Gjest TS Skrevet 2. februar 2009 #21 Skrevet 2. februar 2009 Jeg tror at omsorgsevne og evne til å være trygge, forutsigbare og kjærlige voksenpersoner i barnas liv er alfa og omega. Om dette er biologiske foreldre, adoptivforeldre, steforeldre, heterofile foreldre eller homofile foreldre tror jeg er sekundært. Samtidig tror jeg det ideelle er at barn har en nær og daglig relasjon til en av hvert kjønn og jeg tror barn alltid vil tenke over sitt biologiske opphav og på en eller annen måte ha et savn etter det. Hvorfor trenger man daglig relasjon av hvert kjønn?
Kosemose Skrevet 3. februar 2009 #22 Skrevet 3. februar 2009 Hvorfor trenger man daglig relasjon av hvert kjønn? Altså, jeg er IKKE motstander av at homofile kan ha barn, og jeg vet godt at de problemstillingene jeg asosierer med homofile og barn like gjerne kan dukke opp hos heterofile. Jeg prøver bare å nyansere debatten litt, for jeg tror nemlig ikke at mobbing nødvendigvis er så veldig relevant, jeg tror det er andre ting jeg ville vært mer opptatt av hvis jeg var homofil og funderte på å anskaffe meg barn. Jeg tror at det å kjenne sin biologiske bakgrunn er viktig for veldig mange, og jeg tror at det er ideelt for de fleste barn å vokse opp med rollemodeller av begge kjønn. Tror ikke jeg gidder/orker utdype hvorfor jeg tror de to tingene og jeg gidder heller ikke forsvare at jeg tror det, men jeg tror ikke det er så veldig kontroversielt. Jeg vet at jeg selv ville tenkt gjennom de to tingene hvis jeg var i en situasjon der jeg skulle adoptere eller der jeg som homofil skulle få barn. Jeg mener IKKE at dette er uoverkommelige hinder, men jeg tror det er lurt å ta det på alvor og tenke gjennom det, og at disse tingene ville opptatt meg mer enn å gruble over muligheten for at barnet mitt kunne bli mobbeoffer hvis jeg var homofil forelder. Jeg syns homofile-barn debatten sporer av når man fokuserer på om samfunnet aksepterer det/om samfunnet kommer til å mobbe barna, jeg syns det er en avsporing å være motstander av at homofile kan få barn fordi man er redd for at barna kan bli mobbeoffere. Mobbing må bekjempes, jeg syns ikke man kan la mulig mobbing styre sitt syn på noe så viktig, da vinner jo eventuelle mobbere?! Når det er sagt mener jeg IKKE at homofile ikke skal få barn eller at man ikke skal adoptere eller at det er feil med alenemødre/fedre. Og jeg tror heller ikke at alt er fryd og gammen fordi om barn vokser opp i heterofile kjernefamilier.
Tinúviel Skrevet 3. februar 2009 #23 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har ingen problemer med at homofile får barn. Men jeg fikk poengtert et synspunkt jeg ikke hadde tenkt på før av en person som vanligvis er rimelig gjennomtenkt; hun var faktisk mot at homofile foreldre skal adoptere barn. Jeg skal forsøke å videreformidle hvorfor: Barn som blir adoptert har ofte vært ute for mer eller mindre traumatiske opplevelser; det være seg omsorgssvikt, mishandling, manglende kjærlighet, barnehjem med dårlige forhold osv. Det viser seg at mange (selvfølgelig ikke alle) adopterte barn sliter med tildels store problemer i oppveksten og kanskje til og med senere i livet, og det at de i tillegg risikerer mobbing pga homofile foreldre syntes hun ble alt for mye. Kanskje verd å tenke over i alle fall?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå