PecanPie Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Har brukt samme vaskeprogram (40 grader, uten forvask) i nesten ett år, men de siste gangene jeg har tatt ut klær har de vært veldig våte. Kunne vri opp en t-skjorte i sta, den var tatt rett ut fra vaskemaskinen. Vet ikke om sentrifuga går, vasker klærne stort sett om natten. Har ikke trykket inn mindre sentrifugerings-knappen heller. Må jeg skaffe ny vaskemaskin?
Suzy Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Du bør i allefall slutte å vaske om natten - det er en brannfelle. Det kan begynne å brenne i maskina når den går, eller står på og da kommer du ikke til å merke det fordi du sover. Skummelt! Kan vel tyde på at sentrifugen ikke fungerer som den skal. Du har ikke en sånn knapp på maskina som bestemmer intensiteten på sentrifuga da også har den blitt trykket inn ved et uhell? Jeg kan variere mellom 600 til 1400 omdreininger på min og det er rimelig stor forskjell på effekten av de to
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Rens filteret på maskinen. Det pleier å hjelpe.
PecanPie Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 Har sjekket sentrifugeknappen, men den er ikke trykt inn. Jeg er såpass ny med vaskemaskiner, så hvor sitter filteret? Bør jeg gjøre dette selv, eller bør jeg helst snakke med huseier som faktisk eier maskinen?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 På de fleste maskiner sitter filteret foran, nederst til høyre. Der er det en luke du kan åpne opp. Inni der er det et lokk du kan skru ut (pass opp for vann). Filteret sitter der. Rens for støv og dotter. Hjelper ikke dette - kontakt vaskemaskineier.
PecanPie Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2009 Jeg renset filteret. Tror ikke det var gjort på noen år. Da har jeg lært til neste gang, dette var første gangen jeg gjorde det. Takk for alle svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå