Gjest bekymret søster Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Min søster er blitt tatt i å eksperimentere med legemidler, og min mor friker ut. Jenta er 19 år, og har alltid vært en fornuftig jente, men så kommer dette opp. Jeg har skrevet med henne på mail da hun har gått under jorda, og prøver å pense henne inn på den fornuftige tankegangen hun hadde tidligere om å tulle med piller og andre rusmidler, og hun har nå sluttet å forsvare det. I begynnelsen var hun bastant på at dette legemidlet hun lekte med ikke var farlig, noe jeg har fått bekreftet at er livsfarlig. Min mor ønsker å ta henne med vekk fra miljøet hun er i, fra vennene og kjæresten, men vi er klar over at det ikke går an å tvinge en myndig. Hvor lenge dette har pågått vet vi ikke, men ønsker å "ta det med rota". Er det noen som har vært i samme situasjon, som har noen gode råd?
Veronica88 Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Å ta noen fra venner og kjæresten løser ihvertfall INGENTING, men mindre hun vil vekk derfra selv. Prøv heller å snu på spørsmålet, spør henne HVORFOR hun har prøvd. Om hun prøver å skjule vonde følelser eller hva det går i. DET er rota. Ikke tving eller mas. Bare nevn at ei fornuftig jente må ha en god grunn til å prøve noe sånt.
Tryllepiken Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Å ta noen fra venner og kjæresten løser ihvertfall INGENTING, men mindre hun vil vekk derfra selv. Prøv heller å snu på spørsmålet, spør henne HVORFOR hun har prøvd. Om hun prøver å skjule vonde følelser eller hva det går i. DET er rota. Ikke tving eller mas. Bare nevn at ei fornuftig jente må ha en god grunn til å prøve noe sånt. Signerer!
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er ikke enig med de andre her. Hvis dette er nye "venner" så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få henne bort derfra. Hvis det derimot er gamle venner så hadde jeg kontaktet foreldrene til de andre og tatt en prat med dem. Selv har jeg hatt en sønn med stoffproblemer og unner ikke min verste fiende å gå gjennom det jeg har gått gjennom. Ellers råder jeg alle til å lese papirutgaven av VG tidligere denne uken. Der stod flere mødre fram og fortalte om deres kamp for sine narkomane sønner - og om tragedien den dagen de døde av overdoser tidlig i 20-årene. Man må ikke sitte stille og godta at ungdom tester narkotika - og plutselig en dag er det for sent å gjøre noe - den dagen kommer ofte fortere enn man noensinne kan tro.
Nieve Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 (endret) TS her. Min søster grunnet med at hun ikke ville snakke med oss pga sin kjæreste. Hun hadde inntrykk av at vi skyldte på ham, men jeg poengterte at dette var ikke tilfelle. Hun er gammel nok til å ta ansvar for sine egne handlinger, men vi vil ikke sitte å se på at dette utvikler seg. Vi ønsker at hun skal bli med vekk en periode bare for å få en pause, vi ønsker ikke at hun skal tvinges til noe hun ikke vil. Jeg har prøvd å være forståelsesfull, spørre hvorfor denne endringen av synspunkt ang rus har oppstått da hun tidligere har vært imot rus og rusmisbruk, og jeg antar hun tok dette til ettertanke da hun ville kontakte mor å snakke med henne. Foreldrene til de involverte vennene er forøvrig kontaktet. Endret 4. februar 2009 av R.H.K.M.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå