Gå til innhold

3-åring som fryser lett ute

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 3-åring som fryser veldig lett ute - til tross for ullklær under Reima-dress.

Hun har spinkel beinbygning og rel. lite underhudsfett, så jeg har tenkt at dette er årsaken. Men kan det være noe annet?

Noen med erfaringer eller tips?

Hilsen bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva slags klær har han på seg helt inntil kroppen?

Ull body/ trøye og strømpebukse helt inntil i passe størrelse - er det for stort varmer det ikke...

Så ullbukse og ullgenser, så dress...

Det pleier å fungere for mine barn....

Hvis det enda er for lite kan man jo ha på to ulltrøyer/ strømpebukser...

Gode ullsokker, hals, lue, votter er også viktig for å holde resten av kroppen varm

Skrevet

Gode råd ovenfor her.

Dropp alt som heter bomull, det holder ikke på varmen.

Selv fryser jeg ofte lett selv også, jeg har da bare på flere lag med ull. Det er bare å ta av en genser hvis det blir for mye!

Dessuten har sko veldig mye å si - hvis de er for trange til ekstra ullsokker, er det bedre å ikke ha de ekstra ullsokkene - det er viktig med luft mellom lagene. Det er denne lufta som isolerer og gjør det varmt.

Så altså; ull i passe str helt inntil huden, så flere lag med ull utenpå. Og gode sko, votter, lue og skjerf - jo mindre av huden som er i friluft, jo varmere blir det.

Hvis han går i barnehage, ville jeg snakket med personalet og hørt hva de anbefaler, de har ofte god peiling!

Skrevet

Enig med de andre her. Ull innerst og gjerne flere lag ull. I tillegg er ei god hjelmlue å anbefale. Gjerne ei med dobbelt lag med ull. Reima har noen lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...