Gå til innhold

Legge meg inn på psykiatrisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er deprimert.

de rundt meg prøver jo å hjelpe meg men jeg syns selv de hjelper på "feil" måte og bedt de la meg være i denne perioden.

jeg er langt nede og ble "kjørt inn" på psykiatrisk legevakt av mamma og sambo for 1 mnd siden.

etter det ble det faktisk bare verre. fikk så timer hos psykolog. tre ganger har han vært sykmeldt. i dag igjen. og det topper seg nå.

har grått fra jeg sto opp til nå. jeg vil ikke leve mer. jeg er sliten og ber sambo og min mor om jeg kan gå p legge meg inn å hvile litt for jeg er helt kjørt!!!

så lar dem meg ikke!!!men dem kan ringe psykiatrien når dem vil???

jeg sa til psykologen at jeg følte det som et overtramp. hun forsto dette godt og fikk vel et helt annet bilde av meg når jeg kom, enn hva hun fikk over tlf via min mor.

jeg er sliten og vil hvile.

det er feigt å ta sitt liv, men er det feigt å stikke av mens sambo jobber og min mor er hos seg selv, for å legge seg inn?

jeg skal jo legge igjen lapp. har bare lyst til å gå dit og hvile. orker ikke diskutere mer. orker ikke lyder er lei alt!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er det feigt å stikke av mens sambo jobber og min mor er hos seg selv, for å legge seg inn?

jeg skal jo legge igjen lapp. har bare lyst til å gå dit og hvile. orker ikke diskutere mer. orker ikke lyder er lei alt!!!!

Nei, det er ikke feigt. Tvert imot er det å ta ansvar for seg selv, og ditt ansvar ovenfor deg selv er større enn det du har ovenfor din mor og samboer. Ta kontakt med sykehuset og be om å bli innlagt når du kjenner så sterkt på at du trenger det.

Lykke til! :klem:

Skrevet

ja jo. jeg kan ringe akkuttavdelingen der. men vet ikke hva jeg skal si. jeg bare gråter. kommer bare til å klare å si "hei".

det provoserer meg at dette ikke er en en mulighet for meg pga familien min nekter meg det.

men ja. kanskje jeg skriver en lapp til sambo og går inn. håper jeg får komme inn men må vel true med å drepe noen først.

Skrevet

Hei. Jeg synes du tar en fornuftig avgjørelse når du ser at trenger å legges inn litt.

Reis ned, og gjør det du kan for å få olass. ønsker deg lykke til. skal be for deg. :klemmer:

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til!

:klemmer:

Skrevet

takk gjest. jeg manner meg opp nå. pulsen roet seg men tr meg gråten og pulsen kommer tilbake.

jeg bare har arbeidsoppgaver å gjøre og setter andre i beita hvis jeg legger meg inn men samme faen kan det være akkurat nå.

bare redd de doper meg helt ned der. husker jeg besøkte en venn der i fjor. de putta i han anti-psykotikum uten at han var psykotisk så han lå og sov i tre hele dager og satt og skalv.

men kanskje jeg slipper å komme dit.

Skrevet
takk gjest. jeg manner meg opp nå. pulsen roet seg men tr meg gråten og pulsen kommer tilbake.

jeg bare har arbeidsoppgaver å gjøre og setter andre i beita hvis jeg legger meg inn men samme faen kan det være akkurat nå.

bare redd de doper meg helt ned der. husker jeg besøkte en venn der i fjor. de putta i han anti-psykotikum uten at han var psykotisk så han lå og sov i tre hele dager og satt og skalv.

men kanskje jeg slipper å komme dit.

Dra til akuttpsykiatrisk og snakk med de - de legger deg uansett ikke inn hvis det ikke er høyst nødvendig. Kanskje holder det om du får ny terapeut evt faste avtaler hos din lokale DPS ? Lykke til :o)

Skrevet
Dra til akuttpsykiatrisk og snakk med de - de legger deg uansett ikke inn hvis det ikke er høyst nødvendig. Kanskje holder det om du får ny terapeut evt faste avtaler hos din lokale DPS ? Lykke til :o)

Jeg har faste avtaler, men avtalene er brutt for fjerde gang nå (sikkert brutt flere ganger - harf ikke reagert ordentlig før nå)..

i dag hadde jeg samlet masse papirer og alt, og igjen var psykologen syk/borte.

syns det er utrolig dårlig av dem når jeg er så nede som jeg er.

ja jeg går ned dit. orker ikke mer.... men blir jeg møtt med det samme som sist: at jeg er såå oppegående og nå har jeg "landet" igjen. dermed sendt hjem.

MÅ jeg lyge om at ja jeg vil drepe folk rundt meg og?nå sitter jeg her og tripper og håper jeg rekker p dra før folk kommer heim.

må skrive en lapp bare,

Takk Ole27 :)

Skrevet

Dersom du selv vil legges inn er det vel bare å gå for det? Få deg en pause og god hjelp! Det viktigste er at du får det bedre. Kontakt de du må kontakte for å få en innleggelse. Lykke til! :)

Skrevet

Hvis de nekter å legge deg inn tror jeg de har vanskelig for å sette seg inn i din situasjon. Du er den eneste som vet hvordan du har det. Hvis du føler deg så jævlig og nerdkjørt og sliten at du mener at dette er best - ja da er det best! :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Dra til legen din å snakk me han om innleggelse. D gjor min mor, hun la seg frivelig inn pga. depresjon. Å d er til stor hjelp! :)

Du får lykke til, dette årne sæ!

• 3 år senere...
Skrevet

Ta et stålrør og gå ut å bank møkka av en tilfeldig lykkelig forbipasserende!!! Det funker! FUCK THE WORLD

Skrevet

Først og fremst MÅ du ta vare på deg selv. Det høres ikke ut som du har mer å gi, de må forstå at de ikke kan forvente noe av deg da. For at du skal kunne ta deg av mor og samboer må du ha det bedre med deg selv. Dette er noe de ikke bestemmer, du må bare gjøre det. De vil tilgi deg med tid.

Jeg har vært innlagt to ganger fordi jeg måtte avbryte måten livet mitt var der og da. Jeg måtte ha en pause så jeg kunne ta satts og sammle krefter og komme meg på bena igjen. Det virket for meg. Jeg fikk en planlagt innleggelse på ett sykehus, ikke en akkutt avdeling. Jeg fikk ha med meg PC med internett, telefon og ble aldri ned dopet. Jeg fikk tilbud om medisiner for å hjelpe meg å slappe av og det var fullstendig frivilig at jeg både var der og tok medisinene. Jeg fikk dette etter at jeg snakket med psykologen min, og hun ordnet det for meg.

Jeg håper det går bedre med deg, og jeg syntes du er KJEMPE tøff som klarer å tenke slik og er motivert for å gjøre det selv med dine nærmeste mot deg. Det er det definitivt ikke alle som hadde klart.

Anonym poster: cd2fe2fa9dd883693468cf4a3517dc5d

Skrevet

Hvor gammel er du, planlegger du å få barn TS en gang ? du vet barnevernet er ikke nådig mot mennesker som har en psykiatrisk historie bak seg, spesielt ikke hvis du blir alenemor en gang og vil ha hovedomsorgen, jeg ville tenkt meg nøye om.Hvile ut kan du gjøre hjemme, trekk ut tlf kontakten og ta hyppige psykolog timer istedet :-)

Gjest Blomst83
Skrevet

Enkelte

Hvor gammel er du, planlegger du å få barn TS en gang ? du vet barnevernet er ikke nådig mot mennesker som har en psykiatrisk historie bak seg, spesielt ikke hvis du blir alenemor en gang og vil ha hovedomsorgen, jeg ville tenkt meg nøye om.Hvile ut kan du gjøre hjemme, trekk ut tlf kontakten og ta hyppige psykolog timer istedet :-)

Enkelte kommentarer kan man spare seg for spør du meg! Og dessuten det du sier der er en sannhet med modifikasjoner. En ting er hvis man fremdels er "aktiv" psyk(fant ingen passende ord) og det er snakk om egenomsorg. Men hvis det er si typ 10 år siden du sist hadde innleggelse og har vært "stabil" lenge så er det ikke sånn at barnevernet da kan bruke det i en sak.

Har både historie innefor psykiatri og studerer barnevern så...

Gjest Blomst83
Skrevet

Så til ts.Ta hensyn til deg selv og lytt på dine egne behov. Men som en ovenfor her sier så har alle dpsene døgnenheter hvor man kan legges inn. Da er det friere og mere ro. Men hvis du føler at det er akutt så støtter jeg deg selvfølgelig med akutt psykiatrisk. Og jeg har en del innleggelse bak meg både på tvang og på frivilig,men for å kunne "prakke" på deg med mot din vilje både du være der på en tilleggs paragraf som omhandler tvangsmedisinering.

Lykke til :)

Skrevet

Tråden er nesten fire år gammel. TS har sikkert funnet ut av ting til nå.

Anonym poster: 20e2ec38dcd01c3fde1f123296a9e847

• Liker 2
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Ta et stålrør og gå ut å bank møkka av en tilfeldig lykkelig forbipasserende!!! Det funker! FUCK THE WORLD

Dessverre er det noe sant i det du skriver.

Jeg tror ikke man kommer inn om man er deprimert og vil inn, da skal man hyle og skrike og være helt bananas, eller kutte en pulsåre.

Tråden er nesten fire år gammel. TS har sikkert funnet ut av ting til nå.

Anonym poster: 20e2ec38dcd01c3fde1f123296a9e847

Ojsann, så ikke det før nå.

Endret av Valiumsjunkie
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...