Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er imot. En politimann/kvinne skal være nøytral og kun ha de emblemer som representerer staten den tjener.

Dersom en kriminell eller andre, av noen grunn, finner på å kaste svinefett på en politikvinne med hijab. Blir vedkommende da straffet BÅDE for å ha gått løs på en offentlig tjenestekvinne OG for å ha fornærmet en muslim? Er det i så fall ok og innenfor lovverket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er helt enig med deg i at det er snakk om norske statsborgere og ferdig med den saken, men det er vel egentlig irrelevant hvorvidt det dreier seg om en gruppe utlendinger eller en gruppe nordmenn, er det ikke?

Ja, det burde være irrelevant hvem det dreier seg om, men jeg tok dette opp siden noen kom med "utlendinger krever"-argumentet.

Andre har prøvd å gå denne veien før uten å vinne frem, og det er ikke gitt noen signaler om at andre grupper vil få samme rett i framtiden.

Hvilke andre grupper er det som har ønsket endringer i politiuniformen? Det kjenner jeg ikke til.

Og av de to er det ingen tvil om at langt det enkleste og ryddigste vil være å beholde politiuniformen nøytral som idag.

Den er ikke nøytral i dag.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Synes også at dette er helt i orden, vi lever i et fritt land, men folkens: Vi blir styrt mye mer enn vi aner! Dessuten har dette gått helt fint i Engalnd,som noen tidligere sa. Jeg så denne linken engang,og synes ikke hijaben så noe dumt ut på politiuniformen egentlig.

http://www.nrk.no/nyheter/1.6464753

Gjest Gjest_Rona_*
Skrevet

Politiforbundet må vel væreen av verdens dårligste fagforeninger.

Ikke engang uniformen til tjenestemennene makter de å verne. Medlemmene deres er slaver på luselønn som rævkjøres av myndighetene gang på gang, enten detgjelder arbeidsvillkår, nødvendig utstyr, sikkerhet, lønn, arbeidstid eller som nå;arbeidsantrekket. For en latterlig organisasjon!

Skrevet

Hijab er en politisk og religiøs uniform.

Den står for en antidemokratisk, totalitær og fasicstisk ideologi.

Den står for tvang og undertrykkelse og har ingenting gjøre i politiets uniformer.

Gjest Langsyne
Skrevet

Har ingen personlige meninger om dette. La det skje, eller ikke!

Skrevet
Hijab er en politisk og religiøs uniform.

Den står for en antidemokratisk, totalitær og fasicstisk ideologi.

Den står for tvang og undertrykkelse og har ingenting gjøre i politiets uniformer.

Hijab står for flere ting. For noen symboliserer den tvang og undertrykkelse, for andre frihet og identitet. Det er ikke bare en assossiasjon som er den riktige her.

Skrevet
Hijab står for flere ting. For noen symboliserer den tvang og undertrykkelse, for andre frihet og identitet. Det er ikke bare en assossiasjon som er den riktige her.

ja det er mulig man kan kalle det for frihet og identitet når man føler presset fra religiøse ledere, fra familien og fra andre muslimer. Du er ikke en bra muslim hvis du ikke bruker hijab.

jeg er totalt enig med Frps uttalelse på nyhetene nå i kveld. Nå får det være nok! Muslimenes særkrav , kyss meg i ræva!

Gjest sullolo
Skrevet

Helt utrolig!

Kommer de til Norge så får de rette seg etter våres regler..

Greit det er et fritt land, og jeg er ingen rasist men det er en uniform.

En uniform for Politiet.. De får rette seg etter oss,

ble rett og slett forbanna da jeg leste det på dette...

Helt utrolig.

Skrevet

Blir det dermed iorden prinsippielt at hijab skal være tillatt i politiet - fordi det foruten å symbolisere tvang og undertrykking - også KAN symbolisere noe annet?

Skrevet
Ja, det burde være irrelevant hvem det dreier seg om, men jeg tok dette opp siden noen kom med "utlendinger krever"-argumentet.

Hvilke andre grupper er det som har ønsket endringer i politiuniformen? Det kjenner jeg ikke til.

Den er ikke nøytral i dag.

Jeg synes politiuniformer skal være så like og nøytrale som mulig, og uten symbol som kan knyttes til politikk eller religion. Vi lever da i en sekulær stat, selv om vi har en statsreligion (noe som jeg tipper ikke varer så lenge, men det er en annen sak) Religion er en privatsak.

Ser ikke helt den store frigjøringen ved å få lov/være nødt til å gå med skaut hver gang jeg er i det offentlige rom. Passer dårlig under sykkelhjelm, langrennslue, caps eller under svømming, for eksempel. Ikke mye frihet . Greit at vi er ulike, men loven og dens håndhevere skal være lik(e) for alle.

Hva er det som ikke er nøytralt på den norske politiuniformen i dag? :forvirret:

Skrevet

Om hijab er lov må det vel være lov med turban, kalott og kefije(palestinsk hodeplagg) også?

Skrevet
Hva er det som ikke er nøytralt på den norske politiuniformen i dag? :forvirret:

Det er kristne kors på politiuniformen i dag.

Skrevet
Kommer de til Norge så får de rette seg etter våres regler..

Som er akkurat det de gjør. Eller mener du at innvandrere skal være annenrangs borgere som ikke får lov til å påvirke samfunnsdebatten og norske lover og regler slik andre norske statsborgere gjør?

Skrevet
Dette var ment til vedkommende som sa at politiuniformen skal være nøytral.

Nei, det var ment til deg som et sted spør om ikke det er et kristent kors på politiuniformen!

Skrevet
Har ingen personlige meninger om dette. La det skje, eller ikke!

Så det er så lett å være likegyldig?

Gjest Langsyne
Skrevet
Så det er så lett å være likegyldig?

Nei, det er veldig vanskelig å være likegyldig til noe en brenner eller har en mening om. Noe du kanskje har her, og vil fortelle meg? For jeg lutter øre.

Å si at jeg ikke har noen personlig mening, og at det kan skje eller ikke, betyr mer at jeg ikke har noen personlig mening om akkurat dette temaet per i dag. Men det kan skje i fremtiden.

Mot og for meningene her synes jeg veier opp hverandre, og jeg synes det er vanskelig å ta et standpunkt. Er det egentlig dumt?

Skrevet
Som er akkurat det de gjør. Eller mener du at innvandrere skal være annenrangs borgere som ikke får lov til å påvirke samfunnsdebatten og norske lover og regler slik andre norske statsborgere gjør?

Muslimene krever særbehandling. Hijab i politiuniformen er et av mange eksempler . Jeg forstår IKKE norske myndigheter.

Skrevet
Det er kristne kors på politiuniformen i dag.

Ja det skulle f... bare mangle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...