Gjest Gjest_Line_* Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Var hos gynekolog for vanlig undersøkelse, da hun plutselig sa hun trodde jeg hadde kjønnsvorter. Hun var usikker så fikk inn en til, som mente det ikke var det, men sopp. Jeg spurte om hun kunne ta noe evt prøve men hun sa at så mange har dette så fikk heller bare satse på at det ikke var det, selv om hun sa det var en 40% sjanse. Men nå er jeg i et pontensielt forhold så dette er vanskelig, jeg kan jo muligens aldri ha sex igjen ettersom smitterisk ved vorter er såpass stor, å hadde jeg fått konstantert at det var vorter hadde jeg godtatt dette, men når det er 50/50 er det jo grusomt irriterende. Er det virkelig sånn at man ikke sjekker om det er vorter engang? man kan jo få livmorshalskreft av dette så hvorfor så "ufarlig" respons fra gynekolog og lege? :/
Gjest Gjest_Karin_* Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Ingen som vet noe om dette altså? Du kan be legen din om å få en henvisning til eller selv ta kontakt med en poliklinikk for veneriske sykdommer slik at du kan få en ordentlig undersøkelse og evt. behandling der (de fleste poliklinikkene trenger man ikke henvisning til når det gjelder kjønnssykdommer som f.eks kjønnsvorter). De er jo spesialister på dette feltet og bør kunne gi et klarere svar og ta celleprøver slik at du finner ut hva det er. På de fleste sykehus er dette gratis og man får vanligvis time på kort varsel (sykehustid kort varsel da altså = 2-3 uker). Håper dette hjelper!
Gjest Gjest_Karin_* Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Um, glemte å skrive over at kjønnsvorter kan behandles slik at du er smittefri etter behandling. De kan fryses, fjernes med laser og behandles med ulike medisinske kremer. Problemet er jo at det kan ta flere behandlinger for å bli kvitt de for godt samt at en del ikke blir kvitt de, men det vet man vel ikke før man har forsøkt. I følge pasienthandboka.no kan vortene forsvinne av seg selv, men dette tar vanligvis flere år.
Maripari Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg fikk dette plutselig en gang. Da var jeg langt ute i et langvarig forhold. Jeg pratet med legen min og vi fastslo at det var kjønnsvorter. Det som er med disse er at veldig veldig veldig mange er bærer av viruset, men det slår kun ut hos noen (hos meg og ikke kjæresten min). Og man kan bære det i flere år før man muligens får utbrudd. Behandlig er som regel et middel man selv smører på. Er KUN hvis vortene er så store at det er vondt hele dagen at man bruker laser eller frysning av dem. Jeg fikk Vortex og de forsvant innen 2 uker. Har ikke sett dem siden. Selv om jeg ikke har vortene lenger, betyr ikke det at jeg ikke er bærer av viruset. Practise safe sex.. always..
Gjest Charming Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 jeg kan jo muligens aldri ha sex igjen ettersom smitterisk ved vorter er såpass stor, Vorter blir du kvitt etter en behandling. Tror du blander det med herpes, det blir man aldri kvitt. Så slapp av, du kan nok ha sex igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå