Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Er det noen som har erfaringer med "allergimedisinen" Vallergan, som jeg har fått for å få sove? Har tatt 1 tabl. før jeg legger meg, med det resultat at jeg er så i koma morgenen etter at jeg ikke hører vekkeklokka. Jeg føler meg også litt smådårlig, og har hodepine, dagen etter. Noen erfaringer? Hjelper det å ta tabl. litt tidligere på kvelden? Jeg tar jo bare 1, så kan vanskelig gå ned i dosering. Legen sa bare at jeg måtte prøve meg fram.
Trine_ Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Ikke bland det med melk, da funker dem ikke Nei jeg har ingen erfaring, men lykke til.
Trine_ Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Unnskyld, jeg leste ikke hele innlegget dit før jeg svarte. Du burde prøve å ta en halv tablett hvis du havner i "koma" av 1 tablett.
Gjest Deception Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk dem riktignok mot allergi, men fikk beskjed om å ta dem tidlig på kvelden for å unngå at jeg ble trøtt om morgenen.
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk dem riktignok mot allergi, men fikk beskjed om å ta dem tidlig på kvelden for å unngå at jeg ble trøtt om morgenen. Ok, da er det kanskje noe i det ja, skal prøve å ta de tidlig neste gang
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 hei jeg har og godt på dem, men ble helt utslitt neste dag, jeg skulle ta dem kl 20 om kvelden, jeg gjore så, men hvem legger seg da, vist en ikke er syk, så jeg så på tv,pc å holdt på med mitt,, da fikk jeg beskjed av legen min at jeg måtte gjøre minst mulig etter jeg hadde tatt pille haller virker den ikke, så jeg tok den når jeg la meg, å leste en time, da virket de, men var jo som jeg skulle vært på fulla når jeg våkna , hehe nesten de samme sytomene, også når du har godt på de en uke heller to, så vriker de ikke lenger, også fikk jeg veldig vonde drømmer etter dem, så nei de passa ikke for meg, er greie når en ikke kan bli avhenigi av dem, men jeg fikk imovane som jeg heller tar de gangene jeg tregner, å da holder det masse med en halv en, å er helt fin når jeg våkner om morgen
Avalon Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 bare dårlig erfaring. Som mange andre her, var i koma dagen etter. Jeg sov heller ikke noe bedre av dem. Eneste virkningen jeg fikk da jeg endelig sovnet var å ikke komme meg opp dagen etter.
hufsa! Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Heia,jeg har gått på de i 10år! Slutta for 2 år siden og det er jeg glad for.Måtte ta 5 for å sove,mitt problem var ikke å få sove når jeg la meg men at jeg våknet etter 2 timer og var lys våken!!Er det innsovning du har problemer med, er det rart du fikk disse, for må si det er jo ikke til det.Imovana er tingen da, men det er vanedannende, men jeg mener jo Vallagan er au det!!Ja,man blir i koma om morraen men jeg lærte meg raskt å beg å gjøre noe selv om jeg var i koma så det gikk greit.Mener det har litt med vilja au å gjøre,satt jeg meg ned så var det gjort!!Men som ei over her sier,fikk noen drømmer som jeg ikke under min værste fiende engang,fytti faen å pyton.Så fant ut en vakker dag at nok er nok,så slutta på dagen men det var de værste 8 mnd i mitt liv!!Våknet 100 ganger iløpet av en natt.Tok 8 mnd før jeg sov en natt sammenhengene.Så mitt råd er:Stå opp tidlig,slit deg skikkelig ut hele dagen,legg deg tidlig og ikke sov på ettermidaggen.Jeg fikk ett nytt liv etterpå.Lykke til uansett men prøv å få noen andre av legen hvis du må ha sovepiller ;-))
Gjest Deception Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Det står i pakningsvedlegget til Vallergan at de er "kløestillende, sterkt beroligende og søvndyssende. Vallergan er ikke vanedannende." Så hvis det er innsovning som er problemet, er jo dette perfekt. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mente i innlegget ditt, Hufsa. Endret 29. januar 2009 av Deception
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Jeg ble veldig døsig dagen derpå. Det ble med den ene gangen. Har fått tolvon også, som egentlig er antidepressiva som man skal bli trøtt av. Blir ganske ekkel av disse også, synes det blir helt poengløs ettersom jeg vil sove for å ikke være trøtt. Uansett om de hjelper med søvnen blir man jo trøtt og da er det jo ikke vits i.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Er det noen som har erfaringer med "allergimedisinen" Vallergan, som jeg har fått for å få sove? Har tatt 1 tabl. før jeg legger meg, med det resultat at jeg er så i koma morgenen etter at jeg ikke hører vekkeklokka. Jeg føler meg også litt smådårlig, og har hodepine, dagen etter. Noen erfaringer? Hjelper det å ta tabl. litt tidligere på kvelden? Jeg tar jo bare 1, så kan vanskelig gå ned i dosering. Legen sa bare at jeg måtte prøve meg fram. Jeg har kun brukt Vallergan én gang, og fikk ta tre stk som jeg tok tidlig på kvelden. Sovna rundt en time etterpå og hadde problemer å stå opp dagen etterpå. Da hadde jeg sovet sammenhengenede i nesten 11 timer. Kan ikke huske at jeg følte meg kvalm eller dårlig. Eneste var at jeg hadde litt problemer med å stå opp, men når jeg først var oppe så gikk det fint. Ta en noe mindre dose, og ta den litt tidligere på kvelden, det kan sikkert gjøre det bedre. Forsøk deg fram. Kanskje det tar litt tid før kroppen blir vant med pillene.
hufsa! Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Det står i pakningsvedlegget til Vallergan at de er "kløestillende, sterkt beroligende og søvndyssende. Vallergan er ikke vanedannende." Så hvis det er innsovning som er problemet, er jo dette perfekt. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mente i innlegget ditt, Hufsa. Ja,nå bryr jeg meg ikke hva som står i pakningsvedlegget,jeg vet au at det ikke er vannedannende men blir jo "avhengi"i det for å få sove uansett og det er IKKE en innsovningtab!! Kan si at det er utallige ganger jeg har tatt de uten at jeg har lagt meg, og blir ikke trøtt og vet om flere som tar de på dagen for allergi.Har man problemer med innsovning er ikke Vallagan tingen, men Imovane, men det er mye vansklige å få av legen.Så det jeg vil fram til er at kan hun la være å ete de, så burde hun for det følger med seg bare ulemper og under ingen å ha det sånn.Fikk advarsler sjøl au men du vet,gadd ikke å høre på det.Lærer så lenge man lever ;-))
Aeryn Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Tips: Be om å få flytende Vallergan i stedet for tabletter. Den flytende virker fortere og går ut av kroppen fortere. Dermed slipper du å få hang-over dagen derpå. Har brukt Vallergan regelmessig i nærmere 10 år, og har ikke opplevd noen problemer eller avhengighet. Vallergan regnes for å være en ganske ufarlig medisin. Men som med alt annet så oppnår man jo en toleranseøkning dersom man tar Vallergan hver eneste dag. Da slutter man etterhvert å bli trøtt av medisinen, og må ta en pause for å få tilbake effekten. Den samme toleranseøkningen skjer med avhengighetsdannende medisiner. Men der er det jo mye vanskeligere å ta pauser pga utviklingen av avhengighet. Endret 29. januar 2009 av Aeryn
Marilyn0103 Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har gått på Vallergan i et par måneder, og jeg ble veeeldig tung i hodet når jeg våknet dagen etterpå. Den første morgenen etter første dose var jeg helt borte vekk, så jeg forsov meg på jobben =/ Startet først med 20 mg (2x10 mg) men de avtok i virkning, så jeg fikk gå opp til 5x10 mg, men det anbefales ikke..jeg ble som en zombie dagen derpå søvnen ble veldig forbedret, og sov natten igjennom (:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå