Gjest fargefarge Skrevet 15. februar 2009 #341 Skrevet 15. februar 2009 Ja visst. Så da må man lage en vaktliste for politiet som blir ganske så komplisert etterhvert. Hijabbærende Fatima kan ikke utføre den og den oppgave, Turbanbærende Sing kan gjøre det Fatima ikke kan, men har begrensninger andre steder. Osv. Jeg som trodde politiet hadde nok begrensede resurser som det var. Med moderne databaser er ikke slik logistikk nødvendigvis så utrolig ressursslukende. Demonstrasjoner annonseres. Til og med å pelle våpen ut av bilen, har snuten tid til, siden de ikke går med dem til vanlig. Det ER mulig å ha hijab-ninjaer i snuten, men jeg vil ikke, jeg tror jeg har mer fordel av å ikke ha ekstremo-muslimer der.
sixx Skrevet 15. februar 2009 #342 Skrevet 15. februar 2009 Vær så snill. Det er en kjent sak at mennesker lar seg manipulere av utseende og adferd. Det fins bøker om hvordan man skal deale med politiet i USA, hva man skal si til dem, for å ikke provosere dem, det er småkonger som moderatorer på et forum. Visse yrkesgrupper tiltrekker bestemte mennesker, akkurat som selvviktige personer ønsker å skalte og valte i lokalpolitikken, fins det tonnevis av prektige og loviske mennesker i snuten, og da blir det dobbelt ille med islamekstremisme på toppen. I usa er det skandaler titt og stadig, hvor bestemte etniske grupper behandles med avsky, og det var stor skandale når purken i sverige for litt siden snakket nedsettende om afrikanere. Om hijab-kvinner avskyr "billige" kvinner, vi snakker om de mer religiøst indoktrinerte damene her - tror du at du får noen netto-bonus eller fordel av å ha hijab-kvinner i politiet? Det finner jeg totalt kontraintuitivt. Derfor spør jeg, gitt at du kan forsvare synet ditt ovenfor venner og omverden uten at de ser på deg som drittsekk - hvilken fordel har du av å ha kvinner med hijab i politiet? Tilgi meg, men jeg synes rett og slett det ikke virker som om du har det minste peiling på hva du uttaler deg om? Har du vært lenger enn Løkken i Danmark? Og har du annen kjennskap til muslimer enn det tabolidavisene skriver om ramp som begår lovbrudd og begrunner det i islam? Jeg stilte deg ikke spørsmål om hijab i politiet, men om hva du mente med følgende påstand: "Det er en fordel for deg, dersom du skal slippe unna en bot, at du snakker med politi som viser godvilje når de ser lebestiften din og de høye hælene, og ikke forakter deg, og leter etter en grunn til å taue deg inn." Så "vær så snill"? Ja så absolutt...vær så snill og skaff deg kunnskap om det du uttaler deg om.
Gjest fargefarge Skrevet 15. februar 2009 #343 Skrevet 15. februar 2009 Tilgi meg, men jeg synes rett og slett det ikke virker som om du har det minste peiling på hva du uttaler deg om? Har du vært lenger enn Løkken i Danmark? Og har du annen kjennskap til muslimer enn det tabolidavisene skriver om ramp som begår lovbrudd og begrunner det i islam? Jeg stilte deg ikke spørsmål om hijab i politiet, men om hva du mente med følgende påstand: "Det er en fordel for deg, dersom du skal slippe unna en bot, at du snakker med politi som viser godvilje når de ser lebestiften din og de høye hælene, og ikke forakter deg, og leter etter en grunn til å taue deg inn." Så "vær så snill"? Ja så absolutt...vær så snill og skaff deg kunnskap om det du uttaler deg om. Hvor i hele den polemiske suppa der, var argumenter for at hijab-kvinner ikke blir mer vriene å ha med å gjøre, enn ikke-religiøse politifolk, uansett opphav? Hverken intuitive påstander, eller fakta. Flott at du har et par jordomseilinger på ryggen.
Gjest imli Skrevet 15. februar 2009 #344 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er i mot det. Kristne får ikke bruke kors, jøder får ikke bruke davidstjerner osv. Polititet skal være nøytralt. Hijab i politiet er ikke lov i muslimske land heller.
sixx Skrevet 15. februar 2009 #345 Skrevet 15. februar 2009 Hvor i hele den polemiske suppa der, var argumenter for at hijab-kvinner ikke blir mer vriene å ha med å gjøre, enn ikke-religiøse politifolk, uansett opphav? Hverken intuitive påstander, eller fakta.Og hvor i suppa ble det av at de ikke klarer å forholde seg til de retningeslinjer politiet har? Du stempler jo folkegrupper uten å ha det minste kjennskap til dem. Flott at du har et par jordomseilinger på ryggen. Det hjelper godt på iallefall.
Gjest fargefarge Skrevet 15. februar 2009 #346 Skrevet 15. februar 2009 Og hvor i suppa ble det av at de ikke klarer å forholde seg til de retningeslinjer politiet har? Du stempler jo folkegrupper uten å ha det minste kjennskap til dem. Sa jeg at de ikke forholder seg til retningslinjene? Jeg er ikke interessert i retningslinjer, jeg er interessert i hvordan mennesker fungerer og tikker i praksis, som at politifolk mer trolig gir bøter til førere av røde biler, førere som ikke har det ryddig i bilen, er sjuskete kledd osv. Jeg tror, som psykologisk interessert person, at hijab-politikvinner er lite hyggelige å ha med å gjøre, og dersom de går rundt og ser på norske kvinner som billige og usømmelige, vil du da ha slike folk til å hjelpe datteren din når hun blir voldtatt i miniskjørt?
sixx Skrevet 15. februar 2009 #347 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er i mot det. Kristne får ikke bruke kors, jøder får ikke bruke davidstjerner osv. Polititet skal være nøytralt. Hijab i politiet er ikke lov i muslimske land heller. Helt enig. Jeg mener det er Storberget som har dummet seg ut her...muligens i iver etter å tekkes velgere med muslimsk bakgrunn i forbindelse med valgkampen. (Like dumt blir det når vestlige kvinner ikler seg arabiske hodeplagg i muslimske land. En syrer spurte meg hvorfor i all verden vestlige kvinner gjør det i "hans" land. Jeg hadde ikke annet å svare enn at jeg trodde de manglet forståelse for den kulturen de var i. Syreren var enig, og fortalte meg at de iallefall fikk noe å le av når de så vestlige kvinner oppføre seg på den måten). Nå går jo også muslimske talspersonen ut og tar avstand fra hijab i politiet...og det er jo litt interessant det også.
sixx Skrevet 15. februar 2009 #348 Skrevet 15. februar 2009 Sa jeg at de ikke forholder seg til retningslinjene? Jeg er ikke interessert i retningslinjer, jeg er interessert i hvordan mennesker fungerer og tikker i praksis, som at politifolk mer trolig gir bøter til førere av røde biler, førere som ikke har det ryddig i bilen, er sjuskete kledd osv. Jeg tror, som psykologisk interessert person, at hijab-politikvinner er lite hyggelige å ha med å gjøre, og dersom de går rundt og ser på norske kvinner som billige og usømmelige, vil du da ha slike folk til å hjelpe datteren din når hun blir voldtatt i miniskjørt? Bevares. Godt du får skrevet av deg frustrasjonene dine på et nettforum da. Og "psykologisk interessert"? Hva med å følge opp med psykologisk kunnskap?
Gjest nbp Skrevet 15. februar 2009 #349 Skrevet 15. februar 2009 synes ikke dere som ønsker hijab i politiet det er lit rart at vi skal ha det når ikke en gang muslimske land godtar det? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467
sixx Skrevet 15. februar 2009 #350 Skrevet 15. februar 2009 synes ikke dere som ønsker hijab i politiet det er lit rart at vi skal ha det når ikke en gang muslimske land godtar det? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467 Jo, men vi skal jo ikke ha det.....det har jo til og med Storberget forstått nå.
LitaPia Skrevet 15. februar 2009 #351 Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes at offentlige tjenestemenn skal fremstå nøytralt, og siden hijab er et religiøst plagg synes jeg det er helt forkastelig! signerer denne, helt enig!
mysan Skrevet 15. februar 2009 #352 Skrevet 15. februar 2009 Aslam Ashan i VG i dag: Norge må ikke bli mer pakistansk enn Pakistan http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467 Han sier debatten også har gått i Pakistan. - Den kom opp fordi en del religiøse grupper ikke ønsket kvinner inn i politiet. De krevde at de måtte ha på seg burka. Andre mente de skulle gå med hijab, sier han. - Det endte med et vedtak om at politifolk skulle gå i samme antrekk, uansett om man var mann eller kvinne. De ble også trukket frem at det var best ut fra et likestillingssynspunkt: Skal kvinner opp og frem, må det skje på like premisser. Det må også gjelde i Norge. Han mener Norge må hegne om sin kultur. - Ifølge statistisk sentralbyrå vil det være to millioner med innvandrerbakgrunn i Norge i 2050. Jeg tror ikke man skal starte så tidlig med å gi slipp på norsk kultur. Snarere tvert; det er slik at vi som kommer utenfra, må tilpasse oss kulturen vi flytter inn i, og ikke motsatt. Da jeg kom til Norge for 38 år siden, visste vi at vi kom til et helt nytt land, og at vi måtte tilpasse oss den kulturen som var her i vesten. Det skulle bare mangle. Jeg må si meg enig med Aslan Ashan i hans uttalelser.
sixx Skrevet 15. februar 2009 #353 Skrevet 15. februar 2009 Jeg må si meg enig med Aslan Ashan i hans uttalelser. Jeg er også glad for at han kom på banen. Kanskje vi nordmenn snart kan begynne å forstå at mange "vannvittige" påstander ikke har rot i den muslimske befolkning...selv om det blir fremstilt sånn.
Gjest fargefarge Skrevet 15. februar 2009 #354 Skrevet 15. februar 2009 synes ikke dere som ønsker hijab i politiet det er lit rart at vi skal ha det når ikke en gang muslimske land godtar det? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467 Nei, ikke nødvendigvis. Dette handler også om fordeler av liberalisme, og andre land er langt mer fascistiske enn hva Norge er.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 15. februar 2009 #355 Skrevet 15. februar 2009 Den enkle løsningen på dette er å forby personifisering av politiuniformen. Det har man hatt forbud mot frem til i dag. Men så kommer plutselig en minioritet som vi er så redd for å tråkke på tærne og krever særbehandling for sitt syn. Og så bøyer man av for å være politisk korrekt. Det som skuffer meg aller mest i denne debatten er at mennesker som til vanlig er svært så oppegående er villig til å gjøre dette knefallet. Da snakker jeg om Lars Gule bl.a. Tidligere hadde vi en stor debatt om kvotering for å få kvinner inn i mannsdominerte yrker og siden har vi hatt en debatt om kvotering for å få kvinner inn i styrene. Jeg er i mot begge disse fordi jeg mener at man da EGENTLIG sier at kvinnene dessverre ikke er gode nok til disse jobbene selv, de må derfor hjelpes inn. Jeg er for kvotering av det milde slaget, men er i mot radikal kjønnskvotering fordi jeg mener at kvinner ikke er tjent med det. Hvordan kan muslimske kvinner være tjent med at det lages spesielle særregler som gjelder for dem? Hvorfor kan de ikke heller se at det er et pluss for dem at de forholder seg til norsk politis uniforms vedtekter og viser oss alle at religionen ikke går foran arbeidsreglementet? Jo fordi religionen tar for stor plass i deres liv allerede, eller deres personlige overbevisning om at det er viktigere at de får vise sitt personlige syn enn det er å fremstå profesjonell. Vil vi virkelig ha slike folk i politiet? Mener dere som er for hijab bruk i politiet at religiøse som bruker symboler for religionen sin har et normalt forhold til religion eller kan dere også se at dette symbolet i seg selv forteller at her tar religionen for stor plass?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #356 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er satanist. Kan jeg få bruke okkulte symboler til min politiuniform? Det er klart. Om satanisme er din religion, så kan du ikke diskrimineres overfor de som følger islam om de skal få bruke religiøse plagg. Dere representerer jo begge minoritetsreligioner i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #357 Skrevet 15. februar 2009 Det er klart. Om satanisme er din religion, så kan du ikke diskrimineres overfor de som følger islam om de skal få bruke religiøse plagg. Dere representerer jo begge minoritetsreligioner i Norge. Absolutt - disse symbolene er viktige for deg for å stadfeste din religion. Du gjør like bra jobb som de andre for det. Alle burde kunne se at du hyller satan selv om du er politimann.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #358 Skrevet 15. februar 2009 Absolutt - disse symbolene er viktige for deg for å stadfeste din religion. Du gjør like bra jobb som de andre for det. Alle burde kunne se at du hyller satan selv om du er politimann. Det man vel uten tvil kan si er at en politikvinne med satanistiske plagg og symboler symboliserer er at hun er satanist. Folkets andre holdninger, assosiasjoner, frykt, generaliseringer og fordommer er ikke politikvinnene sitt ansvar. Deres ansvar er å gjøre en god jobb og bli bedømmet etter det - ikke etter hva man selv legger i at en slik kvinne "må" mene om profesjonalitet og nøytralitet utfra hva vi mener høres rett ut utfra egne assosiasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #359 Skrevet 15. februar 2009 Det man vel uten tvil kan si er at en politikvinne med satanistiske plagg og symboler symboliserer er at hun er satanist. Folkets andre holdninger, assosiasjoner, frykt, generaliseringer og fordommer er ikke politikvinnene sitt ansvar. Deres ansvar er å gjøre en god jobb og bli bedømmet etter det - ikke etter hva man selv legger i at en slik kvinne "må" mene om profesjonalitet og nøytralitet utfra hva vi mener høres rett ut utfra egne assosiasjoner. Spørsmålet er hvordan muslimer takler å bli arrestert av en satanist..
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 15. februar 2009 #360 Skrevet 15. februar 2009 Spørsmålet er hvordan muslimer takler å bli arrestert av en satanist.. Eller en personlig kristen ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå