Gå til innhold

Reise på ferie alene


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Har lyst å reise litt i påsken eller i sommerferien, en ferie på ca. én uke. Har ikke planlagt å reise med noen, så ser for meg en ferie alene. Men til hvor? Prismessig bør det til sammen være godt under 10 000, da med transport/hotell og mat med i prisen. Noen forslag?

For meg er det ikke en nødvendighet at det er til et sted hvor det er varmt, men det er selvsagt en fordel at det er et land hvor det er mulig å kommunisere på engelsk (eller norsk).

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hellas er et fint land å reise alene i. Folk er åpne og slår gjerne av en prat uten å være innpåslitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist bort alene to ganger. Første gang dro jeg til Malta - kjempefin øy! Andre gang dro jeg til Egypt - fint der og men ikke så trygt å gå rundt alene. Spesielt ikke for jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
Hellas er et fint land å reise alene i. Folk er åpne og slår gjerne av en prat uten å være innpåslitne.

Jeg skulle faktisk anbefale Chios, som jeg ser du ha i din signatur. Men Hellas generelt er et godt råd. Det er en underlig tillitsvekkende gjestfrihet man blir møtt med der, enten man reiser alene eller sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London er bra. Hva gjorde du der?

Jeg dro på teater, shoppa og rusla mye rundt for meg selv - kjente litt på hvor godt det egentlig er å være helt alene i en av verdens største byer. Siste dagen ble jeg kjent med to amerikanske jenter som var der på studietur, så vi gikk og tok et par øl :)

Siden jeg var såpass ung var det mye spenning i å kunne reise på tur alene og "klare meg selv", men favorittreisemål den dag i dag er fortsatt London, uansett selskap eller årstid =) Har vært der 6 ganger så langt, og gleder meg masse til å dra over igjen til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle faktisk anbefale Chios, som jeg ser du ha i din signatur. Men Hellas generelt er et godt råd. Det er en underlig tillitsvekkende gjestfrihet man blir møtt med der, enten man reiser alene eller sammen med noen.

Jeg anbefaler selvfølgelig gjerne Chios, det er der jeg har mesteparten av erfaringen min fra, men jeg har har ikke opplevd andre steder heller som problematisk, så derfor tok jeg med hele Hellas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...