Catch Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg sluttet på Yasmin p-piller i september, og fikk mensen i oktober ca 5-6 uker etter at jeg sluttet. Hadde vanlig menstruasjon da jeg brukte pillene, har brukt de siden det ble slutt på Trinordiol. (Et års tid?) Men etter oktober har jeg ikke hatt mensen igjen. Flere som har erfaring med dette? Det er ingen mulighet for at jeg kan være gravid!
Gjest Gjest_Jente82_* Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Hei! Jeg har opplever noe av det samme. Sluttet på P -pillen Yasminelle i mars 08. Alt virket normalt etter at jeg sluttet, fikk mensen regelmessig. Men så mistet jeg plutselig mensen i oktober, og jeg har enda ikke fått den...3 mnd. siden nå. Jeg er veldig bekymret..er kjemperedd for at jeg ikke kan få barn. Jeg har vært hos legen og tatt blodpøve for å finne ut om jeg har en hormonforstyrrelse, men prøven viste ikke noe unormalt. Skal tilbake til legen igjen snart, for å få henvisning til gynekolog. Jeg venter og venter på mensen...vet ikke hvorfor den ikke kommer. Rart at den plutselig er borte.. Men jeg har hørt at det kan ta tid før syklusen blir normalisert etter mange års P-pille bruk, da kroppen må lære seg alt på nytt. Så jeg håper at det er dette som er årsaken. Er du bekymret så ta deg en tur til legen, det er ikke noe særlig å gå å lure på hvor det blir av mensen. Håper det ordner seg
AnetteR Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Da jeg sluttet på Yasmin kom perioden som vanlig etter to dager, deretter fulgte den kalenderen - hver 30 dag i over et år før jeg begynte igjen. Så jeg merket ingenting til "startproblemer". Men jeg leste jo at det var normalt at det kunne ta lang tid før ting stabiliserte seg, så jeg trur heller jeg var unntaket her.
Gjest hyggelig Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Jeg slutta på yasmin i oktober, og fikk mensen to- tre dager senere. Så tok det nesten 4mnd før jeg fikk en slags mens igjen. Så kan det bli "spennende" å se når den dukker opp neste gang... Det virker som om det er ganske normalt å ha kluss med mensen etter man har gått på ppiller noen år. Får satse på at det bare er det som skjer med oss også
Catch Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2009 Takk for svar dere! Da jeg sluttet på de forrige pillene (for å prøve å bli gravid) kom mensen slik den skulle med en gang. Nå har jeg i grunnen bare sluttet, prøver ikke å bli gravid. SÅ det gjør jo egentlig ikke noe at mensen ikke kommer, jeg er bare litt nysgjerrig på om andre har opplevd det samme.. Og om jeg noensinne får mensen igjen!
Gjest Cupcakes Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 litt gammel tråd ser jeg, men er midt oppi det samme selv nå.. har noen av dere fått mensen tilbake nå/er ting normalt igjen?? jeg venter og venter på mensen nå..sluttet på yasmin i mars, fikk mensen til riktig tid og riktig lende i april, men nå som jeg skulle hatt den i mai har ingen ting kommet, har tatt graviditets test og den er negativ. legen sa det kunne ta tid før ting ble normalt igjen, men tenkte siden ting funket som vanlig mnd. etter p-pille slutt var alt ok..men nå kommer den jo ikke... litt redd for om den aldri kommer og jeg da ikke kan bli gravid...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå