Loquita Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Andre som har merket stor forskjell på forskjellige universiteters hjemmesider? Jeg har tenkt å søke på mastergrad ved bl.a. NTNU, UiO og Københavns Universitet og ser i den forbindelse på hjemmesidene etter informasjon om studiene i tillegg til info om studielivet i den byen, fritidsstilbud, studentorganisasjoner osv. Man er jo ikke så lettpåvirkelig at man bestemmer seg basert på inntrykkene fra hjemmesiden, men det har jo mye å si når det gjelder en by man aldri har vært i?! Noen som kan fortelle meg om det stemmer at NTNU er mye mer spennende enn de to andre alternativene, eller fremstiller de seg bare på en mye hyggeligere måte? Det er så kjipt om jeg velger bort en bra skole fordi jeg fikk for lite informasjon på hjemmesiden...
superlady Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Jeg ville sjekket rankinger på universiteter og sett hvor studietilbudet er best. Å vurdere ut fra det enkelte universitets hjemmeside er jo bare tull. Der kan man jo skrive hva som helst.
Gjest pasta Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 NTNU er flinke til å kle seg ut i keiserens klær i forhold til UiO.
Loquita Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 NTNU er flinke til å kle seg ut i keiserens klær i forhold til UiO. Jeg har lagt merke til at f.eks UiO og UiB setter seg selv i et veldig akademisk og profesjonelt lys -som jo hører med når det gjelder en utdanningsinstitusjon. Men når NTNU bruker et mer hverdagslig språk får man inntrykk av at de kanskje ikke er like elitistisk innstilt.. At holdningen liksom er mer avslappet?!
Gjest farge Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har lagt merke til at f.eks UiO og UiB setter seg selv i et veldig akademisk og profesjonelt lys -som jo hører med når det gjelder en utdanningsinstitusjon. Men når NTNU bruker et mer hverdagslig språk får man inntrykk av at de kanskje ikke er like elitistisk innstilt.. At holdningen liksom er mer avslappet?! Jeg har gått på både UiO og NTNU, og ja NTNU er mer uformelle på sin måte, og det er stort sett en hyggelig skole. Jeg opplevde det sånn på NTNU at det skapte rom for ansatte og holdninger som førte til at studiekvaliteten led - som at det ikke er så farlig, når noe er galt. Men sånn er det kanskje overalt. Hvis det står mellom Oslo, København og Trondheim bør du vurdere hva slags by du vil bo i. Trondheim er en søt by, studielivet og livet rundt studiene er konsentrert, det er lett å bli kjent med folk. Været er litt kjipt, vinteren er mørkere enn i de to andre. Jobbmarkedet er mer begrenset hvis du vil ha deg en deltidsjobb. Men det er en fin studieby, for all del. Resten av byen er en smule søvnig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå