Gå til innhold

fiskemiddager


camilla*

Anbefalte innlegg

Å servere fisk til middag her hjemme er et lite mareritt. redde for ben og de liker "kun" ørret. Selv da er det et evig styr med "det er såå mye ben.."

Hva godkjenner dere som fiskemiddag?

Regnes fiskeboller, fiskepinner, fiskekaker etc? Ser for meg at dette er halvfabrikat-mat med lite av de nærings-stoffene man ønsker ut av en fiskemiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiskepinner er ikke fisk, det er bare mel. Om du kjøper fiskeboller/kaker/pudding av god kvalitet (se på prosentandel fisk som er i farsen, det skal ikke være halvparten andre ting..) så er det absolutt et "gyldig" fiskemåltid. Om du vil ha fiskepinner kan du lage det selv med fiskefilet uten bein.

Jeg liker heller ikke å plukke ut masse bein når jeg spiser, så jeg kjøper ferdige fileter uten bein eller filiterer mens jeg tilbereder. Eneste unntaket der for min del er mølje og den type fisk.

I dag skal jeg ha hjemmelaget fiskegrateng til middag, og det er jo både godt og beinfritt. Vil tro du finner ferdig fiskegrateng med anstendig innhold av fisk om du leser litt på pakkene.

Et annet tips er lakseburgere, det faller i smak hos de fleste, og er enkelt å tilberede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...