Gå til innhold

Språkskole - mulit language year


SIFA

Anbefalte innlegg

Har du vært på språkskole? Hvilket land, hvilket språk, hvor lenge? Er det å anbefale?

Jeg har lyst til det selv, og vil gjerne vite mer om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært på språkskole? Hvilket land, hvilket språk, hvor lenge? Er det å anbefale?

Jeg har lyst til det selv, og vil gjerne vite mer om det! :)

Hvor gammel er du?

Jeg har vært i flere land og studert flere språk, men ikke gjennom organisert språkskole som sådan (ofte gjennom forkurs gitt ved universitetet osv.) Jeg var 19 når jeg dro, så det er derfor jeg spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Praha og studert ved Charles Universitetet. Leide meg leilighet litt utenfor sentrum av Praha. Ble her i to år, men endte opp med å ta studier i Norge med fjernstudium ved siden av for å dekke kostnadene for oppholdet mitt i Praha ;)

Har også vært i Athen og studert ved flere institusjoner. Gjorde det samme her. Gjorde til slutt ferdig hele bachelorgraden min ved Universitetet i Oslo, men dro bare "hjem" til Norge rundt eksamenstid og hvis det var obligatoriske samlinger. Fungerte fint medå leve i utlandet på studielånet hvis man lever billig :)

Det er helt klart å anbefale! Men jeg må inntrømme at jeg var veldig ensom de første månedene. Etter 6mndr så begynte ting å løsne og det ble mye triveligere å bo der. Har hørt om mange andre som har hatt samme opplevelsen :)

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...