Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har endel hakk og merker i parketten. Er det noe vi kan gjøre med dette selv? Er det mulig å slipe ned, eller noen andre muligheter?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Parkettgulv kan slipes, men jeg hadde ikke turt å gjøre det selv. Hvis det skal være vellykket, bør hele gulvet slipes. Gulvet må lakkes etterpå.

Helt ferske hakk kan til en viss grad "repareres" ved at en legger en fuktig klut over hakket/ripen slik at treverket sveller.

Skrevet

Det finnes også noe man "fyller opp" hakkene med, ser ut som et stort fargekritt, som smeltes og has nedi hakket. Om du hører med et sted som selger parkett, vet de sikkert hva jeg mener.

Gjest padawan
Skrevet
Parkettgulv kan slipes, men jeg hadde ikke turt å gjøre det selv. Hvis det skal være vellykket, bør hele gulvet slipes. Gulvet må lakkes etterpå.

Helt ferske hakk kan til en viss grad "repareres" ved at en legger en fuktig klut over hakket/ripen slik at treverket sveller.

det er bedre å bruke flytende grønnsåpe (eller en annen naturlig olje) enn vann til dette.

Det finnes også noe man "fyller opp" hakkene med, ser ut som et stort fargekritt, som smeltes og has nedi hakket. Om du hører med et sted som selger parkett, vet de sikkert hva jeg mener.

jeg regner med det du mener er plastisk tre. Det får du kjøpt i diverse farger og er ganske vanlig i jernvare og byggevare-butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...