Gå til innhold

Koffert


Gjest Kråkaa

Anbefalte innlegg

Gjest Kråkaa

Jeg har en koffert. Den er ikke sånn kjempe stor men heller ikke liten. Det er en trillekoffert,en sånn myk en.

Så fant jeg en drømme trillekoffert idag. Den er nydelig og litt større enn den jeg har. Og så er den sånn hard. Men den er litt dyr.

Er det slik at harde trillekofferter er MYE bedre enn de myke? Eller er det et must å ha en hard koffert når man skal ute å reise? Eller kommer det på det samme?

Prøver å finne ut om jeg har god nok grunn til å bruke en høvding. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harde kofferter veier mere da...

Og det kan ha noe å si hvis du har mye bagasje...

På den andre siden er ting mindre utsatt for skade (det du pakker!) inni en hard en.

Jeg har sett hvordan disse koffertene blir slengt fra tralla inn i et fly...ikke med silkehansker akkurat...:riste:

Selv foretrekker jeg myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vet ikke om det er et must å ha en hard koffert men når en ser på bagasje-personellet så behandles koffertene ganske hardt så jeg tror det er en fordel med en koffert i hard plast. Dersom du reiser mye så er det best å kjøpe en i skikkelig kvalitet med en gang. Jeg kjøpte en Carlton koffert til en billig penge for noen år siden og der revnet faktisk plastikken etterhvert. Så nå har jeg kjøpt meg en stor og fargerik Samsonite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempegreit med hard koffert! MEN de veier ofte mye mer, min veier 4,5 kg alt for tung og det skal ikke mye til før min koffert er oppe i 20 kg! så sjekk dette før du kjøper den, står vel som regel på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en koffert. Den er ikke sånn kjempe stor men heller ikke liten. Det er en trillekoffert,en sånn myk en.

Så fant jeg en drømme trillekoffert idag. Den er nydelig og litt større enn den jeg har. Og så er den sånn hard. Men den er litt dyr.

Er det slik at harde trillekofferter er MYE bedre enn de myke? Eller er det et must å ha en hard koffert når man skal ute å reise? Eller kommer det på det samme?

Prøver å finne ut om jeg har god nok grunn til å bruke en høvding. Hjelp meg!

Det jeg legger vekt på, er hvor mye kofferten/bagen/sekken veier.

Jeg har hardkoffert som er ganske tung fordi det er innertrekk og haugevis med lommer. Så har jeg hardkoffert som er strippet for alt innvendig, og som derfor veier ganske mye mindre. Kan ikke huske sist jeg brukte den tyngste.

Ellers skjønner jeg ikke helt argumentet om å bruke hardkoffert fordi de blir så voldsomt behandlet av stuerne. :klø:

Jeg pakket både cognac og likørflasker i en North face bag og sendte den avgårde som innsjekket bagasje. No problem det - det kommer jo bare ann på hvordan man pakker.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha reist en del, har jeg funnet ut at hard koffert er det beste, ihvertfall for meg. På den måten knuses ikke ting så lett, rett og slett. Har hatt min koffert i rundt 10 år nå, og er strålende fornøyd, er like god nå som den var da jeg fikk den i julegave. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha reist en del, har jeg funnet ut at hard koffert er det beste, ihvertfall for meg. På den måten knuses ikke ting så lett, rett og slett. Har hatt min koffert i rundt 10 år nå, og er strålende fornøyd, er like god nå som den var da jeg fikk den i julegave. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Knuser?

Jeg har aldri opplevd at noe har knust uansett om jeg har reist med hard/myk koffert, sekk eller bag.

Det er pakkinga i kofferten det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Den jeg sikler etter veier bare 3,5kg og rommer 62,7liter..*telle penger*

Det var iallefall en ok vekt. Husker jeg så etter cabinkoffert for en stund siden, og der var vekten omtrent det samme - og de var langt mindre enn 62,7 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuser?

Jeg har aldri opplevd at noe har knust uansett om jeg har reist med hard/myk koffert, sekk eller bag.

Det er pakkinga i kofferten det kommer an på.

Ja, f. eks da jeg kjøpte en ganske stor knusbar suvernir i et annet land. Jeg var glad jeg ikke hadde myk koffert da for å si det slik. Behandlingen på f. eks flyplassene er jo ikke alltid like bra for koffertene, og man kan være uheldig. Selvsagt kommer det an på pakkinga, men det er flere faktorer som spiller inn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, f. eks da jeg kjøpte en ganske stor knusbar suvernir i et annet land. Jeg var glad jeg ikke hadde myk koffert da for å si det slik. Behandlingen på f. eks flyplassene er jo ikke alltid like bra for koffertene, og man kan være uheldig. Selvsagt kommer det an på pakkinga, men det er flere faktorer som spiller inn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det viktigste er å pakke "tight og mykt".

Men klart, har man en knusbar gjenstand med utsatte deler - så kan det knuses hvis den ikke ligger godt nok beskyttet, men da bør den vel i håndbagasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å pakke "tight og mykt".

Men klart, har man en knusbar gjenstand med utsatte deler - så kan det knuses hvis den ikke ligger godt nok beskyttet, men da bør den vel i håndbagasjen?

Nei, ikke en såpass stor ting. I tillegg til at det kun var der man hadde plass siden det var blitt handlet mye.(..) Jeg vet jo hvordan jeg skal pakke, men jeg synes allikevel det er best med hard koffert. Jeg har prøvd begge deler mange ganger, og jeg vet ihvertfall hva jeg liker best. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må finne ut hva som er best for din bruk. Selv har jeg kjøpt en stor Delsey koffert i mykt stoff, men med forsterkning. Siden dette er en av de største koffertene man får tak i, måtte den nesten være myk, i hardplast ville den blitt for tung. Jeg pleier å pakke med meg klær og sånt i denne. Har en litt mindre koffert som er hardere, denne pakker jeg alt som kan bli ødelagt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...