Gå til innhold

noen som er skilsmissebarn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg og samboeren min skal gå fra hverandre. men vi har to barn som jeg er bekymret for. de er 1 og 2 år..

noen som har erfaringer med det å være skilsmissebarn? hvordan opplevde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg og samboeren min skal gå fra hverandre. men vi har to barn som jeg er bekymret for. de er 1 og 2 år..

noen som har erfaringer med det å være skilsmissebarn? hvordan opplevde dere det?

Jeg ble skilsmissebarn da jeg var 6 år. Nå er jeg 37.

Dette var mot slutten av 70-tallet.

Kan ikke huske att jeg synes det var ille i det hele tatt jeg, men så hade bestevenninna mi på den tiden skilte foreldre....så jeg troppet opp i barnehagen og erklærte stolt att nå hadde jammen jeg det også :-)

Tror det er viktig for barna å ha kontakt med begge foreldrene ofte, så ofte som mulig. Foreldrene mine bodde i samme tettsted, så jeg følte aldri att jeg mistet kontakten med noen av dem.

Hvis jeg var hos mamma, så møtte jeg allikevel pappa overalt...i butikken, ute på gata...ja hvor som helst. (Sånn var det andre veien også)

Nå er barna deres veldig små....men jeg vil advare sterkt mot at mor eller far kommer med negative uttallelser om den andre når barna hører.

Tja...er sikkert mye jeg kunne skrevet....er det noe du lurer på, så spør :-)

Skrevet

Halvparten av oss er vel skilsmissebarn, så dette er vel ingen uvanlig sak? Dere får sørge for å sette deres egne behov til side og bruke sunn fornuft i forhold til hva som er bra for ungene.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Foreldrene mine skilte seg da jeg var 17. Jeg trodde det gikk ganske bra, men det har paavirket meg mer enn jeg trodde. Men jeg tror faktisk det er lettere for barna aa vende seg til det naar de er saa smaa some dine. :) Og saa lenge dere klarer aa samarbeide og tenke paa hva som er best for barna saa tror jeg det gaar veldig bra.

Skrevet
Foreldrene mine skilte seg da jeg var 17. Jeg trodde det gikk ganske bra, men det har paavirket meg mer enn jeg trodde. Men jeg tror faktisk det er lettere for barna aa vende seg til det naar de er saa smaa some dine. :) Og saa lenge dere klarer aa samarbeide og tenke paa hva som er best for barna saa tror jeg det gaar veldig bra.

Sign

Var 21 når foreldrene mine skilte seg, og har slitt mye med det, skulle ønske de hadde gjort før. Hadde spart meg for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...