Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 prøver å unngå shampoo og balsam med silikoner, noen som har tips om om hvilke som er silikonfrie?
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 sexy hair-serien ;-) kjøpes på flere frisørsalonger, f.eks adam&eva
yggdrasil Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 cutrine sensitiv serien KMS - tror jeg er uten silikon På apoteket har de en shampoo som heter shampoo uten silikon, eucerin pH5 er også uten silikon Bjorn Axen Volum balsam har ikke silikoner, og den er jeg kjempefornøyd med
Solstorm Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Urtekram, som selges på Helsekostbutikker, har flere typer sjampo og balsam som er uten silikon. Håret mitt liker dette merket veldig godt!
laperla Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Kjøpes billig på sleekhair.com Varene er vel rimelige, men hva med frakta? Er ikke den schtøggdyr?
Nausicaä Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Mange av billigbalsamene er også uten silikon, for eksempel First Price sin. Håper du er obs på alle stylingproduktene som også har silikon i seg. Det er vanskelig å gå "cone free" i norge.
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 til laperla; jo, frakten på sleekhair er kjempehøy!var inne og kikket siden jeg fikk tips om den siden, synes ikke det er verdt å bestille derfra. til frøken:); hvordan ser man om produktene inneholder silikon, hvilke kjemiske betegnelser "skjuler silikonen" seg bak? jeg sjekket badehylla mi nå og det står ikke silikon "rett ut" takk for alle svar så langt!
Gjest blånd Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Que? Silikon i sjampo? Hvorfor det? Og hvorfor skal man IkKE ha det? Aldri hørt om før! *nyskjerrig*
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Silikon finnes i veldig mange shampoer og balsamer, og brukes dessverre til å gi glans til håret og til å få håret til å virke mindre slitt. Grunnen til at man skal ligge unna shampo og balsam med silikon i er fordi silikonen legger seg som et skall utenpå hårstråene uten at håret får den fukten og næringen den trenger. Resultatet blir da fett og livløst hår som skriker etter fukt og næring, og som blir håpløst å jobbe med. De absolutte silikonverstingene er shampo/balsam som skal gi glans til håret. Også "gloss" stylingprodukter inneholder mye silikon.
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Silikon finnes i veldig mange shampoer og balsamer, og brukes dessverre til å gi glans til håret og til å få håret til å virke mindre slitt. Grunnen til at man skal ligge unna shampo og balsam med silikon i er fordi silikonen legger seg som et skall utenpå hårstråene uten at håret får den fukten og næringen den trenger. Resultatet blir da fett og livløst hår som skriker etter fukt og næring, og som blir håpløst å jobbe med. De absolutte silikonverstingene er shampo/balsam som skal gi glans til håret. Også "gloss" stylingprodukter inneholder mye silikon. til deg som skrev dette; vet du hvilke merker som ikke inneholder silikon? Og hva man skal se etter på innholdslisten?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Print ut denne siden. Der har du alt du trenger. http://lockig.se/?q=node/11
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Hårkuren min (Kerastase) inneholdt både silikon og mineralolje som stod oppført på listen. Bør jeg ungå denne da? Frisøren min anbefalte den og sa den var veldig god, er ikke det litt rart da?
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 2. februar 2009 #15 Skrevet 2. februar 2009 Hårkuren min (Kerastase) inneholdt både silikon og mineralolje som stod oppført på listen. Bør jeg ungå denne da? Frisøren min anbefalte den og sa den var veldig god, er ikke det litt rart da? Mange frisørmerker inneholder silikon, tror det er mange frisører også som ikke er klar over dette. Eller så er det sikkert også mange som ikke mener at dette er skadelig. Jeg oppdaget dette med silikon nylig, så har blitt mer skeptisk, stolte liksom på at frisørmerker var bra, så enkelt var det altså ikke.. Vet ikke hvordan det er med mineralolje i hårprodukter, men når det gjelder kosmetikk er dette en olje som legger seg utenpå huden, kan tenke meg at det er omtrent samme virkning i hårprodukter
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Print ut denne siden. Der har du alt du trenger. http://lockig.se/?q=node/11 takk for tipset om denne siden forresten, her var det mye nyttig informasjon:)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 "Silikon finnes i veldig mange shampoer og balsamer, og brukes dessverre til å gi glans til håret og til å få håret til å virke mindre slitt. Grunnen til at man skal ligge unna shampo og balsam med silikon i er fordi silikonen legger seg som et skall utenpå hårstråene uten at håret får den fukten og næringen den trenger. Resultatet blir da fett og livløst hår som skriker etter fukt og næring, og som blir håpløst å jobbe med. De absolutte silikonverstingene er shampo/balsam som skal gi glans til håret. Også "gloss" stylingprodukter inneholder mye silikon." til deg som skrev dette; vet du hvilke merker som ikke inneholder silikon? Og hva man skal se etter på innholdslisten? Det var jeg som skrev dette. Jeg aner ikke helt eksakt hvilke shampoer/balsamer som er silikonfrie, men det jeg vet er at frisør shampoer/balsamer stort sett inneholder mindre silikon enn butikk shampoer/balsamer. I tillegg så er eventuelle silikoner i frisør shampoer/balsamer mer vannløselige enn de fra butikken. Jeg vil uansett anta at volum- og renseprodukter inneholder mindre silikon pga at de ikke ikke skal tynge håret. Det finnes garantert frisørprodukter med silikon i, og jeg tviler på at virkningen av produktene blir så sterk som den egentlig skal, ettersom silikonen hindrer virkestoffene i trenge inn i håret. Hvordan mireralojle fungerer på hår aner jeg ikke, men jeg ville definitivt holdt den unna hodebunnen ettersom mineralolje og hud er en dårlig kombinasjon.
onyx Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Min erfaring er at det aller meste av frisørprodukter inneholder silikon, og mye av det! Sånn sett er det ingen forskjell mellom frisør- og butikkprodukter. Silikon gjør ingenting for håret annet enn å kamuflere skader og får det til å føles glatt. Det er jo forsåvidt greit nok, men mange vil oppleve at håret blir ekkelt etterhvert som lagene med silikon bygger seg opp, så bruk skikkelig renseshampo jevnlig.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #19 Skrevet 3. februar 2009 Oynx; det du sier er at jeg like gjerne kan kjøpe produkter fra dagligvare som fra frisør da, siden det ikke er noe bedre uansett? Frisørprodukter er bare bortkasta penger det da? Forslag til god renseshampoo?
Fam Skrevet 3. februar 2009 #20 Skrevet 3. februar 2009 Hvordan mireralojle fungerer på hår aner jeg ikke, men jeg ville definitivt holdt den unna hodebunnen ettersom mineralolje og hud er en dårlig kombinasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå