Gå til innhold

Interiørtis takk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 01
Skrevet

Hei!

Jeg å samboeren har nettop kjøpt oss hus.

Men vi sliter litt...

Det er åpen løsning mellom kjøkken og stue. Kjøkkenet er i en valnøtt farge og stueparketten er i en sånn "vanlig" gulaktig farge.

Selv syns jeg det er en uting å blande mange "treslag" i samme rom, så jeg mener vi bør ha valnøtt parkett i tilllegg. Kjøkkengulvet er steinfliser.

Blir det litt mer helhet mellom kjøkken og stue om vi pusser ned og beiser parketten til en valnøttfarge, eller blir det litt for mye valnøtt? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lilo_*
Skrevet

Dette er jo en smakssak, men jeg syntes det fort kan bli for mye med valnøttgulv i tillegg til kjøkken, rett og slett fordi valnøtt er ganske så dominerende. Antar det er eikeparkett dere har nå? I så fall syntes jeg ikke det gjør noe å blande, det er verre hvis en av tresortene har veldig mye rødt i seg, som f.eks kirsebær.

Men det er jo min smak, og jeg er ikke redd for å blande tresorter så lenge de funker sammen. Faktisk syntes jeg man får et mye mer personlig hjem hvis ikke alt matcher så veldig. Hvis dere ikke har fått inn møbler og ting enda, så vil dere nok legge ekstra godt merke til de to treslagene enn når dere får møblert, men her spiller det jo selvsagt inn hvilke møbler dere har også.

Skrevet

Jeg ville beiset parketten i valnøtt siden kjøkkenet er i valnøtt. Synes heller ikke det er pent å blande for mange tresorter. Dessuten elsker jeg valnøttfargen. Vi har selv valnøtt gulv. :)

Skrevet

Jeg ville også prøvd å holdt meg til færrest mulig tresorter. Det er ingenting som er så rotete som hundre tresorter i samme leilighet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...