Gå til innhold

Linkri prøver å bli gravid..

LinKri

Anbefalte innlegg

:vinke:

Ramler inn her jeg!

Nå er jeg endelig klar for å bli gravid igjen med nr 2. Jeg hadde et vanskelig svangerskap med nr 1, så etter det har jeg vært livredd for å bli gravid igjen. Men nå føler jeg tiden er inne, og både mannen og jeg håper at vi ikke må vente så lenge :) Er bare i PP1, så jeg har ikke så veldig stor tro på at det klaffer allerede nå... men jeg kan jo håpe :)

Så nå er det bare å håpe på en 2009-baby, og jeg begynner å få det travelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei LinKri og velkommen hit! :vinke:

Jeg er ganske ny her selv, og det er veldig koselig her. :Nikke: Fint å treffe andre i samme situasjon.

Lykke til med prøvingen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som prøver! :goodbye:

Blir spennende å se hvordan det går med deg fremover. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk :)

Blir veldig spennende framover! Jeg har ikke helt oversikt over når jeg hadde EL, men synes jeg kjente noen mensmurringer her om dagen. Jeg slutta på pilla etter jul, men hadde bare gått på dem tre måneder... så jeg håper at jeg ikke har klussa helt med syklusen min på grunn av det.

Etter å ha lest litt rundt, merker jeg at det er en hel del jeg har glemt fra sist svangerskap. Alle forkortninger, symptomer på EL osv osv... :fnise: Men jeg kommer vel inni det etterhvert!

Huff, jeg skulle absolutt ha rydda og vaska i huset.. men er så utrolig lat i dag! Har jobba 7 av 8 dager den siste uka.. så det er egentlig litt godt å bare sløve foran dataen! Hadde egentlig planer om å sove leeeenge i dag, men mannen ringte 0815 og sa at han hadde glemt å ta med seg kostyme i barnehagen. Det er karneval der i dag, så jeg måtte jo kjøre bort i barnehagen kl 09 for å levere OleBrumm dressen til snuppa mi :)

Får vel hoppe i dusjen snart i alle fall.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei LinKri! :)

Så morsomt at du er tilbake igjen! :hoppe: Koselig at det dukker opp flere og flere fra da vi gikk gravide første gang! :)

Masse lykke til med prøvinga, håper det klaffer fortfort! Du har i allefall masse å glede deg til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli: Snuppa mi er 2,5 år :)

Kirin: Tusen takk :)

Skrållan: Koselig å se gamle kjente igjen... selv om jeg har deg på facebook, men blir jo litt annet allikvel :) Håper at det klaffer fort ja... men prøver å ta det litt med ro og :fnise::klem:

-----------------------------------------------------------

Det ble til at jeg satte igang mannen med å rydde i dag :fnise: Ellers laga jeg noe nytt til middag, og det ble kjempegodt! :) Svine- og brokkoligrateng.. fant det på matprat, og jeg vil absolutt lage det igjen :)

To dager igjen på jobb denne uka... selv om det bare er tirsdag ser jeg fram mot langhelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsvakt i dag og dagvakt imorra, så er det helg :hoppe:

Jeg var hos legen i går, og da fortalte jeg at vi prøvde å bli gravide. Ettersom jeg hadde en operasjon 6 mnd etter forrige fødsel var jeg jo litt bekymret for det... (hadde en konisering). Legen fortalte at noen ganger kunne livmorhalsen bli for svak, så jeg hadde en større risiko for å føde for tidlig. Det kunne også være arrdannelse så livmorhalsen ikke kunne åpne seg, og det betød keisersnitt :sukk: Så hvis jeg ble gravid, skulle hu henvise meg til en gynekolog... Ble jo litt skremt av dette, men men.... Det kan jo gå bra også? Skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd... :sukk: Men det hadde heldigvis ikke noe å si for fruktbarhet da, og det var jo positivt :)

Har mensmurring som kommer og går... :klø: Men tviler fortsatt sterkt på at det har klaffa første gang da :)

Nå må jeg fikse meg, kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også konisert, og har funnet ut det samme som legen fortalte deg. Det anbefales jevnlig (månedlig tror jeg?) sjekk av livmorhalsen gjennom svangerskapet, og hvis den viser tegn til å åpne for tidlig kan de sette inn en slags snor som holder den sammen tiden ut. Jeg ble litt mindre bekymret av det. :) Jevnlig kontroll vil jo sikkert også føles betryggende når den tid kommer. :)

Ha en fin dag. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen LinKri! :vinke:

Takk for hyggelig og oppmuntrende besøk i dagboka mi :)

Uff da, ikke noe moro å få sånn beskjed hos legen, men du får prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Det kommer helt sikkert til å gå fint og du kommer jo til å få bra med oppfølging. Det er i alle fall godt å vite at det ikke har noe å si på fruktbarheten. :kose:

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere titter innom Kirin og Happy Feet :)

Har bare slappa av i helga, snuppa har vært litt smådårlig så vi måtte holde oss for det meste hjemme. Har begynt å strikke litt igjen, er år siden sist. På lørdag ble jeg ferdig med en lue til snuppa, eneste som mangler er noen broderier... kjedesting? har aldri brodert det før, men det går seg vel til :)

Småømme bryst... hmm... er det mensen som er på vei tro? Har jo fortsatt liten tro på at det klaffa ved første forsøk :klø:

Ellers ny arbeidsuke... skjer ikke så veldig mye spennende her for tida :sjenert:

Kommer sterkere tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: !

Hvordan går det med mensmurringene du hadde forrige uke? Jeg regner vel kanskje med at vi hadde fått god-nyhetene ganske så fort dersom det hadde vært noe? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringene er borte ^^Belle^^, men..... jeg har fortsatt skikkelig ømme bryst! :klø: tanken har jo slått meg om jeg kan være gravid, men synes fortsatt det kan være for godt til å være sant ved første forsøk! Har ikke mensen kommet innen en uke, så får jeg vel ta en test.... :sjenert:

Ellers har jeg vært på Ikea i dag! Skal lage til et fint rom på jobben, så noen måtte jo dra å handle... og jeg ble valgt ut :) Synd jeg ikke hadde penger på kontoen, ellers kunne jeg jo ha shoppa litt til meg selv også :ler:

Det er skikkelig kaldt her i dag! Snuppa skulle egentlig ha utedag i barnehagen i dag (med akebrett og hele pakka), men de måtte nok holde seg inne... Snuppa er for øyeblikket hos sine besteforeldre, hun pleier å være der en dag i uka etter barnehagen. Hun kommer hjem til barnetv :)

Ellers måtte jeg på sykehuset med snuppa i går... hun hadde fått tak i saltbøssa, og åt salt da jeg fant henne. Ettersom jeg ikke visst hvor mye hun hadde hatt i seg, måtte vi dra på legevakta. Hun fikk tatt blodprøver, og de så helt fine ut. Fikk derfor dra hjem. Så hun lan ikke ha fått i seg så mye :) Så heretter må jeg sette saltet ENDA høyere!

Nå kom gubben hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at dere titter innom ^^Belle^^ , Happy Feet og Celestine :)

Ømme bryst var bare tanta som meldte sin ankomst :( Men men... vi prøver igjen! Jeg vil vente en måned vel og merke, ellers blir det sent desember barn. Så nå sikter vi på en 2010 baby... det vil si det blir 4 år mellom barna :)

I går var det fredag den 13, og det fikk jeg VIRKELIG merke!! Dagen starta med at oljelampa lyste på bilen min, og de hadde ikke den olja jeg skulle ha på bensinstasjonen... så jeg måtte ta svigermor sin bil på jobb, ettersom gubben sin ikke starter med startkabler en gang. Svigermor sin bil skulle jo selvfølgelig være helt død, så jeg måtte få hjelp av gubben til å starte. Jeg fikk starta til slutt, men kom jo for sent på jobb da.... Men det stoppa ikke der! Under et møte på jobben kom jeg med en kommentar som absolutt IKKE var noe feil sagt, men noen tok det ille opp allikevel.. min kollegaer tolka det heller ikke som noe kritikk.. så jeg satt der og skjønte ingenting :klø: så det ble litt "gnisninger" på jobb i går da.... Det alltid kjedelig hvis det blir slik, og jeg fikk DEN dårlige samvittigheten i går og var plaga med den hele kvelden... :( Selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til å ha dårlig samvittighet, for jeg sa virkelig ikke noe galt. Men pga reaskjonen som kom, så tenker jeg en del på det.... Ellers var det et par andre småting som skjedde i går også... så ja, det var virkelig fredag den 13 for meg! :sukk:

Glad det er en ny dag i dag, og jeg regner med at den blir mye bedre :) Får middagsgjester i dag. Ei jeg jobber en del sammen med (har nesten lik turnus) kommer med familien sin hit i dag. Det blir koselig :) Tenkte jeg skulle ha lettvin men god mat. Kylling og ris...steker kyllingen inne i ovnen, da blir den såå saftig :sikle:

Så nå får jeg vel sette i gang med å rydde litt snart... Ha en god helg allesammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...