Gjest fisk Skrevet 17. februar 2009 #462 Skrevet 17. februar 2009 Tråden er ryddet. - Nigo (mod) Da roter jeg den til igjen med å sitere Hijaben er en islamismens kvinnedrakt, men islamisme er ikke islam. Islamisme er en politisk ideologi derivert fra islam, og en helt bestemt form for tolkning av islam. Det fins muslimske lærde som betrakter islamistene som frafalne muslimer og advarer mot dem som farlig tendens i moderne tid. Mer kan leses på: http://www.fritanke.no/KOMMENTAR/2009/Hija...ns_kvinnedrakt/
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #463 Skrevet 17. februar 2009 Uniformen har kors? To gale blir en rett da eller? Hold begge deler unna uniformen.
Gjest arghhhh Skrevet 17. februar 2009 #464 Skrevet 17. februar 2009 Uniformen har kors? To gale blir en rett da eller? Hold begge deler unna uniformen. Uniformen har ikke kors, den har Norges riksvåpen som en del av uniformen. Norges riksvåpen er et skjold med på rød bunn en opprett gull løve med gullskjeftet sølv øks i labbene og gull krone på hodet. På skjoldet står en kongekrone. På toppen av kongekronen er det et kors. Å forandre Norges riksvåpen er en helt annen diskusjon, men selvfølgelig hvis noen blir støtt av dette symbolet på Norge så bør vi vel ta den diskusjonen snart.
sixx Skrevet 17. februar 2009 #465 Skrevet 17. februar 2009 Hvilke påstander er det du snakker om, som du mangler en begrunnelse på? Alle de du har servert. (Ser tidligere svar på dette gikk med i sletteinnsatsen til moderator).
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #466 Skrevet 17. februar 2009 Uniformen har ikke kors, den har Norges riksvåpen som en del av uniformen. Norges riksvåpen er et skjold med på rød bunn en opprett gull løve med gullskjeftet sølv øks i labbene og gull krone på hodet. På skjoldet står en kongekrone. På toppen av kongekronen er det et kors. Å forandre Norges riksvåpen er en helt annen diskusjon, men selvfølgelig hvis noen blir støtt av dette symbolet på Norge så bør vi vel ta den diskusjonen snart. Jepp, vi tar den diskusjonen samtidig som diskusjonene om: - Avskaffe monarkiet - Avskaffe demokratiet - Avskaffe statskirken - Forandre flagget - Tilrettelegge Norges Lover etter alle Shairalovene - Forby alkohol - Innføre dødsstraff - Forby handel av svinekjøtt - Kjøpe flere heisekraner En muslim sa for noen dager siden "Vi sekulære muslimer frykter ikke lenger først og fremst reaksjoner fra den muslimske minoriteten. Vi frykter nordmenn, norske avisredaktører og en politisk atmosfære som ser positivt på det eksotiske de ikke kjenner, mens de har mindreverdighetsfølelse når det gjelder sine egne verdier og livsstil. På grunn av denne holdningen frykter jeg framtiden."
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #467 Skrevet 17. februar 2009 Det sa Walid al-Kubaisi: http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2304 "Det flerkulturelle samfunn blir ikke mer flerkulturelt om politiet tillater hijab til uniformen. Snarere er det et bevis på at det flerkulturelle samfunn har mislykkes." "Hijaben er en islamismens kvinnedrakt, men islamisme er ikke islam. Islamisme er en politisk ideologi derivert fra islam, og en helt bestemt form for tolkning av islam. Det fins muslimske lærde som betrakter islamistene som frafalne muslimer og advarer mot dem som farlig tendens i moderne tid." Anbefalt lesestoff for naive nordmenn som sluker alle krav fra fremmede kulturer rått uten å tenke - med null respekt overfor egen kultur.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #468 Skrevet 17. februar 2009 Dette stemmer på en prikk: "Nordmenns tidsperspektiv er begrenset, og de fleste politikere og intellektuelle tenker ikke lenger fram i tiden enn 20-30 år. Det virker på meg som nordmenn av frykt for konflikter er villige til å åpne seg for alt mellom himmel og jord – på bekostning av sitt samfunns grunnleggende verdier. Folk stemmer på sine politikere i håp om et bedre liv for seg, men også for de kommende generasjoner. Men hvilken framtid vil Norge oppleve hvis man fortsetter denne grenseløse holdningen med å akseptere verdier som er i kollisjon med utvikling, åpenhet og kompromiss?"
Gjest Gjest_blablabla_* Skrevet 17. februar 2009 #469 Skrevet 17. februar 2009 Islamisme er en politisk ideologi derivert fra islam. Hijab som det diskuteres om er et islamistik symbol. Nei jeg tror ikke at brukerne er viljesløse, uselvstendige zombier, like lite som jeg tror de fleste brukerne av palestinerskjef eller t-skjorter med Guevara på er viljesløse, uselvstendige zombier. Men vet de alle sammen hvilke politiske symboler de bærer? Vi må ikke la vår frykt for å bli beskylt for ideologisk fremmedfrykt gi oss en form for mindreverdighetsfølelse når det gjelder våre egne verdier og livsstil. Som igjen gjør at vi akseptere verdier som er i kollisjon med utvikling, åpenhet og kompromiss i vårt moderne, demokratiske samfunn!!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #470 Skrevet 17. februar 2009 Tror jeg hadde ledd godt og mistet all respekt for politiet hvis jeg hadde møtt en politimann med samelue, eller nisselue for den saks skyld. Ja, for det må jo tillates hvis hijab tillates. Noe annet ville vært diskriminerende. Nei, en politiuniform børl være nøytral!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #471 Skrevet 17. februar 2009 Uniformen har ikke kors, den har Norges riksvåpen som en del av uniformen. Norges riksvåpen er et skjold med på rød bunn en opprett gull løve med gullskjeftet sølv øks i labbene og gull krone på hodet. På skjoldet står en kongekrone. På toppen av kongekronen er det et kors. Å forandre Norges riksvåpen er en helt annen diskusjon, men selvfølgelig hvis noen blir støtt av dette symbolet på Norge så bør vi vel ta den diskusjonen snart. Uniformen har Norges riksvåpen, ja...satt på en bakgrunn som består av en masse kors. Det er også kors spredd rundt på andre deler av uniformen uten sammenheng med riksvåpenet. Det er dog fremdeles en uniform og ikke en multiform. Korsene bør absolutt bort ved første anledning, men i det minste er dette en enhetlig uniform som alle bruker, ikke noe som er satt personlig preg på av en enkeltgruppe.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #472 Skrevet 18. februar 2009 Uniformen har Norges riksvåpen, ja...satt på en bakgrunn som består av en masse kors. Det er også kors spredd rundt på andre deler av uniformen uten sammenheng med riksvåpenet. Det er dog fremdeles en uniform og ikke en multiform. Korsene bør absolutt bort ved første anledning, men i det minste er dette en enhetlig uniform som alle bruker, ikke noe som er satt personlig preg på av en enkeltgruppe. Hvor da? Beltespenna du tenker på? Sitter med blåskjorta i hånda nå, jeg teller to steder jeg ser kors - begge stedene er innenfor riksvåpenet.
Gjest Gusj Skrevet 18. februar 2009 #473 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har ramla ut av tråden min for lenge siden. Morro at den ble så lang.. *seiler på dagsaktuelle tema og ta æren selv* Nå er jeg lei av hele tørklegreia... Disse pene Oslodamene som står med handa på hjertet og ikke vil håndhilse på en mann, men skautet godt knytta rundt et fjes som er mer oppmalt enn et middels ludder... Sorry. Det funker ikke for meg. *rusler ut av tråden igjen.* Kos dere videre.
sixx Skrevet 18. februar 2009 #474 Skrevet 18. februar 2009 Muslimske kvinner negative til hijab i politiet.
Gjest postsekk Skrevet 18. februar 2009 #475 Skrevet 18. februar 2009 http://www.nettavisen.no/innenriks/article2545017.ece Å bære hijab er noe vi velger å gjøre og noe som vi er stolte av. Hun nærmest kriminaliserer en frivillig handling og gir uttrykk for at muslimske kvinner ikke har viljestyrke eller personlighet For meg så handler hijaben om identitet, om religion - og det å se fin ut. Ali sier at hun ikke forstår at det skal være et problem at muslimske kvinner i Norge kan bruke hijab om de jobber som politi. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Hun vil jo bare pynte litt på uniformen må vite.
Gjest ... Skrevet 18. februar 2009 #476 Skrevet 18. februar 2009 Det flerkulturelle samfunn blir ikke mer flerkulturelt om politiet tillater hijab til uniformen. Snarere er det et bevis på at det flerkulturelle samfunn har mislykkes. Et flerkulturelt samfunn innebærer at fremmede kulturer har rett til å bli en del av samfunnet når disse kulturer og religioner integrerer seg i demokratiet. Islam burde da integreres og tilpasses demokratiet, ikke motsatt. Hijab-spørsmålet er et bevis på at islam ikke klarer å tilpasse seg demokratiet, og for å unngå kollisjon integrerer demokratiet seg i islam. Tillates hijaben vil det automatisk bety at staten forkynner islam. Vil vi det? Nå vil Norge innføre en ordning fra England, men Norge er ikke England! Ikke har Norge like mange muslimer som England, og ikke har Norge noen kolonialistisk fortid å bøte på med slike hijab-lover, som virker som straff og selvpisking av samfunnet. Som Walid Al-Kubaisi selv sier og som burde være til ettertanke for dem som gjør slikt: Vi sekulære muslimer frykter ikke lenger først og fremst reaksjoner fra den muslimske minoriteten. Vi frykter nordmenn, norske avisredaktører og en politisk atmosfære som ser positivt på det eksotiske de ikke kjenner, mens de har mindreverdighetsfølelse når det gjelder sine egne verdier og livsstil. På grunn av denne holdningen frykter jeg framtiden. Sugharan Khan sier: Det er ingen menneskerett å bli politi. 8Og det har hun HELT RETT I!) Mange mennesker kan ikke bli politi fordi de for eksempel er svaksynte eller hører dårlig. Muslimer som bruker hijab har selv valgt å bruke antrekket, og kan selv velge å ikke bruke det. Jeg lurer også på hvilke tanker de har gjort seg hvis de skal utøve religionen gjennom jobben som politi. Noen muslimske kvinner kan for eksempel ikke håndhilse på en mann. Hvordan skal de da kunne pågripe ham? Jeg tror ikke de fullt ut har reflektert over dette.
sixx Skrevet 18. februar 2009 #477 Skrevet 18. februar 2009 http://www.nettavisen.no/innenriks/article2545017.ece Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Hun vil jo bare pynte litt på uniformen må vite. Uff ja...og det eneste hun opplever er å få mer negativ oppmerksomhet rundt muslimske kvinner.
Gjest Håndjern! Skrevet 18. februar 2009 #479 Skrevet 18. februar 2009 hva med nudistpoliti?? :O så lenge de har håndjern og en bra kropp, såå stiller jeg meg posetiv til nudistpoliti!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #480 Skrevet 18. februar 2009 så lenge de har håndjern og en bra kropp, såå stiller jeg meg posetiv til nudistpoliti! Ikke posetvi, men positiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå