Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mitt tips til alle dere: trekk pusten dypt og tell til ti før dere eksploderer over småting. Hvis livet virkelig er så problemfritt for dere at dere kan irritere dere grønne over at dere blir skumpa litt på i kafèkøen, så har dere det faen meg bra.

Det er digg å få ut frustrasjoner, uansett hvor små de er. Synes det er morsomt å lese, jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Folk på buss som skal putte knea inn i ryggen.

For ikke å snakke om de som skal slå og trampe takten til musikken de har på øret... på ditt sete.

Hvis noen står for tett bak meg i en kø, tar jeg et kjapt skritt bakover. Later som om jeg ikke la merke til personen, men vedkommende merker i hvert fall meg. Oppps :fnise:

Gjest Heloise
Skrevet
Folk på buss som skal putte knea inn i ryggen.

Folk på KINO som setter knea inn i ryggen på stolen din! Det er hat... Grr...

Skrevet
Folk på KINO som setter knea inn i ryggen på stolen din! Det er hat... Grr...

Ja, på kino er det verste...

Og jeg irriterer meg over folk som kommer inn i prøverommet når jeg prøver. - Å, beklager! med et smilende fjes.

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe av dette jeg og. Som regel går det bra, men enkelte dager holder det hardt for ikke å få raseriutbrudd.

Kassakø er noe av det verste. Hvorfor må alle stå å kope ved samlebåndet, slik at nestemann ikke får plass til å legge på sine varer. Handler man flere fulle bæreposer går det an å starte å pakke mens varene slåes inn. Iallefall må man kunne finne frem penger eller kort. Og ikke stå å lete etter dette i en evighet når alle varene er slått inn.

Og i rulletrapp er visst trenden at man skal henge og slenge i alle retninger. Det er jo reneste sikk sakk løpet for oss som faktisk går opp trappa :angry:

Det går heller ikke raskere gjennom snurredør dersom man dytter på døra, ofte stanser den faktisk opp.

Dette er jo småtteri, men skal man springe gjennom Oslo City og ned til banen, er det en prøvelse. Og det blir ikke bedre ved at man etter å ha kommet seg gjennom hinderløypa og til banen, ser alle som skal presse seg inn i vogna før de som skal av har kommet seg ut.

Gjest baardsen
Skrevet
Jeg er så enig med det TS skriver. Det er ofte jeg må gjenta min egen lille mantra om å ikke irritere meg så fælt over mine medmennesker. Men jeg kan jo tilføye noen punkter:

- Folk som står i veien når man skal ut av t-banen, trikken, toget, og som attpåtil blir sure når jeg må presse meg forbi de.

- Mennesker som ikke forstår hvordan man oppfører seg i rulletrappen. De som står midt i, eller på feil side, og de som stopper opp på toppen for å se seg om.

- Barnevognbataljonen som tror de eier kafeen.

- Folk som ikke tåler at andre må få kjefte litt og få det ut(ja, jeg mener deg, baardsen)..

Vel, disse småtingene som dere tydeligvis irriterer dere over er nettopp bagateller. Det hender at jeg irriterer meg over lignende, men det varer i ca 5 sek før det er glemt.

At dere er så opphengt i dere selv at dere klarer å bli irritert over at andre oppfører seg som om de ikke har sett akkurat dere, eller fortstått nøyaktig din intimsfære etc. Ja da er dere nok like med dem som irriterer, dere ser ikke andres situasjon eller deres perspektiv.

(Sånn nå har jeg vel lagt huet på hoggestabben)

Skrevet

Kan vi bli enige om at vi alle er like irriterende da.

Ferdig med det, fortsett med morsomme (og irritable!) observasjoner fra dagliglivet. Om du irriterer deg over at andre irriterer seg over småting, så er det kanskje ikke riktig tråd å være i.

Skrevet
Vel, disse småtingene som dere tydeligvis irriterer dere over er nettopp bagateller. Det hender at jeg irriterer meg over lignende, men det varer i ca 5 sek før det er glemt.

At dere er så opphengt i dere selv at dere klarer å bli irritert over at andre oppfører seg som om de ikke har sett akkurat dere, eller fortstått nøyaktig din intimsfære etc. Ja da er dere nok like med dem som irriterer, dere ser ikke andres situasjon eller deres perspektiv.

(Sånn nå har jeg vel lagt huet på hoggestabben)

*Hogghogghogg* :fnise:

Neida.. Men jeg tror faktisk de fleste av oss som har skrevet inn her egentlig er muntre og glade personer.

I allefall vil jeg karakterisere meg selv som det! :)

Og det er vel ingen som har eksplodert eller noe? (Var en annen som nevnte det tidligere i tråden her). Jeg har heller ikke gått lenge å irritert meg fordervet over den svetteluktende karen som presset seg opp i ryggen på meg i butikken heller.

Oki.. kanskje om han luktet svette ( :fnise: ), men hadde nok faktisk glemt det også innen jeg var ferdig å pakke ned varene :)

Jeg gidder ikke bruke masse tid av livet på å irritere meg over hensynsløse mennesker, men syns det er morsomt å skrive og lese om dem her.

Artig å se at andre legger merke til dette også :gjeiper:

At man beskriver det på en humoristisk måte!

Det at noen setter handlevogna på tvers så jeg ikke kommer fram får meg ikke til å koke eller noe.

Man legger bare (selvfølgelig) merke til det og fryder seg litt over å flytte vogna så vedkommende kanskje legger merke til at den faktisk sto i veien :P

Skrevet

Jeg lar ikke andre mennesker "ødelegge" livet mitt med sine dumheter, men jeg syns det er artig å observere hvor mangelfull andres empati er, til tider.

Noen tror visst de er helt alene i denne verden og kan gjøre som de vil og lyster. Jeg må mange ganger trekke på smilebåndet, og jeg lar det ikke gå inn på meg. Og så syns jeg det er morsomt å lese andres opplevelser av dette.

Syns selv jeg er en veldig munter og positiv person, jeg. :gjeiper:

Skrevet

Også noe som er bra med å irritere seg over disse menneskene, er at man selv lærer seg å bli mer hensynsfull. For eksempel har jeg irritert meg en del ganger når en person opptar en hel benk alene med å spre seg selv og veska si utover. Det fører jo til at jeg selv alltid setter meg ytterst ute på benken for å gi plass til andre. Føler meg veldig storsinnet da. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...