Gå til innhold

Kul i brystet


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Kjente en kul i det ene brystet mitt da jeg dusjet i dag. Kulen er ca. like stor som en liten klinkekule. Virket som om jeg kunne flytte den litt... Har tidligere hatt litt vond/ubehag i det brystet.

Bør jeg ta meg en tur til legen, eller skal jeg observere og se an kulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke være noe farlig, men jeg hadde iallefall gått til legen.

Hm...Er det stor sjanse for at det er noe farlig når man er i 20-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brystkreft i familien

Man skal ikke sitte og tenke at sjansen er liten fordi jeg er ung. Man SKAL ALLTID GÅ TIL LEGEN FOR SIKKERHETS SKYLD!!!

Det er ikke noe som heter "for ung" for kreft! For å skremme deg til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med dette som kanskje kan fortelle litt om evntuelle kuler, hvordan de kjennes osv? Er det ikke vanlig å ha slike fettkuler eller liknende i brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen!!!!!!!

Det du beskriver kan høres ut som en cyste eller rett og slett kjertelvev/bindevevsknute. Husk at når du kjenner på brystet så skal du bruke en flat hånd, og ikke klemme med fingrene. Har du flere lignede kuler så er det mest sannsynlig kjertelvev.

Det er altså mest sannsynlig ufarlig. Men ingenting jeg eller noen andre kan si over nettet kan garantere deg at det er det. Derfor bør

du gå til legen...

....for din egen del - det er forferdelig å gå rundt å være redd for at man er alvorlig syk...

....og itilfelle det faktisk er noe galt, så er det mye bedre å få vite det raskt og komme igang med behandling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen!!!!!!!

Det du beskriver kan høres ut som en cyste eller rett og slett kjertelvev/bindevevsknute. Husk at når du kjenner på brystet så skal du bruke en flat hånd, og ikke klemme med fingrene. Har du flere lignede kuler så er det mest sannsynlig kjertelvev.

Det er altså mest sannsynlig ufarlig. Men ingenting jeg eller noen andre kan si over nettet kan garantere deg at det er det. Derfor bør

du gå til legen...

....for din egen del - det er forferdelig å gå rundt å være redd for at man er alvorlig syk...

....og itilfelle det faktisk er noe galt, så er det mye bedre å få vite det raskt og komme igang med behandling....

I dag var faktisk første gang at jeg har sjekket brystene, derfor er jeg litt tilbakeholden med å gå til lege. Jeg undersøkte med flat hånd, og kjete en at på et lite område var det litt hardere. Når jeg så kjente nærmere etter var det som en liten kule. Skal til lege for noe annet om en drøy uke, så det kan vel vente til da? Tenkte å kjenner mer på det i morgen, for å se om det fremdeles kjennes slik ut.

Men dersom det er en cyste, hva gjør legen med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en cyste er det ikke sikkert at du trenger å gjøre noe med den, men hvis de er vonde / gir ubehag kan de tappes (med sprøyte).

Egentlig høres det ut som en bindevevsknute / kjertelvev... Da gjør legen ikke noe.

Det går sikkert bra å vente en uke... men da må du ikke glemme å nevne det ... men hvis du går og bekymrer deg mye / ligger våken om natta så syns jeg at kan du gå tidligere, bare sånn for din egen skyld.

Det kan hende legen vil at du skal komme tilbake rett etter at du har hatt mensen, sånn at h*n kan kjenne om den forandrer seg iløpet av syklusen din, så det er greit å vite når du sist hadde mensen / venter å få den....

...vidre kan det hende at det må tas en vevsprøve av kulen.... det gjøres også med en slags sprøyte - er litt ubehagelig, men det går helt fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...