Gjest Heidi Ho Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er så utrolig intolerant!!! Hva kan jeg gjøre med meg selv? Jeg synes folk er korttenkte, egoistiske og dumme. Er jeg på kafé irriterer jeg meg over folk som setter seg helt oppå meg når det finnes andre ledige bord rundt. Jeg klarer ikke å spise med en fremmed barnefamilie inntil skulderen min. Når jeg står i kø irriterer jeg meg over folk som kommer nærmere og nærmere meg, uten at jeg får flyttet meg fremover i køen. Til slutt har jeg vogna bak inn i leggen, eller kan kjenne kroppsformen til personen bak inntil meg. Det er ikke ønskelig! Når vi var på en veikro sist, sto kaffen på kanner rett før kassa. Køen gikk forbi der, og folka som sto bak meg i kø kunne liksom ikke vente til køen forflyttet seg slik at de rakk frem til kaffen før de forsynte seg. De presset seg helt inntil meg og litt foran meg for å nå kaffekannen. 1 min seinere hadde køen forflyttet seg et hakk til høyre, og de sto nå foran kannene. men da hadde de jo allerede fylt kaffe. Sånt irriterer meg!! Når jeg kommer på trikken, så er alle setene opptatt bortsett fra 2 stk. Og der sitter det da en person ytterst og har gjerne paraplyen sin på det ledige setet. "unnskyld, kan du vennligst flytte den feite rævva di og paraplyen din så jeg kan få det ledige setet?" Skal det være nødvendig å spørre om sånt?? Hvorfor er ikke folk observante og klarer å tenke selv? Oj, det eneste ledige setet er innenfor meg, kanskje jeg burde satt meg innerst og laget litt plass?? oj, jeg brukte visst 10 minutter på å aksellerere ut av lyskrysset jeg, så det var visst bare 2 biler som rakk å kjøre over før det ble rødt. Og svigermor... La oss ikke begynne med svigermor en gang. Jeg irriterer meg over personligheten hennes, og veldig mye av det som kommer ut av munnen hennes. Hvorfor kan hun ikke heller spørre hva vi mener hvis det er noe hun ikke forstår, i steden for å komme med 17 forslag til hva det kan være vi mener? Og nei, vi var på middag hos deg forrige helg, og vi har ikke tenkt oss dit igjen neste helg. Jeg føler meg litt som otto jespersen noen ganger :/ Kan vi få sendt de kriminelle innvandrerene ut igjen?? Hva faen skal de sone i norske fengsler etter? Tuuuusen takk, politikere, for at dere gjør et land som opprinnelig var trygt, til et utrygt sted å være Jeg blir så forbanna når jeg ser hvordan muslimer holder på i demonstrasjonstog i vår hovedstad. Oppfører de seg sånn så får de ærlig talt komme seg ut av landet vårt. Det er ikke sånn vi formidler ting her i landet. Jeg er så lei folk som bare turer frem som de vil, som ikke tenker på at det faktisk er andre mennesker her på jorda også. FAEN!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Amen! Tror det er ganske normalt å irritere seg over det samme som deg. Får helt fnatt av folk som omtrent står og rævpuler deg med handlevogna. Er ikke redd for å si i fra heller, og da får jeg alltid et snurt tryne tilbake. "Åååj jeg eier visst ikke dybdesyn eller noen form for sosial intelligens..sårri lissom"
Gjest Heloise Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Amen ja! Men jeg tør faktisk å være enig uten å gjemme meg bak"gjest"
MissStiles Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Jeg henger meg på her og sier at jeg er enig i noen av de punktene dine..
Gjest Nan Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 åå.. takk! Jeg har lurt på om det bare var meg ! Jeg har tenkt på om jeg kommer til å ende opp som en av de sure gamle kjærringene som bare sulmurer! Når jeg tenker slike ting, for eksempel med folk som setter skoene i trikkesetene og som bråker høylydt, folk som har ringelyden på max og snakker utover foran alle, og som generelt sett gjør irriterende ting. Har jeg blitt gammel i en alder av 24 ? Jeg er vanligvis en veldig oppegående utadvendt og ikke minst jente med et veldig godt humør, og har blitt påpekt flere ganger av kjente og ukjente at jeg ser så glad og blid ut til enhver tid. Så tenker jeg da, ja hadde de bare visst hvor mye snusk som du TS skriver som jeg irriterer meg grønn over ..... Folk som skal stoppe midt i en gang på kjøpesenter rett ovenfor rulletrappa, folk som går kjempeseint og skal snakke med hverandre side om side sånn at ingen kommer gjennom, folk som sniker i køen, folk som piller nese i offentlighet... Ble veldig letta over å lese posten din !=) Takk!!
Cuba Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Åh! Jeg kjenner meg også rimelig bra igjen her ja! Særlig det med treeeege folk og de som presser seg oppetter ryggen på meg når jeg står i kø. Om jeg kjenner vogna dunker inntil meg bruker jeg å ta et uskyldig skritt bakover og dytter litt på vogna.. Jeg er også til vanlig i godt humør, men det koker inni meg noen ganger også. Noen tenker jo overhodet ikke over at det ferdes andre mennesker rundt her også! Vandrer rundt i sin egen tåkefyllte verden..
Gjest baardsen Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Det slår meg at de som lar seg irritere av slike ting er helt like som de som irriterer. De ser stort sett seg selv og sin situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Neida :D Der tar du feil lille venn! Ha en fin kveld!
Gjest StockDama Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Det slår meg at de som lar seg irritere av slike ting er helt like som de som irriterer. De ser stort sett seg selv og sin situasjon. "Den som sier det først er det seeeelv!" type tankegang? Tror ikke det jeg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Skal være enig i at folk godt kan ta et skritt vekk og IKKE trenge seg på andre, jeg rygger fort og brått om noen står tett bak meg, later som ejg mister noe osv. Så kanskje det tar et hint at så stå klin oppi en person uten at det er vits i, er litt dumt..
yggdrasil Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Ja, kjenner meg igjen. jeg hater i utgangspunktet å stå i kø, og når jeg i tillegg har en person bak som står alt for nært kjenner jeg at raseriet bygger seg opp. De kan jo ikke tro at de kommer seg frem fortere, jo nærmere personen forran seg de står. Pleier å bruke lengre tid enn nødvendig i kassen - som hevn... ! Når vi var på en veikro sist, sto kaffen på kanner rett før kassa. Køen gikk forbi der, og folka som sto bak meg i kø kunne liksom ikke vente til køen forflyttet seg slik at de rakk frem til kaffen før de forsynte seg. De presset seg helt inntil meg og litt foran meg for å nå kaffekannen. 1 min seinere hadde køen forflyttet seg et hakk til høyre, og de sto nå foran kannene. men da hadde de jo allerede fylt kaffe. Sånt irriterer meg!! Lagt, merke til disse folkene og irriterer meg grusomt over dem. Skjønner ikke hva de tenker på, kaffen deres må jo bli kald før de får en sjanse til å sette seg ned og drikke den...
Cuba Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Det slår meg at de som lar seg irritere av slike ting er helt like som de som irriterer. De ser stort sett seg selv og sin situasjon. Det tør jeg faktisk påstå at ikke stemmer. Er veldig bevisst på hvordan jeg oppfører meg i forhold til andre. Går inn til siden om jeg merker folk er stressa bak meg, holder god avstand fra mennesket foran meg i køen. Har ikke noe interesse av å granske andres nakker.. Også i trafikken vil jeg si jeg er ganske oppmerksom og prøver å få en god flyt. Snegler meg ikke av gårde ved f.eks et trafikklys, og slenger ofte et nysgjerrig blikk i speilet for å se om bilen bak kom seg "over" før det ble rødt. Ofte er jeg HELT sikker på at noen har en dårlig dag og gjør alt for å irritere andre. Om man f.eks er i butikk og går mellom trange reoler så er det noen som virrer fram og tilbake og sperrer av hele med handlevogna osv. De må da se at de okkuperer hele gangen? Når jeg tenker meg om; kanskje ikke. De bruker å se rimelig overrasket ut når jeg skyver vogna til siden.. Nei.. Men som regel klarer jeg å ta det hele med fatning. Men har man en dårlig dag og er stresset kan sånne ting bli ufattelig irriterende.
The Kitten Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Jeg er enig med ts i mange av punktene.
Gjest Ingrid-84 Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Jeg slenger meg på her! Er enig med mye i ts sitt innlegg... Og spesielt så irriterer jeg meg over folk som står i veien. inne i butikken f.eks. tar all plassen med vogna si osv. Senest i dag irriterte jeg meg over ei dame som brukte lang tid på å fylle vann i flaska si på treningssenteret. og da hu var ferdig, så RYGGA hu rett i meg. i stedet for å gå vanlig bort fra vasken... folk som ikke ser seg for irriterer vettet av meg. det var dagens sure
Morgause Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er så enig med det TS skriver. Det er ofte jeg må gjenta min egen lille mantra om å ikke irritere meg så fælt over mine medmennesker. Men jeg kan jo tilføye noen punkter: - Folk som står i veien når man skal ut av t-banen, trikken, toget, og som attpåtil blir sure når jeg må presse meg forbi de. - Mennesker som ikke forstår hvordan man oppfører seg i rulletrappen. De som står midt i, eller på feil side, og de som stopper opp på toppen for å se seg om. - Barnevognbataljonen som tror de eier kafeen. - Folk som ikke tåler at andre må få kjefte litt og få det ut(ja, jeg mener deg, baardsen)..
Ethereal Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Mitt tips til alle dere: trekk pusten dypt og tell til ti før dere eksploderer over småting. Hvis livet virkelig er så problemfritt for dere at dere kan irritere dere grønne over at dere blir skumpa litt på i kafèkøen, så har dere det faen meg bra.
Blåbæret Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Mitt tips til alle dere: trekk pusten dypt og tell til ti før dere eksploderer over småting. Hvis livet virkelig er så problemfritt for dere at dere kan irritere dere grønne over at dere blir skumpa litt på i kafèkøen, så har dere det faen meg bra. Signerer
hjertesukka Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Mitt liv har vært særdeles lite problemfritt, men likevel undrer jeg meg over folk som overhode ikke har tanke for andre; - presser seg fram i køer, lager småhelvete i trafikken, setter handlevogner på tvers, stopper formålsløst ved toppen av rulletrappa, okkuperer to seter på bussen osv. Det mest vanvittige er imidlertid å observere grådige folk som forsyner seg av matbuffeer. Virker som om noen tror at maten tar slutt hvert øyeblikk slik at de må hamstre. Første mann i køen, haug på tallerken. Grafse på fatene slik at det ser uappetittlig ut for oss som kommer etterpå. Man kan oppføre seg som folk, uansett livserfaring.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Irriterer meg over folk som står i veien. Og selv når man må skviiiise seg forbi og nesten klatre over dem, så flytter de seg ikke en tomme til siden. Jeg lurer alltid på om slike folk faktisk ikke legger merke til folk rundt seg, eller er det at de bare ikke bryr seg?
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 5. februar 2009 #20 Skrevet 5. februar 2009 Folk på buss som skal putte knea inn i ryggen. Satt på bussen i oslo, en haaaug av ledige seter overalt! Så kommern å setter seg bak meg, en fyr i alder 23 ish.... Setter knea inn. Jeg snur meg og spør, har du noe imot å fjerne knea dine ? Han : I forhold til hva ? jeg : I forhold til ryggen min ? . Og det er jo ikke det at det har skjedd 1 gang,men det skjer jo stadig vekk, og jeg fatter ikke hvordan folk ikke kan merke det eller tenke på det selv, eller foreldre med barn som har slike tendenser, at de ikke kan si noe når ungen står å spenner foten inn i ryggen til en annen..... Hver gang jeg setter meg på en buss så kan jeg sitte forholdsvist normalt, jeg er 1.68 så har jo ikke de lengste beinga, men det er likevel GOD plass til at jeg skulle kunne unngå å dytte kneskålene inn i personen foran. Nå har jeg heldigvis flytta til et sted jeg slipper disse plagsomme tingene! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå