Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Bryllupet er i august. Først tenkte vi å sende ut invitasjoner i mai, med svar i juli.. tre mnd før måtte vel være greit, vi vil jo ikke virke overivrige heller MEN, etter å ha vært på dette forumet, får jeg litt bekymringer..! Er dette veldig sent? Ser en del argumenter om bryllup i sommerferie, og at mange planlegger ferie tidlig, men dette er midten av aug. ikke i fellesferien... Blir det veldig "bridezilla" å sende ut invitasjoner nå, med svar om et par mnd? Setter veldig stor pris på innspill!
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Jeg ville sendt ut litt tidligere rett og slett pga det er en feriemåned.. Litt kjedelig å evt ha planlagt all ferien og så må en del avlyse fordi de ikke har mer fri.
Gjest Gjest_mille_* Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Skal gifte meg 1. august. Har alt lagd invitasjon og sendt til trykk. Tenker å sende ut i løpet av februar med svarfrist 15. april. Vet det er litt tidelig, men kjedelig om folk er opptatt fordi det er i ferien, så det må nesten bli sånn. Dessuten så tenker jeg at hvis mange melder avbud, vil jeg ha tid til å invitere noen på "kanskje" listen uten at det virker for sent...
Solstrålejenta Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Vi skal trykke nå i februar, sende ut i mars og ha svarfrist i juni... Dette fordi august er en feriemåned hvor mange legger planer, pluss at jeg ønsker å gi gjestene god tid til å finne hoteller og slikt (de fleste kommer langveis fra). Pluss at vi muligens da kan etterinvitere andre slikt som gjest over påpeker
Honey Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Jeg driver å lager ferdig invitasjonene nå og tenker å sende de i mars. Alle vennene mine vet at det blir bryllup, og jeg har bedt mamma å ta en ringerunde til tanter og onkler hun tror kanskje trenger litt forvarsel. Men allikevel sender jeg nok ut invitasjonene i mars med svarfrist i midten av juni slik at vi kan tråkle sammen det meste før ferien starter. Det finnes alternativ til invitasjon, og det heter hold-av-datoen-kort. Endret 2. februar 2009 av Honey
zilje_k Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Vi gifter oss 22 august. Kommer nok til å sende ut invitasjoner i februar/mars og be om svar i starten av juni. Dette gjør vi også fordi det er mange som tar ferie i august. Og som det er nevt over, blir det mange som melder avbud går det fortsatt ann å invitere noen ekstra
twinklestar Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Vi sendte "save the date" email i desember. Hadde også først tenkt å sende invitasjonene i mai, men etter å ha lest her på forumet vurderer jeg også april.
Gjest strykebrett Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Skal ikke gifte meg jeg da, men vet at jeg hadde satt pris på å få invitasjonen tidlig slik at jeg hadde god tid til å planlegge.
Gjest Pysepus Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Vi hadde bryllup 2. august og leverte ut invitasjonene i påsken med svarfrist i begynnelsen av juni! (også sendte vi ut sett-av-datoen-magneter som julekort året før )
Brud-09 Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Jeg hadde tenkt å sende ut i april... Må kanskje revurdere det nå, etter det jeg leser her...! Hos oss er det ikke så mange som kommer langveisfra, og de fleste vet når vi skal gifte oss. Allikevel må jeg kanskje få opp farten...hehe.
Gjest Gjest_mimi_* Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Sender ut nå vi (begynnelsen av februar) med svarfrist begynnelsen av mai. Begrunnelsen for det er vel at august er ferietid.. Er vi veldig tidligere ute enn resten? Ville dere stusset om dere mottok invitasjon så tidlig?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Sender ut nå vi (begynnelsen av februar) med svarfrist begynnelsen av mai. Begrunnelsen for det er vel at august er ferietid.. Er vi veldig tidligere ute enn resten? Ville dere stusset om dere mottok invitasjon så tidlig? ja, det hørtes veldig tidlig ut! hadde kanskje lurt litt om det kom invitasjon så tidlig jeg
Karabista Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Sender ut nå vi (begynnelsen av februar) med svarfrist begynnelsen av mai. Begrunnelsen for det er vel at august er ferietid.. Er vi veldig tidligere ute enn resten? Ville dere stusset om dere mottok invitasjon så tidlig? Jeg gjør akkurat det samme. Skal gifte meg 1 august. Svarfrist 15 april omtrent. det var mange i familien som begynte å mase.. De ønsket på en måte bekreftelse så de kunne planlegge ferien deretter. en del må reise hit i bryllupet og ønsker å sikre seg billige flybiletter og lete etter rimligere hotell og det er jo forstålig. Så sender ut til familie først så venner så fort jeg får limt på kortene etcetc
Gjest Gjest_sun_* Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 jeg også sender ut i februar/mars og svarfrist etter 15. april. Vet det er tidlig, men det er jo sommerferie. Tenker at de fleste vet om de har lyst eller ikke innen det, og så kan legge opp ferien etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå