse at Norge ikke er så kristent lenger at vi trenger å ha alt stengt på søndagene.

I London er det bare å kose seg på søndagene. Stenger litt tidligere, men det aller meste er åpent :)

For turistenes del er jeg enig i at det kjedelig at butikkene er stengt på søndager, men for oss som bor her er jeg uenig. Det er deilig å vite at man har fri minst én dag i uka. De finnes jo muligheter til å finne på noe selv om daglivare- og klesbutikkene er stengt. Museum, teater osv er så vidt jeg vet åpne på søndager. Liker søndagsfri jeg <3

Hva skal du kjøpe på søndag som du ikke kunne ha kjøpt på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, i Tyskland er det mye værre enn i Norge. Der har de ikke kiosker eller noe som er åpent på søndager. Og bensinstasjonene selger kun bensin, snop og sprit. Jeg kom dit en lørdag kveld, mistet bagasjen på veien. Og siden mandagen i tillegg var en fridag så fikk jeg ikke tak i tannkost og en truse engang før tirsdag morgen :(

Det derimot, er kjipern! Det er greit å ha noen steder som er åpne i noen timer på søndag også, men når det gjelder bagasje (på fly) pakker jeg alltid et ekstra skift og tannbørste i håndbagasjen. Sånn i tilfelle bagasjen blir borte, så har jeg i hvertfall én dag eller to.

Men selv om det ga deg en dårlig start, så ødela det ikke hele ferien eller? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derimot, er kjipern! Det er greit å ha noen steder som er åpne i noen timer på søndag også, men når det gjelder bagasje (på fly) pakker jeg alltid et ekstra skift og tannbørste i håndbagasjen. Sånn i tilfelle bagasjen blir borte, så har jeg i hvertfall én dag eller to.

Men selv om det ga deg en dårlig start, så ødela det ikke hele ferien eller? :klemmer:

Jeg flyttet dit... Og hadde så mye greier jeg måtte ha i håndbagasjen at jeg ikke ikke fikk plass til toalettsaker og sånn. Men burde selvfølgelig ha sneket oppi en truse og tannkost, ser jeg i ettertid :P

Skulle jo på jobb tirsdag også, så måtte vaske klærne i vasken på hotellet og la de tørke sånn at jeg hadde noe å ha på meg på morgenen :(

Tok to uker før bagasjen endelig dukka opp. Fikk kjøpt meg litt nytt på flyselskapets regning da, men på langt nær nok til at jeg ikke følte de to første ukene var helt jævlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...