Gå til innhold

Tilbehør til kyllingfilet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha gjester i morgen, og tenkte å servere kyllingfilet med bacon rundt, tomater, brokkoli og... noe annet tilbehør. Måltidet må være uten melkeprodukter, så er det noen som har noe tips til hva som kan serveres?

Jeg hadde i utgansgpunktet tenkt å lage risotto. Men det blir kanskje ikke det samme uten smør og parmesan?

Vanlig ris blir tørt uten saus, hva slags saus passer til uten smør og melk?

Håper på noen innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal ha gjester i morgen, og tenkte å servere kyllingfilet med bacon rundt, tomater, brokkoli og... noe annet tilbehør. Måltidet må være uten melkeprodukter, så er det noen som har noe tips til hva som kan serveres?

Jeg hadde i utgansgpunktet tenkt å lage risotto. Men det blir kanskje ikke det samme uten smør og parmesan?

Vanlig ris blir tørt uten saus, hva slags saus passer til uten smør og melk?

Håper på noen innspill :)

Peppersaus? Kjempegodt til kylling :) Stekt løk og chaminjong godt krydret med peppermix og gourmetsalt!!

Skrevet

Ahh, stekt sopp hadde jeg glemt i oppramsingen min - det er jo et must :)

Men kanskje peppersaus, ja. Da må jeg lage den på kraft, da, og jevne den med mel, ettersom jeg ikke kan bruke smør..? Hmm, det må jo kunne bli bra.

Takk for svar, Lissi!

Skrevet

Ratatouille? Det er jo litt sånn sausete helt av seg selv, og kjempegodt sammen med kylling ;) Særlig hvis du lager den med relativt små biter av grønnsakene.

Men da hadde jeg droppet å ha tomater som eget tilbehør, blir litt voldsomt med to tomattilbehør.

Skrevet

Men kanskje peppersaus, ja. Da må jeg lage den på kraft, da, og jevne den med mel, ettersom jeg ikke kan bruke smør..? Hmm, det må jo kunne bli bra.

Takk for svar, Lissi!

Høres godt ut :)

Skrevet

Estragonsjysaus. Nydelig til kylling :) Reduser litt rødvin, ha i kraft og kok inn(bruk evt en pose sjysaus fra butikken istedet for kraft, synes den er ganske god). Ha i hakket estragon mot slutten.

Skrevet

Takk for svar, Lissi!

Her er en oppskrift på peppersaus uten melkeprodukter. Det er også andre sauseoppskrifter på denne siden.

Ellers kan man bruke melkefri margarin isteden for smør.

Skrevet

Du kan jo servere med pasta og hjemmelaget pesto.

Evt tilbehør som aioli og/eller sort oliventapenade.

En grønn salat med rødløk og pinjekjerner (sitron/olje/salt/pepperdressing)

Skrevet

Appelsinsaus er kjempegodt til kyllingfilet, særlig om du krydrer med estragon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...