yoga Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hei Jeg leter etter grove pitabrød, men det virker jo ikke som om det er oppdrive..? Er det noen som vet om, og hvor det finnes på markedet?
ringblomst Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Det får jeg kjøpt hos en lokal tyrkisk matbutikk. Kanskje det finnes noe liknende i nærheten av deg også? Ellers ville jeg tenkt at det burde oppdrives på Ultra, men har ikke set etter.
Møffi Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Hvorfor ikke bake? Det gjør jeg, er latterlig raskt og enkelt
yoga Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 Hvorfor ikke bake? Det gjør jeg, er latterlig raskt og enkelt Det er jo òg en mulighet Har du en oppskrift lett tilgjengelig?
Møffi Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Det er jo òg en mulighet Har du en oppskrift lett tilgjengelig? Det har jeg jo Denne er til åtte pitabrød, som blir STORE, når jeg og sambo spiser halverer vi denne (og han spiser 2,5) 1/2 pk gjær (helst fersk) 3 dl vann, ca 37 grader C 1 ts salt 2 dl sammalt hvete, grov 5-6 dl hvetemel Ovnen settes på 275 grader C og ingrediensene blandes til en deig. Deigen deles så i åtte like deler og hever under håndkle i 15 min. De kjevles så ut til radius lik en liten askjett, ca 1/2 cm tykke og legges på stekebrett, stekes i ovn i 6:30-7 min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå