Gå til innhold

Egypt


Gjest Gjest_stine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stine_*

Hei.

Vi er to venninner som drar til Hurghada i Egypt i slutten av februar. Vi leste på nettet at siden det er muslimsk land må vi dekke til skuldre og gå med skjørt som går under knærne når vi går på gaten, i byen eller skal ut spise. Blir dettte praktisert? Det betyr da altså at vi ikke kan få med kjole osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Bettina_*

Nja, i Hurghada som er såpass turistifisert, er ikke dette så strengt. Men en annen ting er jo å respektere befolkningen og religionen i landet man besøker, så det kan jo være greit å stå over de korteste miniskjørtene! Skal man derimot besøke moskeer eller endel andre offentlige bygninger, må man dekke seg til - både skuldre, knær og håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Hurghada like etter jul. På hotellet fikk man ikke ha singlett eller bare skuldre i restaurantene, heller ikke shorts.

Utenfor hotellet gjør man jo som man vil, men man får mye uønsket (og uhøflig) oppmerksomhet hvis man kler seg "for lett".

Og det kan fort bli slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Hurghada to ganger. Innenfor hotellet (stort all inclusive hotell med alt du trenger) var det fritt frem med hva du ville ha på deg. Det eneste som ikke var tilatt var toppløssoling og badetøy i restaurantene (men det handler vel kanskje mer om hygiene). Du tiltrakk deg heller ingen spesiell oppmerksomhet fra de som jobbet der om du kledde deg litt dristig. Ute på gata, kan man jo også i prinsippet gå som man vil. Du gjør det imidlertid litt enklere for deg selv om du velger klær som ikke viser mest mulig hud. Det gir nemlig mindre oppmerksomhet og det blir ikke så slitsomt.

Endret av IrmaAdele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var veldig greit å være litt påkledd utenfor hotellet. For eksempel lett linbukse og løs bomullstopp/skjorte med trekvart arm. Jeg merket at vi fikk mye mer (fysisk) oppmerksomhet hvis vi hadde bare knær/skuldre. En annen ting er at sola er sterk og med litt lett bekledning kler du både sola og varmen litt ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stine_*

vi tenkte ikke kle oss dristig, men når man er i f.eks Hellas pleier vi jo ta på oss en fin kjole eller et skjørt som går rett over knærne når man går ut for å spise(ikke dristig) og de fleste kjoler skjuler jo ikke skuldre, men vi får ta med oss noe lette tunika og tights.

Vi vil jo gjerne bli brune også så litt kjedelig måtte gå i bukse og tunika med 3/4arm hvis man skal ut å gå en tur, men hvis det er slik at det blir sett ned på får vi bare respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_meg_*

Da vi var der for 4 år siden kunne vi kle oss som vi ville. Jeg så flere som gikk fra hotellet og ned til stranda kun i badetøy. Og jeg gikk i singlett og stroppekjole. Det gjorde alle der. Menn gikk i bar overkropp. Som alle andre steder i syden liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...