Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/30/nyheter...enriks/4611328/ Fra artiklen: "Familien får nok å henge fingrene i, for hjemme venter seks eldre søsken. Åttlingenes mormor, Angela Suleman, forteller at datteren ikke i sine villeste fantasier trodde hun skulle få åtte nye barn etter å ha fått fertilitetsbehandling. Det blir en stor utfordring å oppdra 14 barn, men heldigvis virker alle de nyfødte å være friske og velskapte, sier Suleman til avisa Los Angeles Times. - Jeg har sett på babyene. De er så små og så nydelige. Suleman forteller at kvinnen fikk satt inn åtte befruktede egg. Da legene oppdaget at mange embryoer var under utvikling, fikk kvinnen tilbud om å fjerne noen, slik at de gjenværende ville få større sjanse til å overleve. Men det nektet kvinnen." (min utheving) Er verden gått helt av skaftet?? Om man har seks barn fra før, fertilitetsbehandling? Sette inn åtte befruktede egg? Idioti spør du meg. Man må jo regne med å få flere på en gang når det blir satt inn åtte egg? Forutsetter nå at opplysningene er riktige her. Hva tenker de med? Det kan ikke være hodet i hvertfall... Og hva slags lege vil gjøre noe sånt, når de vet at hun har seks barn fra før?
Gjest ost Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 En lege som får godt betalt. Dama ønsket seg berømmelse og får det antakelig som hun vil... syke folk.
Makin' it big Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Så siden hun har seks barn fra før så burde hun ikke få lov til å få assistert befruktning hvis hun vil ha flere?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/30/nyheter...enriks/4611328/ Fra artiklen: "Familien får nok å henge fingrene i, for hjemme venter seks eldre søsken. Åttlingenes mormor, Angela Suleman, forteller at datteren ikke i sine villeste fantasier trodde hun skulle få åtte nye barn etter å ha fått fertilitetsbehandling. Det blir en stor utfordring å oppdra 14 barn, men heldigvis virker alle de nyfødte å være friske og velskapte, sier Suleman til avisa Los Angeles Times. - Jeg har sett på babyene. De er så små og så nydelige. Suleman forteller at kvinnen fikk satt inn åtte befruktede egg. Da legene oppdaget at mange embryoer var under utvikling, fikk kvinnen tilbud om å fjerne noen, slik at de gjenværende ville få større sjanse til å overleve. Men det nektet kvinnen." (min utheving) Er verden gått helt av skaftet?? Om man har seks barn fra før, fertilitetsbehandling? Sette inn åtte befruktede egg? Idioti spør du meg. Man må jo regne med å få flere på en gang når det blir satt inn åtte egg? Forutsetter nå at opplysningene er riktige her. Hva tenker de med? Det kan ikke være hodet i hvertfall... Og hva slags lege vil gjøre noe sånt, når de vet at hun har seks barn fra før?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Noen velger ikke å få barn, vi har jo lest kritiske innlegg o det her på Kg. Noen velger å få et eller to barn,mens andre velger seg en hel haug. Hvorfor er det så vanskelgig å akseptere ande sine valg?
Makin' it big Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Man kan fint bli steril etter å ha fått seks barn. Man kan også fint ha fått de seks barna ved assistert befruktning og fortsatt ville ha flere. Skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg borti hvor mange barn folk får eller ikke får.
Alice Ayres Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg borti hvor mange barn folk får eller ikke får. Hey, Mr. Pot, stop bothering Mr. Kettle!
ViljaH Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Dama er jo helt gal. Hun er ung, men har allerede 6 barn. Det er ingen far inne i bildet. Hun må bo hos sine foreldre for å klare med de 6 barna hun har. Hva er det da som vil hjelpe aller mest? Assistert befruktning hvor hun skaffer seg 8 nye babyer...
Gjest imli Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Folk må jo gjerne få 14 unger hvis de vil det. Men kanskje ikke 8 til via assistert befruktning når man har 6 fra før og bor hjemme hos mamma og pappa....
Gjest Blush Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Folk må gjerne få så mange unger de vil. Det jeg lurer på er hvorfor amerikanske leger synes det er forsvarlig å sette inn 8 befruktede egg ved IVF når norske leger maks setter inn tre, og det er når det er dårlig kvalitet på eggene og gjerne flere mislykkede forsøk i forkant. Synes stadig jeg hører om folk som får fem- og sekslinger etter assistert befruktning der borte. Det er ikke plass til at så mange barn kan utvikle seg tilstrekkelig lenge nok i en livmor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå