Gå til innhold

Hijab i politiet

Gjest Gusj

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er fantastisk at islamsk råd ikke ser problemet med at muslimske politimenn arresterer kvinner jeg, problemet med at man ikke skal røre noen av det andre kjønn må da bli akkurat det samme! Eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her :klø:

Hysj, du må ikke påpeke dobbelstandarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er fantastisk at islamsk råd ikke ser problemet med at muslimske politimenn arresterer kvinner jeg, problemet med at man ikke skal røre noen av det andre kjønn må da bli akkurat det samme! Eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her :klø:

Uff, ja....det eneste IRN oppnår på den måten er å svekke muslimenes sak og redusere respekten for muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islamsk råd må rådspør seg med Yusuf al-Qaradawi før de kan gi deg et svar på dette. Det kan ta like lang tid som det har tatt når de spurte han om råd når debatten om dødsstraff for homofile gikk her i Norge.

http://www.fritanke.no/NYHETER/2009/Homo-d...mentar_fra_IRN/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnelige muslimske politibetjenter kan ikke bære en ettersittende uniform, mener lederen for Imamfaglig komité i Islamsk Råd, Ahmed Esmaili. Esmaili mener også at muslimske kvinner primært ikke bør pågripe menn. Årsaken er at muslimer ikke skal ha fysisk kontakt med personer fra det motsatte kjønn som de ikke er i familie med.

Dette er ikke i trå med mine seksuelle fantasier og dermed burde Storberget kommet på banen og beskyttet meg! Jeg er jo for hijab, for på den måten så kan jeg skille muslimske politidamer fra de kjedelige norske. Planen var å speide rundt etter en sprekk politidame med stram uniformsbukse over rumpa og godt utfylt blåskjorte og til slutt hijab. Da ville jeg hoppet frem og blottet meg!

På den måten ville jeg fått tilfredstilt mange av mine fantasier:

- Blottet meg i full offentlighet

- Politiuniformert dame som gir meg nærkontakt når hun tar meg

- Underdanighet når jeg ble lagt i bakken og satt på håndjern

- Nærkontakt med en uskyldsren muslimsk dame

- Bevist for hijab bærende at mannfolk utenfor familien kan bli opphisset av blandt annet hijab

- Bli satt bak lås og slå

Dagens beste! Du fikk meg ihvertfall til å le, uansett om innlegget var ganske så idiotisk og dumt.

Men over til hodeplagg debatten. Jeg leste nettopp en kommentar i aftenposten hvor Mala Wang-Naveen forteller om sine tanker etter hun var i Litteraturhuset i Oslo i går, da Venstre-politiker Abid Q. Raja inviterte til debattmøte.

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle2928503.ece

Når jeg leste "Menneskerettighetsforskeren Lars Gule satte en ny standard for sjokkeffekt ved å stille en sal med klar overvekt av muslimer spørsmålet om profeten var pedofil." fikk det meg også til å le, men en litt mer alvorlig latter enn idiotiske innlegg her på forumet får meg til å le.

Hva sa igrunnen profeten om å le?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens beste! Du fikk meg ihvertfall til å le, uansett om innlegget var ganske så idiotisk og dumt.

Men over til hodeplagg debatten. Jeg leste nettopp en kommentar i aftenposten hvor Mala Wang-Naveen forteller om sine tanker etter hun var i Litteraturhuset i Oslo i går, da Venstre-politiker Abid Q. Raja inviterte til debattmøte.

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle2928503.ece

Når jeg leste "Menneskerettighetsforskeren Lars Gule satte en ny standard for sjokkeffekt ved å stille en sal med klar overvekt av muslimer spørsmålet om profeten var pedofil." fikk det meg også til å le, men en litt mer alvorlig latter enn idiotiske innlegg her på forumet får meg til å le.

Innlegget ditt får meg til å le. Du har ikke klart å få med deg at det i linken står at artikkelen ble skrevet den 15. Altså så var møtet ikke igår, men for 5 dager siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter bare på at det skal komme en, "ja nå stemmer jeg frp fordi de er de eneste som er så tydelige i hjiabsaken" personen sånn at jeg kan le litt jeg også..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja....det eneste IRN oppnår på den måten er å svekke muslimenes sak og redusere respekten for muslimer.

Nja, de oppnår også å øke motstanden i hele befolkningen mot å slippe deres hijabkledte døtre inn i politiet, og det er ikke utenkelig at det var det de ville. De middelaldrende herrer i IRN er ikke nødvendigvis veldig tilhenger av at døtrene deres havner i et yrke som fostrer sterke, selvstendige kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå stemmer jeg Frp fordi de er de eneste som er så tydelige i hjiabsaken og en rekke andre ideologisk viktige saker som vil få store samfunnsmessige konsekvenser for oss i "arbeiderklassen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten er veldig sunn, fordi det får folk til å gå islam nærmere i sømmene og se hva det egentlig er og står for. Dette trengs helt klart for naive nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arghhhh
Denne debatten er veldig sunn, fordi det får folk til å gå islam nærmere i sømmene og se hva det egentlig er og står for. Dette trengs helt klart for naive nordmenn.

Nesten enig med deg. Første steg på veien er å forstå at det er forskjell på islamistike politisk ideologi og religionen Islam. Det er forskjell på islamister og muslimer. Til og med muslimskeide medier bruke den samme måten å skille politik og reliogion. Det som ikke bruker den måten å skille på er islamistene selv med følgende begrunnelse "If Islam is a way of life, how can we say that those who want to live by its principles in legal, social, political, economic, and political spheres of life are not Muslims, but Islamists and believe in Islamism, not [just] Islam?"

Faren ved å ikke skille er at man ender opp med å støtte opp om verdier som er i kollisjon med utvikling, åpenhet og kompromiss i vårt moderne, demokratiske samfunn. Vi må ikke la våre ønsker om en å være et inkluderende land, gi oss en form for mindreverdighetsfølelse når det gjelder våre egne verdier og livsstil.

Flere gode eksempler på dette kommer frem i søkelyset når denne debaten raser i media

Denne linken

kontra

Denne linken

Nå begynner liberale og sekulære stemmer blant muslimer også å klage høylytt på de ekstreme meningene som kommer frem i denne debatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner liberale og sekulære stemmer blant muslimer også å klage høylytt på de ekstreme meningene som kommer frem i denne debatten

Takk for den linken. Jeg har lurt litt på hvorfor muslimer med et annet syn enn det ekstreme (og de er i stort flertall) ikke kommer på banen, men nå har de det. :)

Så bra!! Nå har vi kanskje mulighet til å få en mer nyansert debatt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må vel media, og da spesielt aftenposten ta litt av skylda. De bestemmer i stor grad hvem som skal få ytre seg. Mener å ha hørt at en god del innlegg har blitt refusert.

Denne saken viser hvor vanskelig det er å føre en god debatt. De som hele tiden har vært motstandere av hijab i politiet, har argumentert med at det kan bli problematisk for de kvinnene det gjelder å komme i konflikt med de muslimske reglene ang. kontakt mellom kjønn. I tillegg til at man også må respektere publikums ønske om et nøytralt politi, har et annet argument vært at man også må åpne for hijab i alle yrker der man bør være nøytrale av hensyn til publikum. Disse argumentene ble møtt med utsagn om at man var fordomsfull og lite opplyst. Det har ikke vært mye snakk om evt. problemer som kan oppstå, de som er for hijab i politiet har ved å bruke ord som diskriminering, fremmedfrykt osv. nektet å snakke om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Ivar
Jeg venter bare på at det skal komme en, "ja nå stemmer jeg frp fordi de er de eneste som er så tydelige i hjiabsaken" personen sånn at jeg kan le litt jeg også..!

ja nå stemmer jeg frp fordi de er de eneste som er så tydelige i hjiabsaken

the waiting is over :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Innlegget ditt får meg til å le. Du har ikke klart å få med deg at det i linken står at artikkelen ble skrevet den 15. Altså så var møtet ikke igår, men for 5 dager siden!

Spiller det egentlig noen rolle for debatten hvorvidt møtet var i går eller for fem dager siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*

Som kvinne skjemmes jeg av mitt kjønn når jeg ser hvordan de 2 jentene har tvunget fram en slik sak bakom ryggen på sin sjef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne skjemmes jeg av mitt kjønn når jeg ser hvordan de 2 jentene har tvunget fram en slik sak bakom ryggen på sin sjef

er ikke dette malen for kvinner i arbeidslivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de det? Eller er det et forsøk på å finne andre syndebukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...