Gå til innhold

Hadde EEG undersøkelse i dag


Gjest Eppie

Anbefalte innlegg

Jeg var på EEg undersøkelse i dag og skal til MR om 10 dager. Jeg har drevet å besvimt titt og ofte, og har en " evig" hodepine som ikke går bort etter å ha hatt hjernehinnebetennelse (virus) for en stund siden.

Under EEg'en tror jeg ikke det ble gjort noe voldsomme funn - følte meg helt fin og rolig. Det eneste jeg ble litt undrende til var at de ved en anledning spurte meg under undersøkelsen om jeg sov ( jeg gjorde ikke det, jeg var lysvåken!???! ), og at når det var ca. 3-4 minutter igjen av undersøkelsen ( etter lysblinkingen ), begynnte jeg å få smårykninger kun på høyre siden: armen, skulderen, låret/hoften og kneet - omtrent som om rykningene kom individuekkt, for de rykket ikke samtidig - men de kom gjentatte ganger.

Noen som vet hva dette er og hvorfor dette skjedde?? Vet faktisk ikke om jeg har hatt slike rykninger før - ihvertfall har jeg ikke lagt merke til dem før ( eller har jeg ??? ) - er akkurat nå littegrann forvirret, og setter pris på svar eller tanker rundt dette - kanskje noen av dere jobber innen denslags??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fikk ihvertfall ikke rykninger pga at det ble tatt EEG av deg.

Dersom rykningene var pga et epileptisk anfall, ble dette registrert på EEG - og de som tolker det etterpå kan se det. De kan dermed utelukke om rykningene du hadde der og da var pga epilepsi.

Et EEG som viser et normalt funn, kan aldri utelukke epilepsi, da det kun er et øyeblikksbilde. Dersom du ikke har epileptisk aktivitet mens EEGèt blir tatt - vil det heller ikke vise noe epileptisk aktivitet.

Håper dette hjelper deg noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...