Gjest utlogget for øyeblikket Skrevet 3. februar 2009 #1 Del Skrevet 3. februar 2009 Er utlogget for øyeblikket da dette er et veldig personlig tema. Først vil jeg bare fortelle litt om meg fra jeg var en liten jente: Da jeg var ca 9 år gammel husker jeg at jeg spuret moren min og hva det heter de som liker jenter. Hun svarte fint på det, bet meg ikke merke i at hun reagerte på det ( mamma er veldig fin sånn, er heldig som har hanne). Bakgrunnen for at jeg spurte om det husker jeg bare at jeg var litt nysgjerrig på jenter og spent på å se på de på den måten. Veldig uskyldig,jeg var jo bare i 9 års alderen. Etter det har jeg ikke tenkt så mye på det bortsett fra innimellom da tankene har dukket opp. Det har vært perioder i livet mitt da "temaet" har kommet til meg. Husker spesielt en gang da var jeg vel i 18 års alderen, at filmen "Fuckin Åmål" gikk på kino. Den handler om en jente som viser seg å være lesbisk. Da hadde jeg kjæreste, og var vel forelsket i han og hadde det egentlig bra. Etter vi hadde sett den på kino, så gjorde det noe med meg. Husker jeg ble inneslutta og ikke klarte å kose på kjæresten min den kvelden. Jeg beundret hun jenta i filmen, for at hun klarte å stå i mot alle og gå for hun jenta hun var forelsket i. Tiden gikk og jeg fikk det fint med kjæresten min igjen, "temaet" dabbet av for meg. Har hatt det i bakodet mange ganger nå i slutten av 20-årene. Når jeg har vært sammen med gutter så fantaserer jeg ofte om jenter da vi har hatt sex. Men har jo så klart også hatt et bra sex liv med guttene, og de har absolutt tent meg. Det virker som de periodene jeg har det bra med gutta, så forsvinner de jente-tankene mine. Nå er jeg singel igjen og de tankene kommer ofte. Det som gjør at jeg må skrive inn her er at nå har jeg fått øye på en jente som bare har bergtatt meg helt. Kjenner henne ikke, men ser henne jevlig, så henne senest i går og jeg tenker på henne/fantaserer og drømmer meg litt bort (hun er spinnings instruktøren min). Har trent jevnlig med henne en liten periode nå, og jeg merker at det gjør noe med meg da hun smiler og prater til meg! Jeg blir helt satt ut og tenker på henne hele den kvelden etter jeg har vært der. Dagen etter dabber det av litt, helt til jeg ser henne igjen, da er det på'n igjen! Kunne absolutt vært nær henne, bare tanken gjør at jeg kan bli småforelska I løpet av ungsomsårene og frem til nå (er 30 år) så har det vært tre jenter jeg har tenkt på, på denne måten. første gang var en jeg bare så i syden.. Det var bare noe ved henne som rørte meg, og en for 1 år siden, som jeg følte det sånn med.. Og nå denne jenta. Når jeg tenker meg om, og er helt ærlig med meg selv har jeg ikke vært ordentlig forelska siden han jeg var sammen med da jeg var 18 år. Jeg liker gutter, men forelskelsen og den følelsen jeg har da jeg ser hun jenta her, har jeg ikke hatt med noen av guttene jeg har vært sammen med i 20-årene. Kjenner jeg er veldig forvirret og tenker veldig mye på dette for tiden. Er det sånn at de som evt. er lesbiske/bifile "ser" hverandre. At hun jeg liker nå også kan være det?! Siden det er noe som tiltrekker meg så sterkt ved henne. Ingen andre jenter jeg omgås føler jeg det sånn med, kunne aldri vært nær noen av de. Så det er ikke bare spenningen heller, er mer personen og utstrålingen som tiltrekker meg. Hvordan kan jeg evt. komme i kontakt, finne ut av om hun her jenten er som meg?! Selv er jeg absolutt ingen gutte-jente, og andre ville aldri tatt meg for å like jenter, så hvordan kan disse jentene møte/finne hverandre? Ikke enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Tja, det snakkes mye om såkalt "gay-dar" men jeg tror nok det er en myte, dersom man ser bort fra de ekstremt stereotype som går inn for å vise det. Beste måten jeg kan tenke på for å finne det ut er rett og slett å bli kjent med henne. Når dere begynner å komme på det nivået hvor man snakker om andre ting enn trening, går det an å snike inn en kommentar ala "typisk mannfolk" og se om hun svarer "ja sånn er typen/eksen min noen ganger" eller om hun kanskje ikke virker så opptatt av gutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 3. februar 2009 #3 Del Skrevet 3. februar 2009 Tja, det snakkes mye om såkalt "gay-dar" men jeg tror nok det er en myte, dersom man ser bort fra de ekstremt stereotype som går inn for å vise det. Beste måten jeg kan tenke på for å finne det ut er rett og slett å bli kjent med henne. Når dere begynner å komme på det nivået hvor man snakker om andre ting enn trening, går det an å snike inn en kommentar ala "typisk mannfolk" og se om hun svarer "ja sånn er typen/eksen min noen ganger" eller om hun kanskje ikke virker så opptatt av gutter? Det som er, er jo at dersom jeg får et lignende spørsmål så kan jeg fort si noe om eksen min, for jeg har jo bare vært sammen med gutter. Jeg virker jo som en hetro jente utad. Men med henne ville jeg aldri startet å prate om gutter, for det er det ingen interesse i.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne32 Skrevet 3. februar 2009 #4 Del Skrevet 3. februar 2009 Se om du kan bli kjent med henne utenom treningen, så finner du nok ut etterhvert om hun har slike følelser for deg. Er det samme som å forelske seg i en gutt. Ikke lett å vite om han/hun liker deg på den måten. Bare ta det med ro og se hva som skjer. Hvis hun liker jenter (og da spesielt deg), så blir det neppe så vanskelig å komme innpå henne som venn til å begynne med Alternativet er jo å spørre henne rett ut, og det er vel verre?? Hilsen ei som har jente:) Lykke til ! Ps. Følg følelsene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica88 Skrevet 4. februar 2009 #5 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg har alltid følt at jeg merker på gutta når de er forelsket i meg. Kanskje det er dette denne "gay-daren" går i? At mann/kvinne ser på mann/kvinne og merker at "hei h*n ser på meg på DEN måten". Det er jo ikke verre enn å ta seg en tur på byen, se om du ser ei jente (ta gjerne ei helg i en by litt unna om du ikke føler du tørr i hjembyen din), ta henne med på hotellrommet, og slå dere løs. Se hva du føler. Det er lett å skamme seg over det man føler når alle rundt deg synes du burde gjøre det. Det ER fortsatt tabu å være homofil, dessverre. Det du får utav den natta vil jo si deg om kanskje jenter er noe for deg, eller om det ikke var noe likevel. Prøv før det er for sent. Om du føler du har god kontakt med spinningdama, prat litt etter trening. Sånn "hei jeg bare syntes jeg så det på (ET ELLER ANNET), du jobber ikke der utenom treningen vel?" Så går dere videre på den. Har hun en annen jobb, så spennende! spør i vei! Har du jobbet med noe lignende? Prat ivei om det, bare hold praten igang. Merker du da dette at "hei hun VIL prate med meg tilbake", og dere kanskje stikker ut sammen etterpå.. vel la det som skjer, skje. Skulle dere komme innpå "mann og barn?", og hun svarer singel, vel, vri det til at "jeg er singel og, menn er noe herk", og se hva hun sier... Mulig du er biseksuell, men kan se for deg et liv med mann og barn, at du bare tenner seksuelt på begge kjønn? Finn utav det! Ikke vits å skaffe seg dame og barn når det er mann og barn du egentlig vil ha! Og ikke vits å rote med gutta når du vil ha jenter ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 4. februar 2009 #6 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg har alltid følt at jeg merker på gutta når de er forelsket i meg. Kanskje det er dette denne "gay-daren" går i? At mann/kvinne ser på mann/kvinne og merker at "hei h*n ser på meg på DEN måten". Det er jo ikke verre enn å ta seg en tur på byen, se om du ser ei jente (ta gjerne ei helg i en by litt unna om du ikke føler du tørr i hjembyen din), ta henne med på hotellrommet, og slå dere løs. Se hva du føler. Det er lett å skamme seg over det man føler når alle rundt deg synes du burde gjøre det. Det ER fortsatt tabu å være homofil, dessverre. Det du får utav den natta vil jo si deg om kanskje jenter er noe for deg, eller om det ikke var noe likevel. Prøv før det er for sent. Om du føler du har god kontakt med spinningdama, prat litt etter trening. Sånn "hei jeg bare syntes jeg så det på (ET ELLER ANNET), du jobber ikke der utenom treningen vel?" Så går dere videre på den. Har hun en annen jobb, så spennende! spør i vei! Har du jobbet med noe lignende? Prat ivei om det, bare hold praten igang. Merker du da dette at "hei hun VIL prate med meg tilbake", og dere kanskje stikker ut sammen etterpå.. vel la det som skjer, skje. Skulle dere komme innpå "mann og barn?", og hun svarer singel, vel, vri det til at "jeg er singel og, menn er noe herk", og se hva hun sier... Mulig du er biseksuell, men kan se for deg et liv med mann og barn, at du bare tenner seksuelt på begge kjønn? Finn utav det! Ikke vits å skaffe seg dame og barn når det er mann og barn du egentlig vil ha! Og ikke vits å rote med gutta når du vil ha jenter ;-) Hei Takk for svar alle sammen! Jeg er en veldig familie jente, og har alltid sett for meg at jeg skal få barn. Elsker barn og "det" livet. Har alltid ønsket meg det siden jeg var liten jente. Så jeg kan så klart se for meg at jeg skal gifte meg med en mann og få barn Men nå når jeg har denne jenta i tankene mine så blir liksom disse "ønskene" om mann og barn, satt til side naturlig for det som jeg merker/føler med henne er så sterkt. Vanskelig å forklare det, er bare noe ved henne som virkelig har rørt meg. Forrige uke hadde jeg en sykkel som var nærmest henne, vi smilte underveis i timen og la merke til at hun ikke gjorde dette med noen andre. Kan så klart være det bare er en ønske tenkning fra min side men hvertfall så var jeg slik jeg oppfattet det. (hun sa på forhånd av timen at hun måtte ta det rolig denne treningstimen da hun hadde en vond arm- kunne bla ikke stå i "oppoverbakkene" )Etter timen så kom hun bort til meg og sa at hun så jeg tråkket litt ekstra for henne siden hun ikke fikk tatt i. Etter timen så spurte jeg henne om hun hadde en annen time den uken, og hun sa hun hadde det, der jeg svarte at jeg skulle prøve å komme på den etter arbeidstid. Da spurte hun meg hvor jeg jobbet. Så vi har utvekslet noen setninger i hvertfall. Det er rart dette, for nå er det noen dager siden jeg har sett henne og tenker like sterkt på henne. Helt utrolig.. litt skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Del Skrevet 4. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 4. februar 2009 #8 Del Skrevet 4. februar 2009 Hihi, så artig, jeg synes hun virker veldig interessert i å prate med deg til å være spinninginstruktøren din Får litt sommerfugler på dine vegne, du må oppdatere på hvordan det går Virker som en bra start, god motivasjon for å trene i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 4. februar 2009 #9 Del Skrevet 4. februar 2009 Hihi, så artig, jeg synes hun virker veldig interessert i å prate med deg til å være spinninginstruktøren din Får litt sommerfugler på dine vegne, du må oppdatere på hvordan det går Virker som en bra start, god motivasjon for å trene i hvert fall Ja, det er god motivasjon til å trene!! hehe! Har sommerfugler i magen bare jeg tenker på det. Jeg tenker at det kan jo være at hun bare er veldig hyggelig og utadvent, så jeg kan ikke legge noe i det. Men hun er jo bare så nydelig!! Har ikke følt det så sterkt for en jente før, de andre to jeg har nevt tidligere har mer vært sånn at; Å, hun kunne jeg vært nær og likt på "den" måten. Men hun her har jeg bare lyst til å være sammen med hele tiden og å være nær henne! Rart å skrive det om en jente, men det føles bare sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 5. februar 2009 #10 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Kjenner igjen følelsen! Jeg opplevde nesten akkurat det samme og er nå lykkelig forlovet med min lille "frue"! :rødme: Edit: skrivefeil. Endret 5. februar 2009 av Lille Bie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 5. februar 2009 #11 Del Skrevet 5. februar 2009 Kjenner igjen følelsen! Jeg opplevde nesten akkurat det samme og er nå lykkelig forlovet med min lille "frue"! :rødme: Edit: skrivefeil. Å, så koselig da! Hadde vært koselig å hørt om din/deres lille historie.. Håper du vil fortelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #12 Del Skrevet 5. februar 2009 koselig og litt spennende historie dette. Kan være spinningsinstruktøren din bare er en utadvent og en hyggelig jente. Eller det kan være hun liker jenter, kanskje hun også er i situasjonen som du er i, at hun ikke vet helt om hun liker jenter? men at hun også merker at det er en god kjemi mellom dere. Har ingen erfaring med de som liker samme kjønn, hvordan de finner hverandre blandt alle hetrofile..?! Men kanskje noen andre her har noen tips, eller råd til hva du kan se etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 5. februar 2009 #13 Del Skrevet 5. februar 2009 Å, så koselig da! Hadde vært koselig å hørt om din/deres lille historie.. Håper du vil fortelle Jeg skal fortelle i korte drag, alle som kjenner oss vet om denne historien, så skal prøve å ikke gjøre meg selv så utrolig gjenkjennelig. Vi jobbet på samme arbeidsplass for noen år siden, og hun kunne egentlig ikke fordra meg ( ) Men så skjedde det noe i livet mitt slik at jeg trengte en del støtte, og siden de "vanlige" vennene mine på den tiden ikke var hjemme, så endte det med at hun tok seg av meg litt. Det tok ca 2 dager, så var jeg forelsket. Oppover ørene forelsket! Det gikk helt utrolig fort hos meg! Jeg brukte lang tid på å fundere over meg og den nye legningen min, jeg var jo opprinnelig hetro (det var jo hun å for den saks skyld). Jeg brukte laaaang til på å hinte til henne hvordan det lå an hos meg og etter 2-3 mnds til som gooode venner, endte et uskyldig overnattingsbesøk med at vi hadde sex. Ingen av oss hadde hadd sex med ei jente før, så det var en ny opplvevelse. Vi ble sammen den sommeren, forlovet oss sist sommer og gifter oss neste sommer. :rødme: Jeg følte hele tiden at vi hadde en spesiell kontakt, og jeg hadde rett. Så om magefølelsen din prøver å fortelle deg noe så syntes jeg du bør lytte til den. Det værste som kan skje er at du ikke ser henne mer (men da var det jo heller ikke meant to be!) og det beste som kan skje er at du ender opp veldig lykkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 5. februar 2009 #14 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg skal fortelle i korte drag, alle som kjenner oss vet om denne historien, så skal prøve å ikke gjøre meg selv så utrolig gjenkjennelig. Vi jobbet på samme arbeidsplass for noen år siden, og hun kunne egentlig ikke fordra meg ( ) Men så skjedde det noe i livet mitt slik at jeg trengte en del støtte, og siden de "vanlige" vennene mine på den tiden ikke var hjemme, så endte det med at hun tok seg av meg litt. Det tok ca 2 dager, så var jeg forelsket. Oppover ørene forelsket! Det gikk helt utrolig fort hos meg! Jeg brukte lang tid på å fundere over meg og den nye legningen min, jeg var jo opprinnelig hetro (det var jo hun å for den saks skyld). Jeg brukte laaaang til på å hinte til henne hvordan det lå an hos meg og etter 2-3 mnds til som gooode venner, endte et uskyldig overnattingsbesøk med at vi hadde sex. Ingen av oss hadde hadd sex med ei jente før, så det var en ny opplvevelse. Vi ble sammen den sommeren, forlovet oss sist sommer og gifter oss neste sommer. :rødme: Jeg følte hele tiden at vi hadde en spesiell kontakt, og jeg hadde rett. Så om magefølelsen din prøver å fortelle deg noe så syntes jeg du bør lytte til den. Det værste som kan skje er at du ikke ser henne mer (men da var det jo heller ikke meant to be!) og det beste som kan skje er at du ender opp veldig lykkelig! Så koselig! Takk for at du vil dele din historie Høres ut som dere har det fint, og har en spesiell kjemi. Hvor gamle er dere? 20-30 årene, 30-35 årene? Selv er jeg og henne et sted mellom 25-31 år.. Hun jenten her er en feminin jente(langt hår), men samtidig tøff og selvsikker. Synes det er vanskelig å prøve å skape kontakt med spinningsinstruktøren min, det er IKKE lett. Hun er bare super søt, men tror hun er tre-fire år yngre enn meg. :rødme: tenke tenke tenke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 5. februar 2009 #15 Del Skrevet 5. februar 2009 Så koselig! Takk for at du vil dele din historie Høres ut som dere har det fint, og har en spesiell kjemi. Hvor gamle er dere? 20-30 årene, 30-35 årene? Selv er jeg og henne et sted mellom 25-31 år.. Hun jenten her er en feminin jente(langt hår), men samtidig tøff og selvsikker. Synes det er vanskelig å prøve å skape kontakt med spinningsinstruktøren min, det er IKKE lett. Hun er bare super søt, men tror hun er tre-fire år yngre enn meg. :rødme: tenke tenke tenke.. Vi er mellom 25 og 35 vi, og tom. folk rundt oss mener vi har en spesiell kjemi. Jeg pleier å si at siden vi faktisk "skiftet" legning for å bli sammen med hverandre så er dette "the one" Det er fantastisk når hver nerve i kroppen din hyler etter denne ene personen, og det er virkelig verdt all tenkingen, strevingen, hintingen osv osv. når (og om selvfølgelig) det endelig klaffer, og du vet at hun er din. Jeg hadde aldri engang tenkt på ei jente på denne måten før det sa PANG! (for en klisje! ) Når det er rett så er det rett. Vi planlegger også barn innen ett par-tre år. :rødme: (kanskje jeg nå skal slutte å skryte over hvor lykkelig jeg er? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 6. februar 2009 #16 Del Skrevet 6. februar 2009 (kanskje jeg nå skal slutte å skryte over hvor lykkelig jeg er? ) Nei det er jo så kos å høre om hvordan man traff den store kjærligheten og hvor bra det KAN gå! Blir litt rørt her jeg sitter TS synes sikkert det er kos å høre hvor bra utfallet kan bli hun også TS, du må bare gå etter denne magefølelsen! I verste fall får du unngå hennes spinningtimer etterpå, tror det er verdt forsøket Når er neste spinningtime? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. februar 2009 #17 Del Skrevet 6. februar 2009 Nei det er jo så kos å høre om hvordan man traff den store kjærligheten og hvor bra det KAN gå! Blir litt rørt her jeg sitter TS synes sikkert det er kos å høre hvor bra utfallet kan bli hun også TS, du må bare gå etter denne magefølelsen! I verste fall får du unngå hennes spinningtimer etterpå, tror det er verdt forsøket Når er neste spinningtime? Jeg synes også det er hyggelig å høre om hvor bra andre har det. Er jo litt motiverende med tanke på situasjonen jeg er i Man må jo sjanse for å vinne. Føler bare denne situasjonen ikke er helt ideel, for sjansen er jo minimal for at hun liker jenter, og føler kjemien som jeg gjør. Jeg var på spinningtime nå i dag kl seks!! Var sååå spent på å se henne igjen, for nå har jeg ikke sett henne siden i starten av uka. Fikk helt vondt i magen da hun kom inn i rommet. kjente jeg fikk sommerfugler i magen der jeg satt på sykkelen min, og de sommerfuglene har jeg ikke hatt på mange år. Denne følelsen er herlig! Men samtidig veldig vond, for mest sansynlig er dette ingen ting! Hun er kanskje bare en blid og utadvent jente, eller forresten det er hun(så henne smile stort til flere i dag). Sjansen for at det ligger noe bak smilene hun gir meg er veldig liten. Så det kjennes litt trist. Må nesten le litt, for jeg kjenner en sånn elektrisk følelse da hun er i nærheten! hehe!! blir helt satt ut, og klare ikke gjennomføre treningstimen med full intensitet. Hun forstyrrer meg med den herlige personen hun er. Da timen var ferdig ble hun stående å prate med en annen voksen mann som gikk bort til henne (fikk med meg at de snakket om timen). Så jeg fikk ikke sakt hade til henne. Så hun så etter meg da, men det kan jo selvfølgelig ha vært heeeelt tilfeldig og bare enda en ønsketenkning fra min side, som det mest sansynlig er MEN, etter timen tok jeg sol, og møtte henne i resepsjonen. Da pratet vi litt :rødme: Vi snakket litt om timen, og hun sa jeg måtte komme igjen på timen hennes. Utvekslet et par setninger til, men så ropte en kollega på henne så hun måtte gå.. Nå tenker jeg bare enda mer på henne, selv om jeg prøver å IKKE tenke og koble det av. men hun bare er i hodet mitt. Dette er vondt, trist, leit, uvirkelig, uoppnåelig, godt, enda mer vondt... puh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 6. februar 2009 #18 Del Skrevet 6. februar 2009 Dette syns jeg var utrolig spennende lesning. Håper det går rette veien for deg, ts! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. februar 2009 #19 Del Skrevet 6. februar 2009 Dette syns jeg var utrolig spennende lesning. Håper det går rette veien for deg, ts! Ja, det er spennende! men sjansen for at hun er keen på "den"måten er jo minimal!! Derfor er dette litt vondt også. Har sett henne med caps et par ganger, og går litt tøft kledd om jeg kan kalle det det. Ser og tenker etter alle tegn jeg nå vet dere Men slik kan jo hetro jenter også gå kledd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 8. februar 2009 #20 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg tenkte jeg nå skulle prøve å gi deg et råd: Ting blir alltid lettere med alkohol inne i bildet! Så om du føler at det ikke blir helt teit, så kunne du jo spurt om hun har lyst å bli med ut å ta et glass vin en kveld? (da kan du jo slenge ut veldig tilfeldig at du er bifil, og se hvordan hun reagerer. Det blir litt vanskelig å få presset inn det i samtalen etter spinningen.) Du kommer jo ALDRI til å finne ut om om er lesbisk/bifil eller hetro om du bare snakker med henne 3 min etter en spinnintime, så om du faktisk vil finne ut av dette så må du prøve å gå videre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå