Gjest Lea Skrevet 30. juni 2003 #1 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg får snart en venninne på besøk. Hun skal være her et par dager og vi skal kose oss skikkelig. Shoppe og drikke vin. Men vi må jo spise noe også. Og jeg tør ikke å satse på at været holder til grilling. Kunne egentlig tenke meg å lage klart noe dagen i forveien. Gjerne noe som tåler 2-3 dager i kjøleskap eller som kan fryses og puttes i ovnen. Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 30. juni 2003 #2 Del Skrevet 30. juni 2003 Denne kyllingformen kan godt lages dagen før (eller to...) Passer til 2-3 personer. 2-3 kylklingfileter skjæres i biter og stekes. I boks Heinz kyllingsuppe 1/2 boks lettrømme 1 ss sitronsaft Passe med karri 1 løk (finkket) - eller mer om du er glad i løk 1 boks mais 2-3 stilker stangselleri - skåret i små biter 1 paprika - rød i små biter 150-200 g hakkede mandler Alt blandes sammen - La det stå kaldt til du skal steke det. Has i ildfast form - på toppen legger du revet ost og knust potetgull (må ikke legges før steking - men alt det andre kan lages i god tid) Stekes i ca. 200 grader - midt i ovnen - til osten har fått farve -- ca 15-20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. juni 2003 #3 Del Skrevet 30. juni 2003 Takk.. dette høres godt ut :D ! Lurer forresten på om jeg skal lage en Quiche til den første kvelden. Med en god salat til. Noen som har en genial oppskrift på Quiche (Lorraine)? Kan den i så fall lages på forhånd og varmes i ovnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå