Gå til innhold

Vegetarmat som barn liker.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hilda_*
Skrevet

Har kuttet ut alt av kjøtt, men det har skapt litt gnisninger i familien. Sambo er en ihuga kjøttspiser og vil nok aldri gi opp det. Og midt oppi mitt og hans kosthold er altså 3 barn .(mellom 2-7 år)

Det ender oftest med at jeg har egen mat til middag, mens de har sin. Har prøvd å la barna smake på det jeg spiser, men kun minsta vil spise av det. De andre to liker ikke, og styrer unna. Nå er vel oppfatninga deres at min mat ikke er god.

Noen som har forslag til mat jeg kan lage som faller i smak hos alle? Tenker da spesielt på erstatning for kjøtt. De liker ikke soyapølser/boller eller nøtteburgere eller burger med kikerter...

Noen andre som lever som eneste ikke-kjøtteter i familien? Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Risengrynsgrøt og pannekaker er i hvertfall typisk barnevennlig mat. Og kanskje ertesuppe laget med grønnsaksbuljong i stedet for svineknoke?

Skrevet

Jeg er selv eneste vegetarianer i huset.

Spiser soya, vegetarpizza, linser og alt sånt.

Bruker å gi søstra mi en del av maten jeg spiser (hun er selv kjøtteter) og hun liker all maten jeg lager, og jeg er ingen mesterkokk akkurat. Søstra mi er også veldig kresen i matveiene.

Du kunne jo prøvd linser i tomatsaus eller vegetarpizza. Orker du ikke å bake så går det fint med pitabrød. Soyaburger finnes i flere versoner, noen bedre enn andre.

Sesamnuggets er også kjempegodt. Nesten for godt.

Skrevet

Vegetarpizza, pasta i tomatsaus med grønnsaker og en tomatbaset gryte med ulike grønnsaker oppi kan kanskje være noen ideer?

Skrevet

Du kan jo lage lasagne med soyafarse - den er veldig lik lasagne laget med kjøtt, om målet er at det skal ligne mest mulig. ;) Jeg lager iblant den typen lasagne om jeg har vegetarskeptiske kjøttetere på besøk.

Kidneybønnestuing til taco / fajitas liker de fleste.

Kikertkaker? Pasta bolognese med soyafarse eller røde linser? Innbakt pizza med tacokrydret bønnefyll?

Quorn kan kanskje være et alternativ, har du prøvd det?

Gjest Gjest_Hilda_*
Skrevet

Takk for alle gode forslag! Pasta og pizza burde vel falle i smak. Får prøve meg litt fram på kjøkkenet. Det er jo veeeldig mye vegetarmat jeg heller ikke har prøvd, så dette blir vel spennende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...