Gå til innhold

Israels-debatten

Fremhevede innlegg

Gjest SV-velger
Skrevet

Det er noe merkelig med Israel-s/Palestina-debatten som gjør at følelsene styrer og debatten blir hard og ensidig. Jeg synes vi skal prøve å følge noen enkle grunnregler i denne (og andre) debatter.

* Kall ikke andre idioter, mindre intelligent eller lignende.

* En løgner er noen som sier noe som er uriktig mot bedre vitende.

Kall derfor ikke noen løgner uten at du vet at motparten har gitt feil opplysninger han selv vet er feil.

* Ikke mistenkeligjør motparten sin motivasjon. Jeg tror at alle her skriver det de virkelig mener ut fra derses eget standpunkt i saken. Ikke tro at folk har andre motiver enn det de sier at de har.

Jeg tror at vi får en bedre debatt viss vi legger oss dette på minnet.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Absolutt, desverre ser det overhodet ikke ut til å virke i disse debattene. Siden enkelte ikke klarer å forholde seg til normal folkeskikk.

Det fører til at de fleste andre rett og slett gir opp å prøve og ha en diskusjon, og det blir istedet skittkasting mellom noen få debattanter som er med i absolutt alle diskusjonene om konflikten!

Gjest Kyniker1
Skrevet
Det er noe merkelig med Israel-s/Palestina-debatten som gjør at følelsene styrer og debatten blir hard og ensidig. Jeg synes vi skal prøve å følge noen enkle grunnregler i denne (og andre) debatter.

* Kall ikke andre idioter, mindre intelligent eller lignende.

* En løgner er noen som sier noe som er uriktig mot bedre vitende.

Kall derfor ikke noen løgner uten at du vet at motparten har gitt feil opplysninger han selv vet er feil.

* Ikke mistenkeligjør motparten sin motivasjon. Jeg tror at alle her skriver det de virkelig mener ut fra derses eget standpunkt i saken. Ikke tro at folk har andre motiver enn det de sier at de har.

Jeg tror at vi får en bedre debatt viss vi legger oss dette på minnet.

Hva synes dere?

Jeg syns det du skriver er piss. Det er en biologisk grunn til å mistenke andre. Dessuten er det en velfungerende våpen for å vinne diskusjoner. Når folk er så dumme at de går på limpinnen, så taler alt for å bruke hersketeknikker i all evighet.

Vi diskuterer ikke på KG av vitenskapelig interesse.

Gjest følgende feil ble funnet
Skrevet

Sv-velger og optimist tydeligvis. Det finnes enkelte temaer som aldri kan diskuteres uten at diskusjonen degenereres til en haug med spydigheter og personangrep.

Homofili (og ekteskap)

Innvandring

Midtøsten

Det jeg kommer på i farten. Sikkert en del andre også.

Men man kan jo alltids håpe

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg syns det du skriver er piss. Det er en biologisk grunn til å mistenke andre. Dessuten er det en velfungerende våpen for å vinne diskusjoner. Når folk er så dumme at de går på limpinnen, så taler alt for å bruke hersketeknikker i all evighet.

Vi diskuterer ikke på KG av vitenskapelig interesse.

Det er sikkert noen som tror de vinner diskusjoner ved å preike tull. De om det.

Bevares - hvis det å preike tull slik at folk forlater tråden samsvarer med seier, så er jeg enig med deg.

Skrive piss? Jeg foretrekker "formidle urin". (Man er da dannet, tross alt).

Skrevet

Veldig mange liker faktisk "splatter" debatter. Slik jeg ser det, forholder jeg meg saklig, så lenge motparten gjør det. Hvis ikke hiver jeg bare på mere bensin, og får på den måten litt fres på debatten. Hvis man absolutt må være "ufin", finnes det mods som tar den siden av saken.

Gjest SV-velger
Skrevet

Å etterspørre en renhårig og seriøs Israelsdebatt er litt som å arbeide for fred på jorden: man vet at det aldri kommer til å lykkes helt, men må ikke gi opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...