Gå til innhold

Lunsh - Salat

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Hei :)

Jeg lurer på om noen vet hvor mange gram salat jeg skal blande til lunch. Har tidligere fulgt et program hvor jeg hadde X antall gram salat (altså både salatblar, mais, paprika, agurk o.l.) og X antall gram kjøtt (stekt kylling eller magert svinekjøtt). Men har helt glemt hvor mye det skal være. Målet er å gå ned et par kilo, og komme i litt bedre form.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en lunsj vil jeg si kanskje 150 gram med noe kjøtt, og salat så mye du bare vil :)

Skrevet
Til en lunsj vil jeg si kanskje 150 gram med noe kjøtt, og salat så mye du bare vil :)

Enig her.. Salat generelt skal en spise endel av før det kan bli noe stort kaloritall av det, så kos deg du =)

Evt. gå inn på http://matportalen.no/matvaretabellen

Skrevet

Salat er det bare å fylle opp med. Det du må være forsiktig med et ting som soltørkede tomater, nøtter, oliven, krutonger, fetaost, ostebiter og andre fristende ting som pleier å ligge i en salatbar. Dette er rikt på fett (sunt - så i riktige mengder er det bare bra). Og bruk balsamiko og litt nykvernet pepper i stedet for oljebaserte dressinger.

Skrevet (endret)
Salat er det bare å fylle opp med. Det du må være forsiktig med et ting som soltørkede tomater, nøtter, oliven, krutonger, fetaost, ostebiter og andre fristende ting som pleier å ligge i en salatbar. Dette er rikt på fett (sunt - så i riktige mengder er det bare bra). Og bruk balsamiko og litt nykvernet pepper i stedet for oljebaserte dressinger.

Hmmm.. alle de gode tingene altså.. Hehe. Kanskje pasta og ris skulle vært med der.. Men i moderate mengder mener jeg alt er lov =)

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...