Gå til innhold

Svimmelhet


Bjørnemor

Anbefalte innlegg

Hei, en i familien sliter noe voldsomt med svimmelhet...

Dette har kommet etter at hun ble påkjørt av en bil da hun skulle gå over fotgjengerfeltet..

MR viste at hun har hatt en liten blødning i hjernen etter sammenstøtet.. men at det ville gå over av seg selv...

Det er også påvist at hun ikke har krystaller i ørene...

Sympt: Hver morgen når hun våkner er hun utrolig svimmel... i begynnelsen kastet hun opp, men gjør ikke dette nå... hun føler at hodet er større og at hun er blitt mindre.. føler at det kravler inni henne.. at ryggen er ekkel.. Hun er nå blitt deprimert... er rastløs og har fått søvnproblemer.. hvis hun ser en heis, hopper hun i denne og tar den opp og ned... hun føler seg bedre når hun er på dansketur.. for gynging liker hun..dårlig matlyst.. Hun skal ta EEG også... Og hun har lite jern.. men ikke så lite..

Fra før av har hun Cerebral Parese.. som går på balansen.. hun har en ustø gange... og hun er litt mentalt svekket også.. men hadde et aktivt liv med venner og jobb... nå kjenner de ikke hun igjen da hun er så mer innelsuttet.. redd...

Det jeg lurer på er om noen har noen gode råd for svimmelhet? finnes det noen medikamenter som kan hjelpe? det hadde vært fint om hun kom ett rehabiliteringssted... for hennes mor er over 80 år og sliter seg halvt ihjel med å *passe* på hun.. hun trenger det egentlig ikke, men moren er hysterisk redd for hun og passer hun som ett lite barn.. Vi andre i familien er fortvilet over situasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke helt bra ut. Kunne sikkert vært lurt å gå til lege igjen hvis det fortsetter sånn.

Jern kan nok være en løsning selv om hun ikkje har særlig til jernmangel. Jern og vann hjelper mot svimmelhet. Jeg tror det må mer til, men det kan kanksje hjelpe litt på.

Mitt råd er uansett å gå tilbake til lege, så får hun kanskje noe på resept eller gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...