Gå til innhold

Hvor mange/hvilke kaker til 60-70 personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere...

Hvor mange kaker skal man egentlig tenke på å ha med i tillegg til bryllupskake og kransekake?

Og hvor stor bør en bryllupskake være til 60-70 personer?

Hvilke kaker skal dere ha?

Svigerfar er allergisk mot egg...noen forslag til gode kaker uten egg???

Klem1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-04-16 15:04 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir minst 10 kakestykker av en vanlig rund kake. Hvor mange kakestykker spiser DU etter en diger middag? Og husk at ett av dem er bryllupskaken... Ett stykke? To? Som regel er det mer enn plenty av kaker - du trenger færre enn du tror.

Si at du spiser ett stykke i tillegg - da er det 10 pers. per kake... da trenger du syv kaker til.

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-16 15:11 ]

Skrevet

Hei!

Vi blir ca 80 stk, og vi har tenkt til å bestille en 4-etg bryllupskake. Denne kaken er egentlig beregnet til 50 personer (Baker Hansen), men de sa hos bakeren at disse kakestykkene var stooore, så det kom til å bli mer enn nok.

Ellers så har vi fått anbefalt 1 kake per 10 gjester -og dette inkluderer bryllupskaken. Vi kommer til å ha 6 kaker i tillegg til bryllupskaken + kringle + kransekake for å være på "den sikre siden", selv om det sikkert blir for mye, så blir det jo mer å velge i da icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjestene smaker gjerne på flere stykker, og fra det jeg husker av brylluper blir det spist mye selv om man er mett etter middagen.

Det går ca 16 stk av en normal, rund kake. Beregn (3)4 kakestykker pr person, da er det bare å regne seg frem. Dvs ca (13) 17 kaker.

Til 60-70 personer blir det vel en 4 etg bryllupskake. Alt etter str, men det vet de på bakeriene.

-M-

Skrevet

Bryllupskake 3 etg

Kransekake

Kringle

Sjokoladekake

Dessertkake pyntet med kiwi, jordbær mm.

Nøttebunnkake med gul krem

Samme som over, men med sjokoladebiter i bunn og krem

Kvæfjordkake (samme som Verdens beste)

12

Gjest KristinK
Skrevet

Den nøttebunnen med gul krem heter Suksessterte. icon_wink.gif

Vi satser vel på rundt 10 kaker vil jeg tro. Da er vi rundt 60 gjester og ca 15 av disse kommer kun til kaffe.

Dette skal vi ha av kaker:

-bryllupskake (3 etg)

-kransekake

-suksessterte

-ostekake

-kringe

-svinekamkake

-fromasjkake

- + + +12

Skrevet

Det går som regel mer kaker om du har invitert noen av gjestene bare til kaffe. Om alle er invitert til middag er de fleste ganske mette når kakene vel kommer på bordet. Til vårt bryllup hvor det var 33 stk hadde vi 7 kaker i tillegg til bryllupskaka. Tror ikke det gikk mer enn en halv etasje bryllupskake + ca. 2 kaker. Vi hadde nattmat så det var nok mange som heller "sparte" seg til nattmaten.

Skrevet

Ved alle guder! Så mange kaker? Er det virkelig nødvendig! Vi blir max 40 stykker. Hadde tenkt til å ha bryllupskake (til 40 pers) og oveflødighetshorn (eventuelt kranskekake). Kanskje en kake til. Tror virkelig at det kommer til å holde mer enn nok. Var hos en venninne i hennes bryllup. De var også rundt en 40 stykker. Jeg kan trygt si at jeg aldri har sett et større kakebord! Men da kvelden var over, og alle var vell forsynt så viste det seg at bare 1/4 av bryllupskaken var rørt. Og mange av de andre kakene var det bare blitt tatt en til fem stykker av. Syns bare det så nitrist ut jeg. Folk behøver ikke å ha verdens største utvalg i kaker. Vi skal altså ha tre forskjellige typer. Det får holde mener nå jeg.

Skrevet

Hei.

Jeg gifter meg på lørdag og vi skal ha bryllupskake, sjokoladekake, kransekake, lefser, ostekake og suksessterte, tror det skal holde i massevis. Skal være 47 stk.

Skrevet

Som tidligere nevnt - tenk på hvor mange kakestykker du selv spiser... og så er det 10 kakestykker i en vanlig rund kake.

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri sett en oppspist bryllupskake selv om det har vært aldri så mye folk. Men det er vel slik at alle skal smake på denne ?

Vi blir 110 til kaffe, derav 20 kun til kaffe og hadde beregnet ca 20 kaker inkl kranse og bryllupskake,lefser...blir det for lite ?

-Eline

Gjest Anonymous
Skrevet

Det holder sikkert i massevis.

Det er nevnt flere ganger på at man skal tenke på hva man selv spiser, men man bør faktisk tenke på hva andre kommer til å spise av kaker også. I vår familie er alle kakespisere utenom meg. Skulle vi ha beregnet etter mine mål hadde det holdt med 5 kaker til 40 mennesker, men vi må nok ha det dobbelte. Selv etter en god middag kommer det til å gå iallfall 1/4 kake pr pers i snitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde ca.35 kaker til 140 gjester og hadde vel kaker i ca. 3 mnd. etterpå....men jeg tror det er lurt å beregne en del særlig om en del av gjestene bare er invitert til kaffe. da er de sikkert ganske sultne når de kommer...

Kaker uten egg? Hva med ostekake? Det er noe de fleste liker, f.eks sammen med kirsebærkompott.

Skrevet

Takk anonym icon_smile.gif

Ostekake står på listen min som kake uten egg ja icon_smile.gif

Har lyst å ha en kake til uten egg slik at svigerfar får 2 forskjellige å velge mellom.

Er det flere som har tips?

Min kjære liker ikke marsipan, så bryllupskaken må være uten. Hvilken bryllupskake skal dere andre ha?

Har satt opp en liste nå (regner 60-70 personer)

Bryllupskake 4 etg.

kransekake

Kvæfjordkake

Sjokoladekake

Marsipankake

Bløtekake

Gelékake

"Opp og Ned" kake

Suksessterte

Ostekake

Kringle

Konfektkake

her bør være litt for enhver smak icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-04-17 12:38 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan dere ikke ha en bryllupskake som halvparten er marsipan og halvparten ikke da? Stilig det!

Skrevet

Bor i kakeland hvor det er vanlig med masssse kaker i brylluper. Alle tar som regel med ei kake, så jeg tror vi ender opp med mer enn nok. Synes det er litt greit at gjestene har litt å velge i, og det er litt flott med et stort kakebord. Vi blir ca. 100 til middag + 20-30 ekstra til kaffen.

Spoon

Gjest Anonymous
Skrevet

oppp ned kake er ikke det det samme som kværfjordkake og verdens beste ?

bor også i kakeland så familien e redd det blir for lite med 20 kaker til 110 gjester, flaut å gå tomt, men kjipt å ha haugevis igjen også......

Skrevet

Til Anonym

Opp og Ned kake er ikke det samme som kvæfjordkake/Verdens Beste.

Opp og ned kake er med Nøttelokk (Har det nederst i formen og sjokoladekake bunn over) Når kaken er ferdig stekt snur man den slik at lokket består av nøttene (derav navnet "opp og Ned") Kaken deles i 2 eller 3 og fylles med vaniljekrem.

Den er supergod icon_smile.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-04-17 14:36 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-04-17 14:37 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...