Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Hei Jeg lurer på om noen vet hvor mange gram salat jeg skal blande til lunch. Har tidligere fulgt et program hvor jeg hadde X antall gram salat (altså både salatblar, mais, paprika, agurk o.l.) og X antall gram kjøtt (stekt kylling eller magert svinekjøtt). Men har helt glemt hvor mye det skal være. Målet er å gå ned et par kilo, og komme i litt bedre form. Noen som har noen tips?
hjema Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Til en lunsj vil jeg si kanskje 150 gram med noe kjøtt, og salat så mye du bare vil
Chanel.No5 Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Til en lunsj vil jeg si kanskje 150 gram med noe kjøtt, og salat så mye du bare vil Enig her.. Salat generelt skal en spise endel av før det kan bli noe stort kaloritall av det, så kos deg du =) Evt. gå inn på http://matportalen.no/matvaretabellen
AnetteR Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Salat er det bare å fylle opp med. Det du må være forsiktig med et ting som soltørkede tomater, nøtter, oliven, krutonger, fetaost, ostebiter og andre fristende ting som pleier å ligge i en salatbar. Dette er rikt på fett (sunt - så i riktige mengder er det bare bra). Og bruk balsamiko og litt nykvernet pepper i stedet for oljebaserte dressinger.
Chanel.No5 Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Salat er det bare å fylle opp med. Det du må være forsiktig med et ting som soltørkede tomater, nøtter, oliven, krutonger, fetaost, ostebiter og andre fristende ting som pleier å ligge i en salatbar. Dette er rikt på fett (sunt - så i riktige mengder er det bare bra). Og bruk balsamiko og litt nykvernet pepper i stedet for oljebaserte dressinger. Hmmm.. alle de gode tingene altså.. Hehe. Kanskje pasta og ris skulle vært med der.. Men i moderate mengder mener jeg alt er lov =) Endret 31. januar 2009 av Lotte27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå