Gjest Kjøpe brudekjole i UK? Erfaringe Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei! Har forelsket meg i en kjole fra Jenny Packham (Manouka fra 2008-kolleksjonen). Dessverre er den helt sinnsykt dyr her i Norge (25 000) - og den er derfor uaktuell til den prisen selv om jeg i noen ville øyeblikk nesten kunne betalt den prisen. Sjekket opp prisen på kjolen i England, og der ser det ut til at jeg kan få den for 1000 pund (ca 11000). Forøvrig dyrt for en kjole, men jeg tror jeg er villig til å betale det faktisk - det er drømmekjolen min. Problemet er hvordan jeg skal få hentet den / bestilt den. Noen som har noen erfaringer om hva som lønner seg? Hvis jeg henter den kan jeg kanskje bare gå igjennom tollen uten å fortolle (nei, huff..)? Eventuelt om jeg ber en jeg kjenner i London om å ta den med neste gang hun kommer til Norge mot en liten motytelse? Da må hun kanskje ikke betale toll? Noen som vet? What to do...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hei, Det enkleste er nok å få noen du kjenner i UK til å bestille den for deg der og så ta den med hjem. Skal vel i strengt talt i utgangspunktet betale toll for å ta med over grensen - men hvis man tar av tags o.l skal det ikke være noe problem og ta den forbi tollen. Alternativt kan du jo kjøpe den brukt på en av de engelske second-hand sidene, feks sellmyweddingdress.co.uk og få selger til å sende den i posten og da gjerne merke den med verdi under 200 NOK - så vil den slippe toll...
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Tusen takk - skal sjekke nettsiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå