Gå til innhold

Noen saab-eiere her?


Gjest mulig saab-eier

Anbefalte innlegg

Gjest mulig saab-eier

Vurderer å kjøpe en saab 9-5, 2000 modell stasjonsvogn. Noen med erfaring? Er det dyre biler å vedlikeholde? Hvor langt kan en slik bil gå dersom de får godt stell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bensinmotorene (1998-2003) har et velkjent smøreproblem. Så ille at de ikke blir bruktbilforsikret av If hvis det ikke er fikset.

Dieselmotorene kommer fra Opel og er finfine saker for sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min sier at i forhold til andre bilmerker er saab ikke dyrt å vedlikeholde. Ved godt stell kan de gå 5-600 000.

Jeg kan ikke såååå veldig mye om det der men er i vertfal veldig fornøyd med vår saab 9 5 99 mod.

Fra en "uvitende" jentes synspungt så er det en veldig behagelig og god bil med grei plass.

Stor oppgradering fra 900 min og 9000 som samboer hadde før.

Saabfanatikere her i gården ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 9-3 sport sedan, og det er en utrolig god bil å kjøre! MEN, jeg ville ikke kjøpt en fra før 2003, de har endel problemer. Er visstnok noe med batteriet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Sabb er noe spesielt dyrere å holde på veien enn andre biler. Alle biler kan gå langt, spørsmålet er hvor lenge man gidder å reparere på dem. De som eier dyre biler er generelt mer villige til å reparere bilen. De som har billig bil kjøper bare en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig saab-eier

Takk for svar.

Bensinmotorene (1998-2003) har et velkjent smøreproblem. Så ille at de ikke blir bruktbilforsikret av If hvis det ikke er fikset.

Det med motoren ble i følge eieren fikset rett etter at bilen ble kjøpt. Eieren (voksen familiemann) har hatt bilen på service for hver 20 000 km (merkeverksted i Sverige). Eier er en steller, så jeg har inntrykk av at bilen er godt tatt vare på.

Bilen virker sprek og god å kjøre (som karusellelsker fikk jeg skikkelig sug i magen da jeg gasset litt på). Ingen stygge, rare lyder. Utseendemessig syns jeg bilen har særpreg og utseende i positiv favør. Men skal jeg være snusfornuftig er dette egentlig uvesentlig.

God plass til ungene og mannen min (som er 2 m), grei plass til baggasje bak (kan plusse på med takboks på ferieturer).

Har fått inntrykk av at 9-5 sikkerhetsmessig er en god bil. Det er et vesentlig moment.

Men den har gått langt, opp til 250 000 km. Veldig mye langkjøring. Derfor er bilen billig. Vi har ikke råd til dyr bil men trenger en nyere bil med god sikkerhet. Spørsmålet er bare om hvor lenge bilen kan gå og hvor mye penger vi må regne med å bruke på vedlikehold framover. Dersom det er i hold i at den ved godt stell kan hyre opp til 5-600 000 km er det jo litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ber oss spå om fremtiden. Det er umulig.

Ingen biler er evighetsmaskiner, ei heller Saab. Du må regne med at ting blir utslitt og krever reparasjoner. Hvis mannen din skrur selv så er det masse penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig saab-eier
Du ber oss spå om fremtiden. Det er umulig.

Ingen biler er evighetsmaskiner, ei heller Saab. Du må regne med at ting blir utslitt og krever reparasjoner. Hvis mannen din skrur selv så er det masse penger å spare.

Og jeg som trodde Saab-eiere virkelig hadde peiling på ting, også om fremtiden. :tristbla:

Neida, er bare ute etter å få høre noen erfaringer om bilmerket og modellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...