Gå til innhold

Skal vi be dem??


Bente

Anbefalte innlegg

Er i ett dilemma vi ikke vet hva vi bør gjøre...

Søstra til min kjære er sammen med en mann som har 2 barn. De har ingen barn sammen.

Den andre søstera til min kære er gift og de har 2 barn sammen.

Vi kommer til å be de "ordentlige" tante og onkel-barna, men er såååå usikker på om vi bør be unga til kjæresten til min kjæres søster....

Hva hadde dere gjort??

Trenger litt hjelp nå...dette blir ett stadig oppstående tema som vi ender med å si "det er vanskelig..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Barna til min voksne fetters samboer blir behndlet som ekte barnebarn av mine besteforeldre.

Bedre å inkludere en gang for mye enn for lite synes nå jeg..

( barn i bryllup synes jeg egentlig blir litt feil, men det var jo ikke spm har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis dere har like mye kontakt med de to andre barna, og behandler de som deres tante -og onkelbarn, syns jeg dere skal invitere de.

Men om dere ikke er særlig knyttet til de, ser jeg ikke helt hvorfor de skal inviteres.

Skjønner at det er vanskelig å skulle bestemme noe sånt. Hva med å prate med søstera hans og forklare situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo bare disse to "ekte" barna som er 4 år...ikke sikkert foreldra gidder å ta de med engang..

Barna til kjæresten til min kjæres søster er 10 og 13 år...

Barn hører jo ikke med i ett bryllup...egentlig, men likevel.....hva???

Phu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Synes det har litt å si hvor lenge søstern din har vært sammen faren til barna. En 13 åring kan føl eseg veldig tilsidesatt.

Jeg ville invitert alle uten barn, jeg, siden de "ekte" barna er kun 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent disse barna i ett år, og har møtt dem 3 ganger...bor langt unna..

Søster og hennes kjæreste har vært sammen i 3 år, med mye frem og tilbake-forhold....sorry...men slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de "bare" kjærester, eller samboere?

Og hvor lenge har de vært kjærester/samboere?

Det ville jeg ha tatt utgangspunkt i hvertfall.

Samboere -> med barn (dersom dere inviterer de "ekte" tantebarna)

Kjærester -> kommer an på hvor god kontakt man selv har med de, men da synes jeg ikke det er påkrevet å invitere barna.

Uansett; det er deres bryllupsfest. Inviter hvem dere vil, men snakk gjerne med søsteren din om bakgrunnen for valget deres, så unngår dere eventuelle sure miner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Da ville jeg kanskje droppet dem, ja...

De er kjærester og ikke samboere? Da ville jeg ihvertfall droppet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kanskje droppet dem, ja...

De er kjærester og ikke samboere? Da ville jeg ihvertfall droppet dem.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er samboere nå iallefall, har flytta ut og inn ett par ganger ja... Og barna hans er helge unger og onsdagsunger... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om det er sånn, tror jeg nok at jeg og hadde droppet å invitere de, eller gjort som noen nevnte ved å ikke invitere noen av de, siden de "ekte" er såpass små. Da har du ihvertfall ikke gjort noe "galt".. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det viktigste her er hva slags forhold du og din forlovede har til disse barna.

Som du selv sier har dere møtt dem tre ganger.

De bor ikke sammen med din søster,

og hun er heller ikke i et stabilt forhold.

Dropp det, sier jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det blir jo bare disse to "ekte" barna som er 4 år...ikke sikkert foreldra gidder å ta de med engang..

Barna til kjæresten til min kjæres søster er 10 og 13 år...

Barn hører jo ikke med i ett bryllup...egentlig, men likevel.....hva???

Phu....

barn hører ikke med i et bryllup? men de to "ekte" barna er da ikke barn eller?

jeg synes det høres ut som om du allerede har bestemt deg for å ikke invitere dem, og det er ditt valg. Men hadde det vært søsteren til min kjæreste som hadde jgort noe slikt mot meg da hadde ikke jeg kommet heller. jeg har 3 barn fra før, og den siden av slekten velger selv om de vil ha noe med "mine" barn å gjøre, men utelukke dem på en slik dag, nei det hadde jeg aldri akseptert foruten at det ikke hadde vært andre barn i det hele tatt. men dere skal ha "ekte" barn der og da er det faktisk barn til stede

Hva du velger å gjøre er opp til deg selv, men du ekskulerer dem fra familien og er det riktig, om de har levd smamne lenge og har valgt å leve et liv sammen, da bør en jo selvfølgelig inkludere dem i familien. men men det er ditt valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

( barn i bryllup synes jeg egentlig blir litt feil, men det var jo ikke spm har)

Dette er en ting jeg overhodet ikke skjønner noen ting av?????? Ett bryllup er vel en stor ting å få oppleve både for barn og voksen. En ting skal alle tenke på og det er at ett bryllup blir selvfølgelig snakket om i det vide og det brede i ettertid og de familiemedlemmene som ikke fikk være tilstede vil selvfølgelig føle seg utenfor. Jeg hadde uten tvil invitert de, om det har vært en del inn og ut er det iallefall ikke barnas skyld. Jeg skal selv gifte meg til høsten og kunne ikke tenke meg noe annet enn at mine tantebarn skal få delta på min store dag.

Inviterer du de så vil du uansett ikke ødelegge din store dag, men siden du er så usikker tror jeg det er større sjanse for at du angrer om de ikke blir bedt. Dessuten koster de heller ikke noe ekstra, du vil kun glede de!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke eksludert min søsters familie? Det er jo det de er, ikke sant?

Og jeg synes barn hører med i bryllup, dette er en gledelig begivenhet for store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke eksludert min søsters familie? Det er jo det de er, ikke sant?

Og jeg synes barn hører med i bryllup, dette er en gledelig begivenhet for store og små.

:enig: Veldig enig med Tusenfryd i akkurat dette! Jeg ville ha bedt barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...