Gå til innhold

forsikring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

A kjører på B. A har alle skyld. Skaden kommer på 8000. For lite til at A tar det på forsikringen.

De har på forhånd fylt ut skademld, og tatt takst på bilen.

Han får tid på verkstedet 2 uker ettrpå.

På veg til verkstedet kommer B i en bilkollisjon og vraker hele bilen. Det er C sin skyld. Bilen blir vraket, og han får utbetalt summen av selskapet.

A. vet ikke om dette,før B ringer og sier han vil ha pengene for skaden.

B får vite om skade nr. 2, og kontakter b sitt selskap. De krever han ikke,ikke krever de A for noe heller.

A nekter å betale de 8000 da han har fått alt fra selskap.

Hva gjør man så?

I et annet tilfelle, hvor lang tid i etterkant kan en bileier kreve motparten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A nekter å betale de 8000 da han har fått alt fra selskap.

Tror A kan ha rett i det. Ansvarsforsikringen skal dekke det tapet motparten har blitt påført. B har ikke tapt noe penger på å bli påkjørt, og kan derfor ikke kreve noe penger fra A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
A kjører på B. A har alle skyld. Skaden kommer på 8000. For lite til at A tar det på forsikringen.
Antar dette er snakk om skaden på bil B - som kan dekkes med As ansvarsforsikring.

De har på forhånd fylt ut skademld, og tatt takst på bilen.

Han får tid på verkstedet 2 uker ettrpå.

På veg til verkstedet kommer B i en bilkollisjon og vraker hele bilen. Det er C sin skyld. Bilen blir vraket, og han får utbetalt summen av selskapet.

A. vet ikke om dette,før B ringer og sier han vil ha pengene for skaden.

Hvorfor ringer bileierne hverandre? Hvorfor er ikke selskapene involvert? Det koster ikke noe å benytte forsikringsselskapet (som saksbehandler). Er det snakk om en privat (muntlig?) avtale?

A nekter å betale de 8000 da han har fått alt fra selskap. Hva gjør man så?
Jeg er usikker på rutinen her, men vil anta Cs selskap er interessert i få vite at B har penger til gode fra A/første krasj. Hvis B har fått fullt oppgjør for skaden(e) fra selskap C, vil jeg tro B ikke i tillegg skal ha penger fra A.

Alternativt kan vel selskap C dekke skadene fra krasj nr. 2, minus kr 8000,-.

Jeg ville kontaktet forsikringsselskapene (A, B og C) og avklart dette. Noe sier meg at B ikke har spilt med åpne kort her - og det er sjelden populært hos selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...