Gå til innhold

Fiskesuppe fra bunnen av


Kvist

Anbefalte innlegg

Lyst på fiskesuppe til middag i dag. Er det noen her som har en å anbefale? Og helst uten skalldyr/skjell. Funnet en del oppskrifter på nett som gjerne baserer seg på blåskjell og da er det ikke så lett å bare kutte ut skjellene... blir annerledes om det bare er noen reker til pynt, de er det jo bare å droppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen bestemt oppskrift, men lager en asiatisk-inspirert fiskesuppe som slår godt an her i huset. Jeg liker ikke skalldyr/skjell noe særlig, så det er den helt fri for. ;) Slenger ut sånn omtrentlig oppskrift, så kan du jo se om det er noe for deg. :)

Steker raskt litt hakket løk, ingefær, hvitløk og chili i litt olje, til løken er blank. Så sper jeg med kraft/fiskebuljong (alt etter hva jeg har tilgjengelig), kanskje 3-4 dl, og deretter (H-)melk til jeg synes mengden ser passelig ut. Koker opp, og så pleier jeg å ha i maispasta og lar det småkoke til den er mør. Deretter har jeg i grønnsaker etter smak (vi bruker gjerne babymais, vårløk, paprika og runde sukkererter eller aspargesbønner) og til slutt fisken som får trekke med noen minutter til den er klar. Bruker gjerne litt hvit (helst hyse) og litt rosa (ørret) fisk oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en rød fiskesuppe fra en oppskrift jeg fant på nettet. Blir kjempegod!

Ja! Den lager jeg ofte, yndlingssuppen min :)

Jeg fikk servert en laksesuppe en gang som nesten fikk meg til å dåne, men jeg har aldri funnet en oppskrift :( Så om noen har en laksesuppeoppskrift, uten skjell og vin, så blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Begge suppene så gode ut. Det blir en variant av Itla sin i kveld, ettersom vi hadde tomatsuppe her om dagen blir den andre litt for lik. Får ta den en annen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Begge suppene så gode ut. Det blir en variant av Itla sin i kveld, ettersom vi hadde tomatsuppe her om dagen blir den andre litt for lik. Får ta den en annen gang :)

Jeg lagde fiskesuppe i dag. Freste løk, og hadde over fiskebuljong, melk og litt meljevning. Brukte gulrot, champignon og maiskorn i tillegg til fisken; nyfisket kveite, litt krabbe, ørretrester fra i går og en pakke lobnobs. En dæsj fløte til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...