Gjest es Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 skal dere bake til morsdagen? i såfåll hva?? jeg trenger inspirasjon og tips
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 kom igjen a folkens!! er så lite kreativ selv...
Idnar Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Ta en titt på forumet til festkaker Der pleier jeg å få mye insirasjon!!! Hvis jeg baker noe så blir det vel en marsipankake
venus_ Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg bor langt unna foreldrene mine, så skal ikke bake. Men det hadde nok blitt ostekake, oreokake eller brownies om jeg skulla bakt.
MissStiles Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal bake kake eller ikke. Hvis ja, så kommer jeg til å bake en av kakene som mamma liker. Av de jeg liker å bake mener jeg..
Brunhilde Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Tja, jeg vet ikke helt om jeg gidder å bake til meg selv - men jeg får se. Hvis jeg baker blir det enten en sjokoladekake eller kanskje gjærbakst av noe slag.
Traa Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Kaken jeg har tenkt å bake til morsdagen er kjempegod, og nesten alle liker den. Rullekake med vaniljekrem 3 egg 1 1/2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts bakepulver 2 ss vann 1 liten kartong piano vaniljekrem Visp eggedosis av egg og sukker. Bland forsiktig inn mel og bakepulver og tilsett vann. Fordel røren på et bakepapir i en langpanne. Stekes midt i ovnen på 250 grader i 5 minutter. Tips: Når du tar kaken ut av ovnen, strør du straks sukker utover kaken. Ha klart en ny langpanne og bakepapir før du tar kaken ut av ovnen. Legg det nye bakepapiret over kaken (etter du har hatt på sukker) og legg den andre langpannen over slik at det blir tett. Fukt et håndkle som du legger oppå den øverste langpannen. Hvis du gjør dette vil ikke kaken sprekke så lett og den blir lettere å rulle når den er kald. Når kaken har blitt kald, tar du bakepapiret forsiktig av, legger på vaniljekrem og ruller kaken forsiktig sammen. Vips, nydelig kake på null niks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå