Gjest ttm Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Etter en lengre hjemmeoppgave fikk jeg ganske store smerter i tommelen når jeg skrev på PC'en. Faktisk så vondt at jeg nesten ikke klarte å skrive med touchmetoden, og måtte bruke pekefingerene. Til min overraskelse oppdaget jeg tilfeldig at hver gang jeg drakk en kopp kaffe gikk smerten over i 30-60 minutt. Merkelig! Jeg vet jo at man finner koffein i enkelte smertestillende, men at det skulle virke så fort og så fullstendig var litt rart.......? Noen som har opplevd lignende smertestillende effekt ved å drikke kaffe??
Gjest sykepleier Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Har ofte brukt kaffe som smertestillende mot lett til moderat hodepine. Men har aldri hørt om det du forteller. Det virker jo lite sannsynslig at det var koffeinen, da du hadde umiddelbar effekt... men hvem vet? Godt er det uansett!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Vet ikke konkret hvorfor, men noen smertestillende piller kommer med koffein i.
Apekokern Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Aperkokern syns : At det var uendelig teit å drikke kaffe som smertestillende. Du kommer til å få vondt i maven. Du burde prøve noe jeg så på Coop her om dagen, det heter Paracet. Hilsen Apekokern.
Gjest Farmasi-student Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Vet ikke konkret hvorfor, men noen smertestillende piller kommer med koffein i. Koffein virker sentralstimulerende,og det får blodkar i hjernen til å trekke seg sammen. Det er tilsatt koffein til noen typer smertestillende legemidler fordi man mener at koffein i doser på minimum 65 mg. forsterker den smertestillende effekten.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Hjelper i hvertfall meg når jeg har lett vondt i hodet. Synes det er bedre å ta en kopp kaffe enn smertestillende når det funker med kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Kanskje du er avhengig av kaffe eller cola? Da kan man få vondt i hodet om man ikke får i seg sin daglige dose med koffein.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå